Permalänk

Asrock 939 dual sata, clear cmos

Jag har en polare som behöver lite hjälp...

Han ska cleara sitt cmos på ovanstående moderkort, men förstår inte riktigt hur han ska göra.

I manualen står det "use a jumper cap to short pin2 and pin3 on CLRTC1 for 5 seconds". Ska han alltså bara flytta över jumpern i 5 sekunder och sedan tillbaks med den så är det klart?

Permalänk
Medlem

So fattade jag det iaf nar jag gjorde det for fem minuter sedan.. Men inte fan startade min skit ando..

(sitter darfor po en dator utan svensk tangenbordslayout)

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Jepp, korrekt uppfattat, men lite mer än 5 skunder, eller ta bort batteriet en stund.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk

Tack för de snabba svaren

Permalänk
Medlem

Du behöver inte vänta 5 sekunder, det är bara att flytta över den och sätta tillbaka den till orginalplaceringen.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

Om din polare har Flashat om BIOS, så är försök med

flash
clear cmos (flytta jumpern el. ta ut batt.)
defult setting

jag tror att även med bara "clear cmos" måste man ha "defult setting"

Visa signatur

GF