Intel Santa Rosa 2007

Permalänk
Melding Plague

Intel Santa Rosa 2007

<font style="font-size: 10pt"><b>Intel Santa Rosa 2007</b></font> <small class="small">måndag 6 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Intels nuvarande namn för deras mobila plattform är Napa. Tidigare var det Centrino. 2007 kommer Intel introducera Santa Rosa, som stödjer Core Duo-processorer precis som Napa men även uppkommande Merom. <br /><br />Till skillnad från Napa, som använder en processor och styrkretsen i945, så kommer Santa Rosa använda en uppkommande styrkrets som går under namnet Crestine. Crestine stödjer 800 MHz FSB och har en ny WLAN-krets med som går under namnet Kedron. Kedron stödjer <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=550297">802.11n</a>, den senaste 802.11-standarden. <br /><br />Santa Rosa lär lanseras i mars 2007, samtidigt som en 45 nm-version av Merom, kodnamn Penryn, lanseras.<br /><br />Läs mer hos <a href="http://www.tgdaily.com/2006/02/03/intel_santa_rosa/" target="_blank">TGDaily</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

låter riktigt nice, först att posta xD

frågan är bara om AMD inte kommer att leverera bättre tills dess

Permalänk

Klart dom kommer ;P vad tror du igentligen =oP haha

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tottonia Thyrith
Klart dom kommer ;P vad tror du igentligen =oP haha

Ja för AMD har ju varit bäst på bärbara i de senaste 5 åren

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Ja för AMD har ju varit bäst på bärbara i de senaste 5 åren

öh?

Permalänk
Medlem

hoppas intel leverar nu iaf..

offt: intel får kanske tänka mer på namngivandet ocksÅ?

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

[SIZE="-2"]Inlägget är raderat av xphaze.[/SIZE]

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
öh?

Dothan och Yonah är ju sjukt bra. Vad har AMD?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Nått större fel med att nån är homosexuell eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
[SIZE="-2"]Inlägget är raderat av xphaze.[/SIZE]

Den här snubben gör inget annat än att förpesta våra forum

lol jag var inte tillräckligt snabb xD

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tillbaka till topic. Milo varnad.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Varför har jag blivit varnad? *snyft ganska stolt ändå över min första varning*

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Inaktiv

Är det någonstans Intel varit bättre på så är det ju på just Bärbara datorer, som jag ser det så har AMD inte mycket att säga till om på den bärbara marknaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj

offt: intel får kanske tänka mer på namngivandet ocksÅ?

Vad är fel med namngivandet? Återigen, Denmark & Venus, är det mycket bättre?

Centrino-plattformar: Californiska counties
Mobile-CPU: Israeliska sjöar och vattendrag.
Stationära CPU: Amerikanska sjöar och vattendrag
Chipsets: Amerikanska mindre städer

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk

intel borde hålla sig till bärbara och satsa hårdare där eftersom det är fler och fler seriösa datoranvändare som använder laptops m.m.

amd stannar på stationera plattformar tycker ja, intel har inget där och göra just nu iaf (2005-2006)

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara påpeka att det i nyheten felaktigt nämns att Intel skall komma med en 45nm-version av Conroe i mars nästa år. Detta stämmer alltså inte och om man läser den länkade artikeln så ser man att det är någon gång 2008 som gäller för 45nm-chip.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adisbladis
låter riktigt nice, först att posta xD

frågan är bara om AMD inte kommer att leverera bättre tills dess

Påsätt och vis har ju AMD ett stort övertag på vissa bitar. Här ser vi att Intel fortfarande tänker sitta på 800MHz buss. När AMD haft överlägsna HTT-länkar i 5 år kommer intel fortfarande sitta med sina 7-8 år gamla bussar med lite högre klock. Frågan är om dom ens orkat sig över 1066MHz då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Dothan och Yonah är ju sjukt bra. Vad har AMD?

Var du ironisk i det inlägget jag citerade?

Permalänk
Medlem

det är roligare än någonsin att vara sugen på ny laptop!

tycker nog också att pentium-m är trevligare än amds mobila kex men i slutändan skiter jag i vad det är för chip i, är apparaten lätt och långlivad så får det vara hur det vill med resten...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!