Bärbar dator med Athlon 64 FX-60

Permalänk
Melding Plague

Bärbar dator med Athlon 64 FX-60

<font style="font-size: 10pt"><b>Bärbar dator med Athlon 64 FX-60</b></font> <small class="small">fredag 3 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
CompAmerica har introducerat en bärbar dator men en FX-60 processor, skriver <a href="http://www.laptoplogic.com/news/detail.php?id=454" target="_blank">Laptop Logic</a>. Förutom AMD:s värsting desktop-CPU med två kärnor på 2,6GHz, sitter ett Geforce Go 7800GTX som borgar för god spelprestanda. En 17" skärm gör den inte särskilt mobil direkt, och hela datorn väger hela 5,1 kilogram, och dess batteritid gör vi antagligen bäst att inte ta upp. Priset startar på $2349 USD.<br /><br />Mer information finns hos <a href="http://www.compamerica.com/orcax2-64.htm" target="_blank">CompAmerica</a>.<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Åh herregud :/ Det där är verkligen ingen "bärbar".

Permalänk
Medlem

Man lär ju inte hinna utanför dörren innan det är dags att ladda batteriet igen

Permalänk

medföljer för eventuella transporter.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

Nice... mer värsting laptops vill vi se

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Avstängd

Två dualcore kärnor? Skum formlureing. Man säger två kärnor eller en dualcore. Inte båda två.
Säger man att det är två dualcore kärnor kan man få det till 4 cores.

Permalänk

Gillar inte såna där modeller. Min erfarenhet av dem är att kvaliten blir lite si och så när man ska ha in standardkomponenter i en bärbar.

Permalänk
Medlem

Undrar om det är en tidig första april eller vad?

De skriver till och med: " It includes an integral Gigabit Network Adapter (compatible with 10/100 Mhz Fast Ethernet as well),"............

Sen skriver de "5200+ to 6000+" för FX-60n????

Luktar lite mysko tycker jag iaf.... Om det är sant så är det verkligen en GRYM släptop

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
http://www.nettotruck.dk/images/77_FRONT-SIDE.jpg medföljer för eventuella transporter.

Du är synnerligen svag, om du inte klarar av att bära omkring på 5kg.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

fan va coolt

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Fick jag en sån där skulle jag ta emot den, men jag skulle alldrig köpa en...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Ojj...5 kg Men bra prestanda.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Två dualcore kärnor? Skum formlureing. Man säger två kärnor eller en dualcore. Inte båda två.
Säger man att det är två dualcore kärnor kan man få det till 4 cores.

Ops, sant. Rättat.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Sötast

Undrar om inte den bara blir för varm på 5minuter och sen klockar ner?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är ett grymt alternativ till dem som inte vill ha en desktopdator som tar mycket utrymme och har en massa sladdar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
<font style="font-size: 10pt"><b>Bärbar dator med Athlon 64 FX-60</b></font> <small class="small">fredag 3 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
CompAmerica har introducerat en bärbar dator men en FX-60 processor, skriver <a href="http://www.laptoplogic.com/news/detail.php?id=454" target="_blank">Laptop Logic</a>. Förutom AMD:s värsting desktop-CPU med två kärnor på 2,6GHz, sitter ett Geforce Go 7800GTX som borgar för god spelprestanda. En 17" skärm gör den inte särskilt mobil direkt, och hela datorn väger hela 5,1 kilogram, och dess batteritid gör vi antagligen bäst att inte ta upp. Priset startar på $2349 USD.<br /><br />Mer information finns hos <a href="http://www.compamerica.com/orcax2-64.htm" target="_blank">CompAmerica</a>.<br />

Vill bara infoga att PC- Torque's (www.pctorque.com) 9750 modell (som jag har) erbjudit FX-60 lösningen innan CompAmerica. Om ni kikar på CompAmericas hemsida (http://www.american-computer.com/) och sedan PC-Torques så ser ni att det är samma modell, nämligen ursprungligen en "Clevo D900K" som då bla SAGER (www.sagernotebooks.com) är återförsäljare för.

Clevo som alltså ligger bakom dessa datorer finner ni här: http://www.clevo.com.tw/
och deras D900K här: http://www.clevo.com.tw/products/D900K.asp

Summa kardemumma:
CompAmerica sätter alltså bara sin branding på dessa datorer och inget mer.

Kanske onödigt att jag informerar om detta, men eftersom jag sitter på en Clevo D900K som jag nyligen införskaffat finner jag det personligen önskvärt att mer utförlig information bör presenteras.

Ps. Om ni är intresserade av denna dator kan ni läsa min mini recension som är länkad i signaturen. Observera dock att jag ej har FX-60 processorn, men det är annars samma moderkort och innehåll (jag kan alltså uppgradera till FX-60 om önskan infinner sig)

Mvh /Z

Permalänk
Medlem

"Perfect for GAMERS seeking something in the same overall price range but more elegant than the xBox 360":confused:

Så den här kostar ungefär 4000-5000 då?:confused:

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Vilken jävla skitburk, den har ju inte ens gigabit ethernet *ironi*

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
"Perfect for GAMERS seeking something in the same overall price range but more elegant than the xBox 360":confused:

Så den här kostar ungefär 4000-5000 då?:confused:

Min gick lös på 35'000:-, och då med "endast" AMD64 x2 4200+.
Att någon i artikeln skrivit "same overall price range" i samband med xBox360 är mao fel

Mvh / Z

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeke82
TEXT

Mvh /Z

Din Notebook är rena monstermaskin. Din Workstation har inte en chans mot den.

Permalänk
Medlem

ATOMBATTERIER TO THE PEOPLE!

Seriöst...typ,

Power On, 100% Batteri
Windows Bootup, 80%
Dubbelklick på QUAKE 4, 70%
QUAKE 4 startar, "FAN! BATTERIET DOG!"

Det där suger. Bättre att köpa en "riktig" stationär, det är både billigare och bättre.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

detta är väl inget nytt? Sager har väl levererat med FX60 några veckor nu ???

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem

svårt med bra kylning på fx-60, i bärbar alltså, man vågar inte direkt överklocka den så mycket..

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinson
Du är synnerligen svag, om du inte klarar av att bära omkring på 5kg.

Du fatta nog inte ironin i hans inlägg;)

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
ATOMBATTERIER TO THE PEOPLE!

Seriöst...typ,

Power On, 100% Batteri
Windows Bootup, 80%
Dubbelklick på QUAKE 4, 70%
QUAKE 4 startar, "FAN! BATTERIET DOG!"

Det där suger. Bättre att köpa en "riktig" stationär, det är både billigare och bättre.

Bättre tycker jag då inte det är. Bärbar dator är mycket mer mobil, tar mer plats och är förhoppningsvis snyggare

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Men alltså varför klagar ni på batteritiden?

Det är ingen notebook.
Det är en mobil workstation/gamer-burk.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeke82
Min gick lös på 35'000:-, och då med "endast" AMD64 x2 4200+.
Att någon i artikeln skrivit "same overall price range" i samband med xBox360 är mao fel

Mvh / Z

Hwhw jo jag fattade det, såg priserna längre ned på sidan. Den som skrivit det där har nog ingen verklighetsuppfattning alls

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Men alltså varför klagar ni på batteritiden?

Det är ingen notebook.
Det är en mobil workstation/gamer-burk.

Sedan är datorn väl strömsnålt och batterisnålt också?Alltså att den inte drar så mkt...Så kanske det räcker till att spela,surfa osv...

Undrar när man kan bygga en egen bärbar dator...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
http://www.nettotruck.dk/images/77_FRONT-SIDE.jpg medföljer för eventuella transporter.

HAHAHAHAHAHAHA