M59 blir Mobilty Radeon X1900

Permalänk
Melding Plague

M59 blir Mobilty Radeon X1900

<font style="font-size: 10pt"><b>M59 blir Mobilty Radeon X1900</b></font> <small class="small">tisdag 31 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
ATI baserar alla sina high-end grafikkort på R580-arkitekturen. Nyligen har de lanserat olika XT och XTX varianter, AIW och snart kommer också den mobila varianten som får kodnamnet M59 skriver <a href="http://www.theinquirer.net/?article=29358" target="_blank">The Inquirer</a>. Någon närmare information om detta chipset finns inte, men det enligt The Inquirer förväntas bli det snabbaste mobila grafikkortet som finns att tillgå tills Nvidia släpper sin mobila variant av G71.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skall införskaffas!

Permalänk

"förväntas bli det snabbaste mobila grafikkortet som finns att tillgå tills Nvidia släpper sin mobila variant av G71."

Vad säger att nvidias blir snabbare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skatedragon
"förväntas bli det snabbaste mobila grafikkortet som finns att tillgå tills Nvidia släpper sin mobila variant av G71."

Vad säger att nvidias blir snabbare

namnet, Nvidia.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

hur kommer det sig för flera år sedan då de släppte sitt Gf 4 Ti4600 presterade sämre än ett 9700pro?
kostade samma peng också.
deras 5serie presterade inte bättre heller, fast 5 serien var mer ämnad mot 9800pro/XT enligt min mening, det märks vilket av korten som presterar bättre inom sinom tid

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnOlsson
hur kommer det sig för flera år sedan då de släppte sitt Gf 4 Ti4600 presterade sämre än ett 9700pro?
kostade samma peng också.
deras 5serie presterade inte bättre heller, fast 5 serien var mer ämnad mot 9800pro/XT enligt min mening, det märks vilket av korten som presterar bättre inom sinom tid

GeForce4 släpptes drygt ett halvår innan 9700 släpptes, skall alltså snarare jämföras med 8500.

Permalänk

som ovan skriver.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Varm och högljut kommer det bli.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Varm och högljut kommer det bli.

Jag undrar varför ni (du och A.N'doja) tyckte folk attackerade er så fort ni sa nåt om ATI. Kan det möjligtvis vara för att ni alltid tar möjligheten att säga nåt illa om ATI när ni får chansen...

Det är ju högst troligt att detta kort kommer var klockat betydligt lägre än de snabbaste modellerna av X1900 och borde med andra ord inte heller nå samma temperaturer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Jag undrar varför ni (du och A.N'doja) tyckte folk attackerade er så fort ni sa nåt om ATI. Kan det möjligtvis vara för att ni alltid tar möjligheten att säga nåt illa om ATI när ni får chansen...

Jag tycker inte att folk attackerar mig, mest för att folk har inget vettigt att attackera mig med, fakta det vill säga. Jag säger inte saker som kan leda till att jag målar mig in i ett hörnet. A.N'doja dock har råkat göra det när det gällde strömkonsumtionen på X1900XT vs 7800GTX.
Och så fort man säger nåt dåligt om ATI så är du en av de första som är där och försvarar. Så du är inte specielt bättre än mig eller A.N'doja.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Discokungen

DataNusse och A.N'doja om ni ska vara negativa så kan ni lika gärna hålla er borta

OnT: Hm.. Om det är X1900XTX i en bärbar så är det ju desktop replacement och troligen kommer de andra versionerna vara grovt bantade av värme och ström-skäl

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
DataNusse och A.N'doja om ni ska vara negativa så kan ni lika gärna hålla er borta

Vad är det för fascist fasoner du har?! Bara för att jag håller inte med dig så ska jag hålla käften? Du måste vara en roligt prick att diskutera diverse saker med den inställningen.:rolleyes:

Du trampade på en ömt tå för mig här. Blir vanligtviss aldrig förbannad på folk, men när någon säger mig att jag ska sluta yttra mig negativt eller positivt om något för han eller hon tycker inte likadant, då kokar äggen för mig.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Jag tycker inte att folk attackerar mig, mest för att folk har inget vettigt att attackera mig med, fakta det vill säga. Jag säger inte saker som kan leda till att jag målar mig in i ett hörnet. A.N'doja dock har råkat göra det när det gällde strömkonsumtionen på X1900XT vs 7800GTX.
Och så fort man säger nåt dåligt om ATI så är du en av de första som är där och försvarar. Så du är inte specielt bättre än mig eller A.N'doja.

Jag syftade på det ni sa i tråden om "ATIs fusk", att "det alltid är nån som gnäller emot så fort man nämner ATI".

Jag kan försvara en produkt när jag tycker när det finns anleding, som i det här fallet t ex. Vi vet egentligen ingenting om kortet, vilka frekvenser det kommer köra eller hur kylningen ser ut så en kommentar som din tycker jag bara känns onödig.

Men men det vad vore ett diskutions forum utan någon som kan käfta emot, oftats har du ju hyffsat vettiga argument även om jag inte kanske inte så ofta håller med

Sorry för att ha dragit tråden offtopic...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
JJag kan försvara en produkt när jag tycker när det finns anleding, som i det här fallet t ex. Vi vet egentligen ingenting om kortet, vilka frekvenser det kommer köra eller hur kylningen ser ut så en kommentar som din tycker jag bara känns onödig.

Men men det vad vore ett diskutions forum utan någon som kan käfta emot, oftats har du ju hyffsat vettiga argument även om jag inte kanske inte så ofta håller med

Önödig kanske, men inte falsk. Med tanke på att grafikkort bli varmare och varmare och att toppgrafikkort i laptops brukar vara varma och högljudda så är jag inte helt ute o cyklar när jag säger att Mobilty X1900 kommer bli varm och högljudd.

Tycker inte att vi käftar emot specielt mycket, diskutionen kan bli lite hård. Men vi håller oss till diskutionens etik någorlunda.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Vad är det för fascist fasoner du har?! Bara för att jag håller inte med dig så ska jag hålla käften? Du måste vara en roligt prick att diskutera diverse saker med den inställningen.:rolleyes:

Du trampade på en ömt tå för mig här. Blir vanligtviss aldrig förbannad på folk, men när någon säger mig att jag ska sluta yttra mig negativt eller positivt om något för han eller hon tycker inte likadant, då kokar äggen för mig.

Men du är faktiskt negativ till allt som handlar om ATi här i nyhetkommentarer. Vi fattar din åsikt, lägg ner?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Men du är faktiskt negativ till allt som handlar om ATi här i nyhetkommentarer. Vi fattar din åsikt, lägg ner?

Kan du bevisa detta eller är du bara generell?
Jag kan börja ta upp din posivitet till ATI som man kan se i praktiken i varje nVidia och/eller ATI tråd. Men jag gör det inte för det finns ingen menning att göra det. Det skulle bara leda till massa onödigt tjafs.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."