Logitech Harmony 880 testad

Permalänk
Melding Plague

Logitech Harmony 880 testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Logitech Harmony 880 testad</b></font> <small class="small">måndag 6 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Harmony 880 är en avancerad multifjärrkontroll från välkända Logitech som är tänkt för att styra exempelvis en hembio. Fjärrkontrollen är utrustad med en färgskärm och en USB-kontakt för att kunna koppla ihop den med en dator för konfiguration. Digital Grabber har testat kontrollen:
<br />
<br /><i>”If you're looking for a simple remote with advanced and custom features at a price you can afford, the Harmony 880 should be on your tabletop or in your hands. If you have a family, this remote will be an invaluable tool in operating your home theater system. No more difficult explaining. If they want to start the movie while you're in the kitchen getting a sandwich, your family presses the "Watch DVD" icon, and it's all taken care of.”</i>
<br />
<br />Läs recensionen hos <a href="http://www.digitalgrabber.com/content/view/57/3/1/0/" target="_blank">Digital Grabber</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

zzzz... roliga nyheter

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

jag föredrar 525 den är mer lagom i pris och har alla funktioner som man behöver. Kan rekommendera den

Permalänk
Medlem

Ska tydligen ha ruskigt dålig mjukvara för programmering, så den är inte speciellt intressant. Tror jag håller mig till den i M3-erbjudandet om det fungerar så pass bra som jag har läst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Med den saftiga prislappen skrämmer de iaf bort mig som köpare. Hur smidigt det än kan verka vara så lägger jag hellre de pengarna på t.ex den utrustning den är tänkt att styra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
zzzz... roliga nyheter

"Frilansjobb / Extrajobb
Från och med år 2005 välkomnar vi frilansare att skriva för SweClockers. Vi söker dig som är insatt i datorbranschen och som gärna har tidigare erfarenhet från att skriva produkttester eller nyheter. Ersättning per skriven text, kontakta oss för mer information och glöm inte skicka med ditt CV.

Vi söker just nu speciellt efter:

Redaktörer
Nyhetsredaktörer (betalt per nyhet!)
Krönikörer
Kontakta edin@sweclockers.com och skriv ordet "Frilans" som rubrik."

Det är bara att ta kontakt och börja leta och skriva om de roliga nyheterna själv!
Vet iofs inte om du syftar på att det inte händer något spännande inom datorvärlden just nu. Eller om det är så att du tycker att sweclockers tar upp tråkiga saker.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Med den saftiga prislappen skrämmer de iaf bort mig som köpare. Hur smidigt det än kan verka vara så lägger jag hellre de pengarna på t.ex den utrustning den är tänkt att styra.

"Frilansjobb / Extrajobb
Från och med år 2005 välkomnar vi frilansare att skriva för SweClockers. Vi söker dig som är insatt i datorbranschen och som gärna har tidigare erfarenhet från att skriva produkttester eller nyheter. Ersättning per skriven text, kontakta oss för mer information och glöm inte skicka med ditt CV.

Vi söker just nu speciellt efter:

Redaktörer
Nyhetsredaktörer (betalt per nyhet!)
Krönikörer
Kontakta edin@sweclockers.com och skriv ordet "Frilans" som rubrik."

Det är bara att ta kontakt och börja leta och skriva om de roliga nyheterna själv!
Vet iofs inte om du syftar på att det inte händer något spännande inom datorvärlden just nu. Eller om det är så att du tycker att sweclockers tar upp tråkiga saker.

Får man inte klaga på andra om man inte kan göra det lika bra själv menar du?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Får man inte klaga på andra om man inte kan göra det lika bra själv menar du?

Hört talas om "konstruktiv kritik"?

Permalänk
Medlem

Är jag blind eller skriver killen ingenstans hur bra kontrollen fungerar?

Ingenstans hittar jag nått om att dess funktioner, ser mest massa sätt att ladda upp bilder på katter osv.

Vore ju kul om han provade funktionen som att starta TVn, sätta igång surround och dvd med en knapp.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Ska tydligen ha ruskigt dålig mjukvara för programmering, så den är inte speciellt intressant. Tror jag håller mig till den i M3-erbjudandet om det fungerar så pass bra som jag har läst.

Vilken då? M3-erbjudande?

Permalänk
Medlem

Sitter och är jäkligt sugen på harmony 885.. Verkar så trevligt att kunna programera sina egna macron i datorn och ställa in tex sin förstärkare på ett klick när man använder samma ljudkälla till mer än en sak... Börjar hårt tröttna på att sitta och fippla varje gång man byter från tex lyssna på musik till att se på film bara för att man använder samma ingång till stärkaren och inte vill ha samma ljud upplägg som till film som till musik. Sedan att alla maskinerna går igång/stängs av på ett klick är ju ännu trevligare samt man kan ta med sig fjärren till all ens elektronik i huset.

Permalänk
Medlem

Köp 525 då mycket billigar eoch har allt man behöver

dessutom snyggare, enligt mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Vilken då? M3-erbjudande?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6265774...

M3-erbjudande Beställde det igår, får väl se hur den fungerar. Men den ska som sagt vara bra, förhoppningsvis bättre än skräpet dom skickade med Digital Foto för Alla som fungerade med en enhet av 3 (kan ju lika gärna använda originalet då som har fler funktioner)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Jag har en 885 och det funkar kanon, lite omständig programmering är det dock.
Den håller reda på alla enheter och kommer ihåg vad som är på och alla dina prylar blir som en enhet om man använder activitys. Kanon!

/Rikard