4 x dual-core AMD Opteron prestandatestad

Permalänk
Melding Plague

4 x dual-core AMD Opteron prestandatestad

<font style="font-size: 10pt"><b>4 x dual-core AMD Opteron prestandatestad</b></font> <small class="small">torsdag 2 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Digit Life har prestandatestat en riktig monsterdator, beståendes av fyra stycken dual-core Opteron 875 (2,2GHz styck) med 16GB (16x1GB) DDR-minne (!). Testerna är utförda i Spec int vilket kanske inte säger så mycket hur den presterar som desktop-dator (eller i Quake 4), men å andra sidan är den väl mer tänkt för som exempelvis beräkningsdator för företag.
<br />
<br />Testet kan läsas hos <a href="http://www.digit-life.com/articles2/cpu/insidespeccpu2000-par..." target="_blank">Digit Life</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lagom att köra seti ..eller boinc på

Permalänk
Medlem

Sån skulle man haft med Quad SLI 7900GTX!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

herrejävlar

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

varför kör de inte 3dMark eller nått? borde väl inte finnas några hinder?

några bilder hade ju inte skadat heller

Permalänk

hm.. klarar inte windows bara av 3gb?

Permalänk
Medlem

damn ja vill ha xD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adisbladis
hm.. klarar inte windows bara av 3gb?

Beror ju lite på.
Jag tror inte dom körde Windows XP home edition direkt va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
varför kör de inte 3dMark eller nått? borde väl inte finnas några hinder?

några bilder hade ju inte skadat heller

Jag tror inte målkonsumenten är intresserad av 3dmark.

OnT: Det där testet förstod man ju noll av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Jag tror inte målkonsumenten är intresserad av 3dmark.

OnT: Det där testet förstod man ju noll av.

inte jag heller:/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

haha nice 3d mark resultat den skulle få?

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

billig desktop dator det blir av ett sådant system . . det ska man köra protools med

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Beror ju lite på.
Jag tror inte dom körde Windows XP home edition direkt va?

Windows 2003 Server SP1 tror jag det stod ..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Discokungen

3DMark06 resultat vill jag ha! Det fungerar väl på 2003?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det dom testat är hur bra det funkar o köra flera program samtidigt på den. Programmen dom testat kör några tunga beräkningar, ungefär som SuperPi. Det dom sedan gjort är att startat upp till 8 "SuperPi" samtidigt och sett om varje program körts långsammare. Dvs, om man kör 1 "SuperPi" tar det kanske 10 sekunder, kör man två samtidigt tar det på en single-processor kanske 30 sekunder innan båda är klara, medan det på en dualcore kanske tar 12 sekunder.

Permalänk
Medlem

Alltid lika komiskt när alla fjortisar här vill se 3dmark-resultat. Inse att denna dator trots sina 8 cpu-kärnor samt kassa grafikkort (sett ur spelsynpunkt) inte presterar bra i spel, dvs om de ens startar. Min dator får garanterat dubbelt så många 3dmark som denna dator.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Alltid lika komiskt när alla fjortisar här vill se 3dmark-resultat. Inse att denna dator trots sina 8 cpu-kärnor samt kassa grafikkort (sett ur spelsynpunkt) inte presterar bra i spel, dvs om de ens startar. Min dator får garanterat dubbelt så många 3dmark som denna dator.

Vad jag vill se är hur fler kärnor än 2 gör sig i 3DMark. Det kan vara intressant just because.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld