Socket AM2-moderkort dyrare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Någon som har bild på referenskortet? Måste ju finnas!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1108517

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Varför inte gått på DDR3 direkt? DDR2 är en onödig mellanplattform just nu.

Ja håller med . ddr2 är inget vidare . föredrare ddr1 hellre då . kolla in casen
på ddr2 bara liksom . Tycker inte är värt priset behöva byta minnerna
för det . ddr3 kommer ja vänta på . och grafikkort med drr4 .

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Hedersmedlem

Nyare är bättre ni vet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Varför inte gått på DDR3 direkt? DDR2 är en onödig mellanplattform just nu.

Intel började med DDR2.. det gick trögt men nu finns det mängder med minnen till hyffsade priser. AMD hoppar på tåget nu när tillgången finns. Bra för oss användare. Samtidigt har AMD sin egen minneskontroller inbyggd i cpun och den går snabbare så minnena bör prestera något bättre på AMDs än Intels. Att försöka lansera DDR3 stöd innan några minnen finns är bara dumt.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
vad ser du då? nån nackdel?

Ja nackdelen är att man behöver nya minnen och nytt moderkort trots att man redan har bra grejor

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk

Är det så att det faktiskt kommit nya DDR2-stickor som har lika bra prestanda/pris som ett par chyssta DDR1-stickor? Jag menar, sist jag tittade på DDR2 så hade de precis blivit lika snabba som ett par bra DDR1 men då kostade DDR2-stickorna fortfarande det dubbla. :/

Enda fördelen med att uppgradera allt på en gång är att det inte är mycket till man behöver skaffa sen för att även få sin gamla dator upp and running igen.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ryyys. MSI

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

vad e d för fel på msi nu? bra moderkort ju, synd att de inte gör nåra bra kort för de som gillar o klocka bara...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
vad e d för fel på msi nu? bra moderkort ju, synd att de inte gör nåra bra kort för de som gillar o klocka bara...

Har väl aldrig gillat MSi, känns lite budget. Men om du är nöjd så är det jättebra

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNsT€R
Ja nackdelen är att man behöver nya minnen och nytt moderkort trots att man redan har bra grejor

jo dcet är sant! men är du nöjd? kankse nåt program som du vill ska starta fortare eller spel!

det känns som man inte alltid är nöjd med det man har! man blir bortskämd och vill ha mer prestanda!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
jo dcet är sant! men är du nöjd? kankse nåt program som du vill ska starta fortare eller spel!

det känns som man inte alltid är nöjd med det man har! man blir bortskämd och vill ha mer prestanda!

Nöjd o nöjd. En dualcore skulle väl kanske sitta fint men jag kan ju inte direkt påstå att datorn är långsam. Snarare det att den klockar ganska dåligt.

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk

Skulle inte AM2 komma andra kvartelet detta år, och inte under andra halvan av året som det står i nyheten?

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black 430 / Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz / Asus P5E-VM HDMI / Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 4 GB / Western Digital Caviar GP 750GB / Scythe Ninja Mini / Noctua NF-S12-1200 120mm *2 / Gigabyte GeForce 9600GT Heatpipe Dual-DVI 512MB

Permalänk
Discokungen

Från nuvarande Opteron 146 till Yonah till AM2. Fin övergång (om sista steget är sant, allt kan hända)

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det kommer komma för modeller, på AM2?
Är grymt nyfiken på vilka modeller som dyker upp...

Jag har precis köpt ett asrock moderkort som stödjer min processor (socket 478), men den har tillgång till både pci-e och agp...

SÅ jag byter upp mig från AGP ---> Pci-E

Köpte ett 7800GT häromdagen, ska väl ta o byta moderkort och grafikkort så fort som jag har tid...

Tanken var att den 25/2, så skulle jag köpa 3800x2...

Men man kanske ska köra på asrocken och 7800GTn tills AM2 dyker upp...

_________________________________

Ni som också har tänkt att göra som jag, byta från AGP till PCi-E, så rekomenderar jag asrocken...

Ända negativa med mitt asrock var att den bara har ett IDE uttag, vilket betyder att min IDE HD som winxp är installerad på, får tas ut.
In kommer en SATA hd, detta får jag göra pga att jag behöver min DVD + DVD-brännaren i IDE uttaget....

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Discokungen

blöm: Synd att du inte har 939. DUAL SATAII har 2st IDE-kanaler Men bara 3st SATA-kontakter och man kan bara RAIDa i 2 av dem Dessutom saknas gigalan. Måste få tillbaka mitt DFI SLI-DR *SNYFT*

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld