GeForce 7800 GS AGP nästa vecka

Permalänk

Varför skulle det sälja bra`?
agp är "relativt" sett död.

Pci express är för tillfället - ett bättre alternativ'
ja visst finns det folk med agp stöd kvar
men får de då inte även bytta nätdel + att de eventuellt måste byta cpu - för att få ut prestanda ur kortet. eller tänker jag fel.?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
ca 2700 om man räknar om.

om det blir priset i sverige så kommer det att sälja bra men det hamnar nog på ca 3500kr.

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Avstängd

om mna vi gå från agp till pcie så räcker det med bara morderkortet då det både finns nforce 3 och 4 ute till s754 och 939 (www.shg.biz) intel finns det också till men då är man bunden till derars budget chip för agp stöd

//Aster

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Bästa lösningen inte alltid bästa lösningen för alla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doomguard
Varför skulle det sälja bra`?
agp är "relativt" sett död.

Pci express är för tillfället - ett bättre alternativ'
ja visst finns det folk med agp stöd kvar
men får de då inte även bytta nätdel + att de eventuellt måste byta cpu - för att få ut prestanda ur kortet. eller tänker jag fel.?

Bara för att XBOX 360 just nu är bästa spelkonsollen så byter ju inte alla som har PS2, XBOX eller Nintendo byter upp sig för det. Att det finns ett "bästa" alternativ innebär ju inte att det inte finns pengar att tjäna på andra ställen. Jag tror att folk nu och i framtiden kommer "tvingas" byta bort AGP mot sin vilja om de vill ha bättre spelprestanda, och att då tvingas byta moderkort på köpet gör det väldigt dyrt. Nu när utvecklingen av processorer går så långsamt och att alla högpresterande CPU:er kostar ofantliga summor känns det som folk behåller sina processorer och moderkort längre än för några år sedan. Själv har jag inte köpt ny processor sen 2003 och jag kommer nog köra på min XP2800+ ett bra tag till. Något annat har jag inte råd med.

Det är faktiskt konstigt att man inte kan bygga moderkort som passar många olika lösningar. Eller det att alla processorer hela tiden byter sockel. Jag har aldrig uppgraderat min processor utan att samtidigt tvingats byta moderkort vilket ju är helt sjukt.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doomguard
Varför skulle det sälja bra`?
agp är "relativt" sett död.

Pci express är för tillfället - ett bättre alternativ'
ja visst finns det folk med agp stöd kvar
men får de då inte även bytta nätdel + att de eventuellt måste byta cpu - för att få ut prestanda ur kortet. eller tänker jag fel.?

Typisk uttalande av en som inte har koll på läget...Byta ut nätdelen bara för att man uppgraderar sitt graffekort eller cpu...

Japp du är helt fel ute iallafall på ett forum som detta, det är möjligt att det skulle gå hem hos IDG:s E-forum men men.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Tja, det beror ju på vad man uppgraderar från iof, om man har ett R7500 och sitter på en 200W OEM nätdel och vill uppgradera till ett gf6800U t.ex. så kan det ju vara idé att byta nätdelen också
Men nätdel har inget direkt med grafikkortsinterfacet att göra (om man behöver en PCI-E kontakt på från nätagget så finns det adaptrar från molex till sådan) så det är inget problem heller.

zeroqp:
Jag skulle då inte betala 3500 för ett par nya funktioner, om de inte gjorde att kortet var väldigt mycket snabbare (vilket de inte gör).

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doomguard
Varför skulle det sälja bra`?
agp är "relativt" sett död.

Pci express är för tillfället - ett bättre alternativ'
ja visst finns det folk med agp stöd kvar
men får de då inte även bytta nätdel + att de eventuellt måste byta cpu - för att få ut prestanda ur kortet. eller tänker jag fel.?

Kan inte hålla med. Själv så sitter jag på en hyfsad platform baserad runt en P4 (478) 3.0Ghz.

Utvecklingen på grafikkort har ju gått mycket snabbare än övriga komponenter så genom att uppgradera från ATI Radeon 9800 Pro 128 (som var det snabbaste när datorn var ny) så hoppas jag att kunna använda burken ett eller kanske två år till.

Jag tror att det finns många som sitter i samma situation, dvs. relativt bra dator men ett lite utgånget grafikkort. Skall man då byta ut allt? Självklart vore det det bästa och roligaste, men om man inte har obegränsat med budget så känns det vettigare att bara byta den del som sinkar.