Virtualiseringsteknik i Intel Core Duo inte aktiverad

Permalänk
Melding Plague

Virtualiseringsteknik i Intel Core Duo inte aktiverad

<font style="font-size: 10pt"><b>Virtualiseringsteknik i Intel Core Duo inte aktiverad</b></font> <small class="small">torsdag 2 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Kunder som köpt datorer med Intels nya Core Duo-processor rapporterar att virtualiseringsfunktionen inte fungerar, skriver <a href="http://www.theinquirer.net/?article=29434" target="_blank">The Inquirer</a>. Tekniken är nämligen inte aktiverad för modellerna T2300, T2400, T2500 och T2600, medan den däremot är det i toppmodellen T2700. Intel väntas släppa en BIOS-uppdatering som fixar detta, men enligt The Inquirer lär det dröja till andra kvartalet i år.
<br />
<br /><i>”A reader who has ordered and received one of the new Dell Centrino machines using Duo Core noticed that while there's a virtualisation option in the BIOS, it does nothing when you switch it on.”</i>
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Men vad gey! Dumma Intel

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Måste man inte ha specialskriven mjukvara för att utnyttja det?

Permalänk
Medlem

Vad är det för teknik?

Permalänk
Medlem

Det är en teknik för att skapa flera virtuella system på samma dator. Du kan tex köra flera operativsystem samtidigt på datorn.

Permalänk

Så för mig som bara är intresserad av att använda ett OS så har det ingen större betydelse att det inte funkar? Förutom att det ska funka om man nu betalat för det förstås.

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikandersson
Så för mig som bara är intresserad av att använda ett OS så har det ingen större betydelse att det inte funkar? Förutom att det ska funka om man nu betalat för det förstås.

Har du fått datorn?? Recension? Virtualisering är ju alltid bra att ha ut ifall att.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Har du fått datorn?? Recension? Virtualisering är ju alltid bra att ha ut ifall att.

Jäpp, har allt fått den. Har gjort en liten sammanställning på mina första tankar om den här, kanske inte mycket till recension, men kom gärna med förslag på vad jag ska tillägga eller om ni vill veta nåt särskilt så försöker jag fixa det.

Kollade i biosen och där fanns en inställning där man kunde sätta virtualisering på eller av. Kommer inte ihåg exakt vad det stod, men ska kolla upp det.

EDIT

Det stod att man kunde aktivera eller avaktivera VMM om det stöds av processorn. Antar att det kan vara i processorn det är spärrat då? Annars verkar det ju vara en lite väl enkel lösning.

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB