Permalänk

Bränna In Kingston Minnen!!??

har 2st 512mb Kingston value minnen och undrar hur jag bränner in dessa och varför jag ska göra det?? Minnena går nu i 434mhz med timings 3-3-3-8 1T och jag får fel i Prime95 efter 1-3 timmar men har inte märkt nåt av det annars!! Har en kompis som sa att jag skulle testa bränna in minnena för att detta ev kunde hjälpa!!?? Tacksam för hjälp!!!

Permalänk

Men kom igen, det med att "bränna in" minnen måste ju vara en stor myt från början till slut...
Jag kan inte se hur det är möjligt, ni som pysslar med sånt får gärna övertyga mig!
Det är ju för fan inte högtalare vi snackar om...

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

har för mig de va minnen gjorda på bh-5 kretsarna som fick bättre resultat efter inbränning övriga funka de inte på om jag inte minns fel

Permalänk

Vet inte hur det funkar men jag läste en tråd där det stod nåt om att man skulle pressa dom tills man fick fel,sedan skulleman höja volten tills det försvann och fortsätta så till nån gräns men jag vet inte alls säkert!!Därför denna tråd!!!

Permalänk
Medlem

äru bara bh5 minnen det gör skillnad med in o icke brända minnen

Permalänk

om man söker på det här och läser trådarna kan det tydligen göra stor skillnad på ganska många olika minnen!! Jag ska testa när jag vet hur jag skall göra

Permalänk
Medlem

ja håll tändarn i ca 10 sekunder under minnet..klart!

Permalänk

Dumma kommentarer klarar vi oss utan på Forumet!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Hurvida det går, eller inte går att "bränna in" kretsar är nånting som diskuterats fram och tillbaka av bättre utbildade på området, än vad vi är. Än har det inte konstaterats om det går, eller inte. Ett konstaterande kan dock göras. Så länge man inte överdriver, kan det i alla fall inte göra någon skada. Börja därför alltid med att kolla upp specifikationerna på de minneskretsar som använts, och kolla vad tillverkaren specifiserar som MAX spänning. Jag hade inte rekomenderat att man går över det. De så populära BH-5 chipen var specade till 3.5v om jag inte minns fel, och man kan om man känner sig modig i stort sett alltid räkna med 10% marginal (tillverknings standarden säger olika, för olika standarder, värt att kontrollera)

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Hurvida det går, eller inte går att "bränna in" kretsar är nånting som diskuterats fram och tillbaka av bättre utbildade på området, än vad vi är. Än har det inte konstaterats om det går, eller inte. Ett konstaterande kan dock göras. Så länge man inte överdriver, kan det i alla fall inte göra någon skada. Börja därför alltid med att kolla upp specifikationerna på de minneskretsar som använts, och kolla vad tillverkaren specifiserar som MAX spänning. Jag hade inte rekomenderat att man går över det. De så populära BH-5 chipen var specade till 3.5v om jag inte minns fel, och man kan om man känner sig modig i stort sett alltid räkna med 10% marginal (tillverknings standarden säger olika, för olika standarder, värt att kontrollera)

B!

Äsh... orka folk med DFI Lanparty NF4 matar sina BH-5/BH-6/UTT BH-5/UTT CH-5 med 3.8vdimm

Permalänk
Medlem

Mm, och varför tror du de vågar det? någon ORKADE kolla spec, och insåg att 3.5+10% är 3.85v.
(förutsatt att jag minns rätt på maxv. Det tror jag att jag gör.)

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.