AMD snart i var mans Dell enligt analysföretag

Permalänk
Melding Plague

AMD snart i var mans Dell enligt analysföretag

<font style="font-size: 10pt"><b>AMD snart i var mans Dell enligt analysföretag</b></font> <small class="small">onsdag 1 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Dell och AMD är lite som Duke Nukem Forever, det <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=554587" target="_blank">ryktas</a> om det hela tiden men det händer aldrig något konkret. Enligt <a href="http://www.forbes.com/2006/01/31/amd-dell-0131markets08.html?..." target="_blank">Forbes</a> säger nu Doug Freedman på analysföretaget American Technology Research att Dell bara är veckor ifrån att använda AMD-processorer i sina datorer. Analysen säger att Dell först kommer att börja använda AMD-processorer i bärbara datorer, därefter i stationära datorer och servrar.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

0wnage! , dock så var det ganska väntat

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

dell hit och amd dit .. vart håller duke nukem forever hus .. det skulle jag vilja läsa om

Permalänk
Medlem

Det ryktas hit och dit, och detta är alltså ytterligare ett rykte.

Permalänk

BLA BLA BLA. Jag har hört sånt här i flera år. Men på sistone har rykten ökat ganska markant.

Det konstiga med just detta rykte är att Dell skulle använda mobila processorer. Jag trodde att det var AMD's svagaste del och server-OPteron dess starkaste. Det är ju på servrar som Dell förlorar andelar mot dess amd-användande konkurrenter.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det låter konstigt att Dell skulle vara intresserade att använd sig av AMD:s bärbara processorer i första hand. Det hade verkat mer logiskt om de i första hand var intresserade av AMD:s Opteron-prollar. Bärbara processorer är ju inte direkt AMD:s starkaste område för tillfället.

Permalänk
Medlem

YES! Finally! It's a miracle! Änltigen gör Dell något smart!

Inte för att jag bryr mig. Dell och deras jävla överpriser kan de ta någon annanstans.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

WTF, bärbara är väl Intels starka del?

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

Detta har vi anat länge - ända sedan det blev brist på budgetOpteronerna. Snacka om att Dell byggt upp lager av Opteroner sedan i höstas.

Tänka sig att AMD sänkt sig så lågt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HiVVe
dell hit och amd dit .. vart håller duke nukem forever hus .. det skulle jag vilja läsa om

Håller med. Elakt att ta upp Duke Nukem forever och sedan inte länka till lite nyheter om spekulationer kring det

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk

Precis vem bryr sig om AMD i Dellburkarna, jag vill spela Duke Nukem 4-ever!

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Och som på beställning kommer det lite nyheter om Duke Nukem Forever:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=62712

Tydligen så händer det faktiskt saker på utvecklingsfronten nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
WTF, bärbara är väl Intels starka del?

Tänkte samma sak, Intel dominerar bärbara marknaden.