Trådlösa nätverk farliga?

Permalänk

Tror nog att det är några här som vägrar inse att deras nyinköpta trådlösa nätverk e inte så hälsosamma. varför ska man ta en risk när man inte behövder ta den?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Den farligaste strålnings källan i dom vanliga hemmen är: trådlösa telefoner. Dom fasta stationerna ger ut en effekt hela tiden som e ca:38ggr högre än en mob (inte säker på att det stämmer men det har stått i diverse tidningar)

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk

Har också hört något liknande dem är läskiga dem trådlösa telefonerna.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

*gäsp...* det har även visat sig att Tjernobylstrålningen inte alls har haft så omfattande påverkan som det har befarats i decenier. jag anser därför att vi bör utöka kärnkraften och minska ner på underhåll och säkerhet kring våra reaktorer för att göra mer och billigare el. det kommer bli en exportsucsé.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det finns fler som mår dåligt av rädsla och oro än de som verkligen har medicinskt bevisade symptom av tex svag EMS.

Girighet, rädsla och okunnighet styr världen.

Permalänk
Medlem

En ojordad partikelaccelerator (CRT skärm) är nog värre egentligen

Permalänk
Medlem

Det kanske är alldeles riktigt att det är för låg effekt i mobiltelefoner, wlan etc för att vara skadligt, om dom är åtskilda vill säga!
I dagens samhälle så är det ju inte bara en strålkälla vi utsätts för, det kanske är summan av flera som inte är bra och om vi har otur blir vi överkänsliga.
Visst kan många fall av sk EMF-sjuka vara av ren oro och rädsla, men jag har då aldrig i mitt liv lagt en tanke på vilka effekter vare sig det ena eller det andra kan ha (Värsta Dator Nörden), men jag blev överkänslig ändå!

Men en sak är då klar och det är att 2.4ghz bandet (Wlan) är mycket farlig vid hög effekt.
Microvågsugnar använder sig utav samma frekvens för att sätta vattenmolekylerna i rörelse, 100mW Wlan är nog alldeles för lite för att
det ska bli termiska effekter, men det kanske inte är dom effekterna vi ska leta efter.
Om kroppen får skador av Wlan, Mobiltelefoner etc får väl framtiden utvisa när vår tid som försökskaniner är över

Permalänk
Medlem

Jag försöker hålla mig borta från strålning så mycket det går!

Får se ifall det är ett vist beslut om 30 år.... då den här generationen börjar bli äldre och får skavanker.

Mobil,micro,tv,trådlös telefon,w-lan, 3g antenner i örat osvosv. Kan ju knappast vara nyttigt iaf

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

!!! Jag blir TRÖTT på folks dåliga inställning och FAKTA om strålning och dess risker!

CANCER är bara EN(!) faktor att iakta när det gäller strålning.

ANDRA faktorer är, som du kan fråga dig själv:

"Vanlig", passiv strålning:
Känner du dig ovanligt TRÖTT nuförtiden?
SOVER du ovanligt dåligt nuförtiden? ("Ytlig" sömn, ej djup, Vaknar du ofta på natten, med dundrande hjärta?)
MÅR du ovanligt dåligt nuförtiden?
Känner du dig ofta/alltid: nedstämd, likgiltig, retlig.
Försvinner din ORK fortare för var dag som går?
Känner du dig ovanligt stressad, även när du inte ens jobbar?

Direkt, bildskärmstrålning: (Allt ovan, plus):
Är din HY sämre än den borde vara? (Ovanligt mycket finnar, rödflammig/irriterad hud särskilt i ansiktet/på bröstet)
Känner du att sexlusten avtagit oroväckande?

DETTA är DIREKTA konsekvenser av strålning. Man har känt till det sedan lång lång tid; det finns böcker från 60-talet där man skrev om den TVEKLÖSA kopplingen att ALL form av strålning, i hela strålningspektrumet, påverkar all biologisk materia på NEGATIVA sätt.

Det rådde på den tiden ingen tvekan om riskerna, ej heller att folk "inbillade " sig

Det beklämmande är att den VÄRSTA formen av strålning är DIGITAL strålning för den pulserar precis hela tiden vilket är helt oräkneligt (läs hundratusentals) gånger värre än "kontinuerlig" (läs; analog) strålning.

Detta är ett seröst problem, som tyvärr sopas under mattan för att 1) man vill tjäna pengar och 2) alla vill ta del av de fina funktionerna den nya tekniken ger.

Det är beklämmande, för det går ofta med ENKLA, ibland dock dyra, medel att reducera dessa fält något enormt.

3G, t.ex, ter sig mycket likt radar, om inte värre, och man vet att ingen människa klarar av radar särskilt länge, sedan 30+ år tillbaka, utan att bryta samman vare sig det gäller i cancer, eller utbrändhetssymptom.

DECT, dvs trådlösa telefoners basenhet strålar dygnet runt, oavsett om du pratar i luren eller inte. Av outgrundlig anledning valde man DECT över en redan fungerande trådlös typ kallad CT2 - denna strålade 300 nW/m2, medan DECT strålar 44 400 (!!!) n/W per m2 på 1.5 meters avstånd.

Vid dessa nivåer är det GIVET att din kropp kommer att ta rejält med stryk, detta VET man inom forskarvärlden och därför har bland annat över 1000 tyska läkare krävt TOTALFÖRBJUD på DECT eller att DECTS ursla standard görs om, och att man omedelbart återkallar alla gamla (läs NYA) DECT-telefoner.

Om DU sover dåligt, mår urslet, etc, så finns det lösningar, tyvärr är de dyra och krångliga att genomföra.

Jag rekomenderar; www.feb.se samt www.rtk.se

Visa signatur

Max fyra rader i fast bredd

/OSkar000