Permalänk
Medlem

Lös mitt problem = få en liten present

Hej
Jag har ett jätteproblem.
Har köpt ett Abit KN8 SLI som jag inte får att fungera.

Jag har kopplat in alla komponenter men då startade datorn men stängde av sig efter bara en sekund.

Jag har nu gått så långt att jag kopplat in endast moderkort och grafikkort UTANFÖR chassit för att kunna komma in i bios iaf.

Inte ens detta fungerar!

"No signal" på skärmen!?

Vad göra?
Present till den som löser detta problem!

Det är ett Asus 6600GT PCIe som jag monterat på moboet
Japp, jag har clearat cmos

Permalänk
Medlem

Kolla om grafikkortet sitter i ordentligt...ska klicka till lite svagt.
Glöm inte molexkontakten till grafikkortet om den behöver extra.
Vilka fläktar är igång?
Koppla bort allt förutom grafikkort, nätagg, ram, skärm och testa.

Permalänk

samma sak hände en polare till mig, vi gjorde allt och lite till som vi kunde göra, you name it vi gjorde de, till slut gav vi upp och skicka tillbaka möget, tyvärr kan de vara samma sak hos dig men önskar dig all lycka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sätt i ghost kortet i andra pci-e platsen

Permalänk
Inaktiv

Skulle ta en extra titt på om cmos jumpern sitter över rätt pinnar:) den kan ju sitta på reset?? kolla manualen eller på mobot ....

Mvh/ADDE

Permalänk
Medlem

MEr info tack om övriga komponenter, det låter som det kan vara ett nätaggs problem. Hört att AN8 är lika petig med det som Lanparty Ultra-D.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det låter som ett BIOS-problem. Hade precis samma problem nyligen! Dvs att datorn startade, fläktarna snurrar igång, men ingen post eller signal till skärmen. Kopplade ur allt förutom grafikkort, moderkort och nätagg och efter att ha testat flera grafikkort och nätagg använde jag uteslutningsmetoden... Jag försökte sen att hotflasha bios-chippett i en annan datorn mha UniFlash men detta misslyckades samtliga gånger vilket antyder att det var ett hårdvarufel... noterade modellnumret på bioschippet, gick in på eksitdata och beställde ett likadant chip samt en flashning av denna (400kr totalt) och fick chippet i posten dagen efter. Up and running igen

Edit: Läste att datorn stängde av sig efter nån sekund... Testa ett annat nätagg, annars är det nog BIOSen det beror på! Har du ingen kompis med ett likadant moderkort? Testa att boota din dator med hans bioschip.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer