Permalänk
Medlem

SLi Deluxe eller SLi Deluxe X16?

Är det någon större skillnad? Är det värt 500:- för att få X16?
Jag hade tänkt mig 7800GT som graffe, utnyttjar det X16?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Re: SLi Deluxe eller SLi Deluxe X16?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Är det någon större skillnad? Är det värt 500:- för att få X16?
Jag hade tänkt mig 7800GT som graffe, utnyttjar det X16?

Jag antar du pratar om A8N32sli dlx...

Inte ens de bästa graffena utnyttjar x16 idag. Du kanske vill köpa två 8900 gtx 1024Mb GDDR4 en dag?

Men anandtech såg ändå en viss ökning med alla dagens kort på 32:an.

Det värt att lägga till 500 kr för att tekniken är så mkt bättre igenom hela kortet.

8fas ström, Passiv kylning, Klockningen slår de flesta Dfi mm. Kolla reviewn på anandtech.

Permalänk
Medlem

""Klockningen slår de flesta Dfi mm.""
länk till det vore trevligt!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
""Klockningen slår de flesta Dfi mm.""
länk till det vore trevligt!

behövs ej länk till det, det är allmänt känt.

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Ka-ching! Det får bli en X16...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Asus har alltid varit bättre än Dfi

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
behövs ej länk till det, det är allmänt känt.

Jag läste just Anandtechs test på A8N32SLI-Dlx de gjorde två överklockningstester och Asus kortet förlorade i det testet där de letade högst FSB på en låg Multiplyer, DFI vann där.
På det andra testet, högst FSB på standard multiplyer vann Asus dock.

Men om det nu är allmänt känt att Asus nu överklockar bättre än DFI, kan du motivera varför alla 3dMarktävlare som t.ex. svenska Kinc med flera använder DFI? Borde inte de använda Asus A8N32SLI-Dlx om det nu är allmänt känt att det överklockar bättre?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
Asus har alltid varit bättre än Dfi

Asus har inte alls alltid varit bättre än DFI. Det beror dock på vad man jämnför, DFI har haft bäst renome inom OC och klassas som det bästa OCmoderkortet.
Asus kan dock bara bättre på annat, dock hänger det nog mer på ens kunskapsnivå då DFI har tusentals inställningar medans Asus har 10.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Jag läste just Anandtechs test på A8N32SLI-Dlx de gjorde två överklockningstester och Asus kortet förlorade i det testet där de letade högst FSB på en låg Multiplyer, DFI vann där.
På det andra testet, högst FSB på standard multiplyer vann Asus dock.

Men om det nu är allmänt känt att Asus nu överklockar bättre än DFI, kan du motivera varför alla 3dMarktävlare som t.ex. svenska Kinc med flera använder DFI? Borde inte de använda Asus A8N32SLI-Dlx om det nu är allmänt känt att det överklockar bättre?

Asus har inte alls alltid varit bättre än DFI. Det beror dock på vad man jämnför, DFI har haft bäst renome inom OC och klassas som det bästa OCmoderkortet.
Asus kan dock bara bättre på annat, dock hänger det nog mer på ens kunskapsnivå då DFI har tusentals inställningar medans Asus har 10.

Asus är bättre än DFI . Slut. Sen kan jag även påpeka att Asus är hästlängdet bättre än MSI!

Visa signatur

Antec TX1050B 500w - Asus A8N SLI SE - AMD64 3700+ 1mb - Corsair TWINX C2 1GB DDR - POV 7800GT 256GDDR3 - Raptor 36GB - Maxtor 160GB

Permalänk
Medlem

Lite halvt fanboy aktigt in tåden känner jag.

Jag är visserligen ingen DFI användare själv, utan faktiskt en Asus användare.
Men jag har då fått det stora intrycket när man läser tester överallt att DFI är företaget för överklockaren...

Att bara slänga ut kommentarer som asus är bättre än dfi eller msi ser verkligen då inte jag som konstruktivt och kan inte tas på allvar.

Tänk om vissa tänkt till lite och givit en länk som stödjer edert påstående, vilket hade hjälpt mig som annan användare när jag kollar på vad jag skall köpa....

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Lite halvt fanboy aktigt in tåden känner jag.

Jag är visserligen ingen DFI användare själv, utan faktiskt en Asus användare.
Men jag har då fått det stora intrycket när man läser tester överallt att DFI är företaget för överklockaren...

Att bara slänga ut kommentarer som asus är bättre än dfi eller msi ser verkligen då inte jag som konstruktivt och kan inte tas på allvar.

Tänk om vissa tänkt till lite och givit en länk som stödjer edert påstående, vilket hade hjälpt mig som annan användare när jag kollar på vad jag skall köpa....

Du har rätt, DFI är det ultimata när man ska överklocka. Tar man sig även tid att ställa in alla inställningar och hitta bra inställningar, så har man nog i särklass det snabbbaste moderkortet.

Asus är mer, bygg ihop, starta och kör och ha bra prestanda. Det som mer väckte tråden var att någon hävdade att Asus överklockade bättre än DFI, utan att ge någon källhänvisning eller något sånt.

Sen håller jag med dig, om folk bara kunde motivera istället för att bara säga "Asus har alltid varit bättre än Dfi :D" som Spectryym sa, utan att motivera varför eller något.
Jag är iof inte bättre än andra, men jag försöker motivera och länka till varför jag säger som jag gör.

Kan inte alla Moderators klistra en stor tråd i varje del av forumet eller något åt det hållet så alla få läsa att man ska motivera varför man säger som man gör?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
Asus har alltid varit bättre än Dfi

oh yeah nu kmr det en till sån.

Ásus har alltid vart bättre än DFI, yeah right.

kan lägga upp hur många länkar som helst till dig där du ser nog inte nåt utav alla testsidorna där DFI får smek utav asus. asus är BRA klart, inget snack om men dfi är bättre och kostar därefter också. bättre klockegenskaper, stabilare spänningar, mer prestanda överlag på mobbot än på asus mobbot,

nackdelen med dfi är att chipset/modertkortet är varmare än asus, där har asus _e_n_ fördel.

DFI gjordes för överklockare därmed bättre prestanda orginal också.

jag behöver inte lägga fram nån länk egentligen där jag måste _bevisa_ att dfi är bättre. men du får gärna lägga fram en länk ifrån 2005+ där nåt visar att DFI är sämre. det är nämligen svårare så du får ta dig an jobbet

jag har haft mitt asus A8N-E i 1-2 år och nu för några veckor sen så köpte jag ett dfi, säger skillnaden är stor. dock inte för newbies men är ett superkort.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

jag hade ett asus moderkort men sålde det för några dagar sen, min kompis har också asus moderkort, och både jag och min kompis säger aldrig asus, visserligen var det intel, men intel och asus ska jag aldrig mer kombinera, kasst för överklockning och min kompis kort är totalt värdelöst!
nu har ja köpt ett dfi och hoppas att jag inte blir besviken!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hock
jag hade ett asus moderkort men sålde det för några dagar sen, min kompis har också asus moderkort, och både jag och min kompis säger aldrig asus, visserligen var det intel, men intel och asus ska jag aldrig mer kombinera, kasst för överklockning och min kompis kort är totalt värdelöst!
nu har ja köpt ett dfi och hoppas att jag inte blir besviken!

Var det Asus moderkort med Nforce4 Intel Edition?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
J
Men om det nu är allmänt känt att Asus nu överklockar bättre än DFI, kan du motivera varför alla 3dMarktävlare som t.ex. svenska Kinc med flera använder DFI?

För att dom är vana vid Dfi helt enkelt, de känner ingenjörernas konstruktionsstil... "Om jag gör si kommer jag att få så".
Sen hörde jag nått om cold bugs när brädan precis kommit men jag är inte säker på vad det handlade om... Och ska jag vara 2000% ärlig så bryr jag mig inte det minsta för ni kommer aldrig se mig med vare sig kolsyresnö lr kvävetuber... Dock finner jag Kincs filmklipp väldigt trevliga! Inte min stil bara.

Och jag sa Aldrig att 32:an klockar bättre än ALLA Dfi. Men DE FLESTA...

DFI är ett rent överklockningskort. Asus 32:an gör det mesta bra... men ingen bräda är perfekt. Den råkar bara passa in på min mentalitet med SNABB OCH KALL bräda med hög verkningsgrad (för att sänka ljudnivån och min elräkning).

Hallå kolla min sign. Jag riktigt nöjd att jag kan köra med dessa inställningar. Hade inte ni varit det? Jag kommer mkt högre men jag tycker det är en bra kompromiss. Trevligt att köra på standard Vcore och CnQ klockat. Men det bästa är att minnena funkar så OTROLIGT BRA med brädan

Jag gillar att köra på hög multi och med luftkylning. Då är Asus bäst. ska du hålla på med vatten eller kanske slå rekord med flytande kväve. Då är DFi det du ska ha.

När man håller i en 32:a så känner man hur den osar high tech. Det man kan kritisera Asus för är att de kanske släppte den lite för tidigt innan de hunnit styra upp alla barnsjukdomar. Får du en Rev 1.02 så ska det dock inte vara några problem...

Jag hoppas att jag varit tydligare i detta inlägg.