Permalänk
Avstängd

Sisoft Sandra, bränna in minnen?!

Heej, hur bränner man in minnena med detta program? Har inte förstått mig på det.

SKa jag ställa mina timings osv. i bios å sedan bränna in i sisoft?

Snälla någon som kan berätta hur man gör?

Vad är bäst, bränna in i sisoft sandra eller memtest?

Hade gött!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

Ladda ner Overclockix (http://overclockix.octeams.com/). Där finns massa inbrännings program.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Det bästa är memtest, sen kör man test 5. Kör en loop på det. Är det BH-5 stickor du skall bränna in eller?

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

varför ska man bränna in minnen?

Permalänk
Medlem

Exakt! Varför ska man bränna in minnena?

Visa signatur

Synology 713+, 3TB RAID 1 WD Red

Permalänk
Medlem

För att endel minnen klarar mer mhz och lägre timings vid inbrännig.
Inbrännig går till så att man ger minnet en massa volt och på det viset föråldrar minnet snabbare än det skulle gått om man körde dom på normala volt.
Då talar vi om BH5/BH6/CH5 m.m. Man brukar altså inte bränna in vanliga budget minnen.

Permalänk
Medlem

så det är tmest till för såna som ska "trimma" minnena eller?
Och varför klarar de lägre timings och mer mhz när de blivit föråldrade?

är riktig noob i frågan

Permalänk
Medlem

mhz och volt är enheter. Man skriver därför att man får högre klockfrekvens (inte mer mhz) och mer spänning (inte mer volt)

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Öhhhh vafan snackar du om igentligen GurkGager?
Hmmmm mhz? Ja just det ja mhz är ju en klockfrekvens så vad det ja.
Hmmmm volt? Ja just det ja volt är ju spänningen.
Det är ju uppenbarligen så att du inte vet vad vi pratar om så håll dig gärna borta från tråden. Det är nämligen så att det är mhzén man jagar och det är volten man höjer om du inte visste det?

OnT: Exakt varför minnena klarar mer Mhz efter ett tag vet jag faktiskt inte. Men detta med inbränning händer inte direkt över en natt. Skall man göre det propper skall man helst låta datorn stå på i ca 3dygn non stopp och hålla på att bränna in dina minnen. Dock skall dom helst ha mycket bra kylning då dom pressas riktigt hårt. Detta är bara något man behöver göra på mestadels BH5 chip men det kan även ge lite att göra det på TCCD chip. Men själva inbränning är endast för dom som klockar.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk

Det är alltså något som kan liknas vid att "spela in" ett par nya högtalare så att det låter bättre.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Men att spela in högtalare beror ju lite på vad man har för några. Alla går inte att spela in du. Jag vet att man skall spela diskanter i aluminium ijallafall.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hundforarn
Det är alltså något som kan liknas vid att "spela in" ett par nya högtalare så att det låter bättre.

Ja, precis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Öhhhh vafan snackar du om igentligen GurkGager?
Hmmmm mhz? Ja just det ja mhz är ju en klockfrekvens så vad det ja.
Hmmmm volt? Ja just det ja volt är ju spänningen.
Det är ju uppenbarligen så att du inte vet vad vi pratar om så håll dig gärna borta från tråden. Det är nämligen så att det är mhzén man jagar och det är volten man höjer om du inte visste det?

OnT: Exakt varför minnena klarar mer Mhz efter ett tag vet jag faktiskt inte. Men detta med inbränning händer inte direkt över en natt. Skall man göre det propper skall man helst låta datorn stå på i ca 3dygn non stopp och hålla på att bränna in dina minnen. Dock skall dom helst ha mycket bra kylning då dom pressas riktigt hårt. Detta är bara något man behöver göra på mestadels BH5 chip men det kan även ge lite att göra det på TCCD chip. Men själva inbränning är endast för dom som klockar.

Precis!
Sen är aktiv kylning till BH5 att rekomendera!