Exploderande CD-spelare

Permalänk
Medlem

Har nu skickat mail till tillverkaren av CD-spelaren, LITE-ON. Tror dock knappast att de ställer sig positiva till ersättningsprodukt.

En annan (o)lustig sak är att när jag öppnade spelaren för att få ut bitarna så saknas stora delar av skivan. Dessa bitar går inte att hitta. Varken i spelaren eller i datorn. Luckan for upp lite när skivan sprängdes så risken är att dessa har flygit ut och ligger alltså någonstans i rummet. Sitter väl fastkilade i tapeten någonstans. Tur man inte satt i vägen.

Permalänk
Discokungen

Hade du fått en sån bit på dig hade den gått in 2cm i huden... Mythbusters testade med en gelatingubbe.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Hade du fått en sån bit på dig hade den gått in 2cm i huden... Mythbusters testade med en gelatingubbe.

Jo, jag såg det avsnittet. Grymt vilken kraft det blir.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klaj
Jo, jag såg det avsnittet. Grymt vilken kraft det blir.

30.000rpm borde generera lite energi Speciellt med tanke på vilken motor som drev det hela

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
30.000rpm borde generera lite energi Speciellt med tanke på vilken motor som drev det hela

Ytterdelarna på skivan far runt med en hastighet av 30.000 rpm/60 sekunder/minut * 12 cm * Pi = 18850 cm/s = 188 m/s. Det är 677 km/h eller Mach 0.55

Permalänk
Medlem

Hah!
Jag lyckades spränga polarns Diablo2:LoD orginalskiva på ett lan...
fast det var i en 32x läsare, så vi vart rätt chockade... enda vi kunde komma på va att nått gått seriöst snett med motorn i den... Den snurrade bara upp, sen slutade den inte där den brukar utan började nästan skrika och sen small det, följt av ett rätt hiskeligt ljud som av lager som skär... bye bye skiva, bye bye cd-rom

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Discokungen

Att min starcraft-skiva exploderade, det rasslade och DVD-spelaren funkar bra fattar jag fan inte Hände mig nämligen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Min Mech Commander 2 skiva sprändes för halv år sen. Var bra spel, saknar den.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Min Mech Commander 2 skiva sprändes för halv år sen. Var bra spel, saknar den.

Måste vara att det blivit en liten spricka i skivan som sen blev större och gjorde så skivan exploderade. Enda vettiga förklaringen igentligen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Ringde till tillverkaren av spelet, Electronic Arts, idag. Tänkte bara se vad dom har för syn på att fixa en ny skiva.

Dom sa att det gick att få en ny skiva för 100:-... MEN dom hade slutat tillverka spelet och det fanns inga alls i lager. Så jag blev hänvisad till att försöka hitta spelet på begagnatmarknaden.

Inget svar från tillverkaren av CD-spelaren än...