Permalänk
Inaktiv

Asrock 939dual

klarar inte 2*1024mb TwinMos från komplett i dualchannel verkar det som...mitt mobo vägrar ens visa bootscreen om jag sätter dem i dualchannel. Däremot i singlechannel funkar de...vad är det för fel?

har provat ocwb1/2, p1.20, p1.50 men inget bios gillar dessa stickor i dual....!?

hmm vad ska jag göra?

Mvh/ADDE

Permalänk
Medlem

Moderkortet är bara skräp tycker jag. Köp nytt.. Har nyligen fixat samma moderkort och hade/har problem att ens få det stabilt.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Verkar vara många måndagsexemplar av detta moderkort. Hoppas mitt funkar! Annnars blir man lätt jävligt less..

Permalänk
Medlem

ajaj har oxå köpt 2x1024gb twinmos minnen till min asrock dual, Men har inte plockat ihop dem än. behöver ett chassi först.

Som jag vet så är asrock dual det bästa budget moderkortet som finns på marknaden

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Det har ju väldigt bra features för det låga priset. För oss som sitter på hyffsade AGP kort som vi vill ha kvar så är det nästan det ända alternativet.

Permalänk
Medlem

Det där moderkortet har seriösa problem (jag har samma). Om du ställer in minnena på 2T så kan du nog få det att fungera någorlunda.

Är personligen på väg att byta moderkort, det är för mycket problem med asrock.

Permalänk
Inaktiv

Men det finns inget sjysst nytt bios som stödjer 2*1024mb TwinMos i dualchannel?? det funka ju superbra med mina 2*512 TwinMos Speed Premium!!

Mkt konstigt detta

Permalänk
Inaktiv

twinmos istheshit....bokstavligt då alltså...
twinmos strular OFTA

Permalänk

Testa att köra dom i 2T.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Moderkortet är bara skräp tycker jag. Köp nytt.. Har nyligen fixat samma moderkort och hade/har problem att ens få det stabilt.

OCW beta2-bioset gjorde mitt moderkort stabilare vid överklockning

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Inaktiv

Hjälper inte med 2T och 3.3.3.8Timings:/ börjar bli trött på detta nu...

Permalänk
Discokungen

Du kan nog boota om du restartar jättemycket och inte rör BIOSet utan bara låter den boota. Det är enda sättet att få det att fungera med 4st 512MB-minnen för mig iaf. Då kan man inte klocka. Har en Opteron 146.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Samma moderkort och samma minnen. Funkar som det ska med OCW1, dock så är de pissdåliga klockare, de klarar inte ens 217Mhz (2.5-3-3-8) så jag är tvungen att köra dem i 193 2.5-3-3-8-1T. Jag är trots det nöjd med dem, men bara pga priset.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Inaktiv

hmmm märkligt att din dator startar men dessa minnen i dualchannel!!! min startar endast i med dessa i singlechannel. Och jag kör ju med ocw1 bios också...

mkt märkligt

Permalänk
Inaktiv

sorgligt

Permalänk
Inaktiv

jepp det är ju det

Permalänk
Discokungen

Du KAN ju ha fått defekta stickor också.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

jag kör 2*512 nu men hade inte för så länge sen 4*512 och det fungerade utan problem...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Inaktiv

Är mitt mobo som är fel på! kvittar vad jag sätter för sticka i DIMM2 den startar inte ändå! men sätter jag en sticka i 1,3 el 4 så postar den....måste ju va fel på mobot då???

Permalänk

Jo, det är nog trasigt.
Mitt asrock är skitbra, klarar det mesta.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Discokungen

Fan vad trög jag är! Har ju två styckern DUAL SATA. Ska genast prova med det andra kortet. Alltid bra med backup ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Fan vad trög jag är! Har ju två styckern DUAL SATA. Ska genast prova med det andra kortet. Alltid bra med backup ^^

kalajs!!

Permalänk
Discokungen

Jag återkommer om det löser mitt problem. Blir tyvärr inte förrens om några dagar då jag lånat ut stickorna som inte användes sålänge.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Mitt asrock-kort fungerar fint med de minnena, jag kör ocw 2

Permalänk
Inaktiv

i DC på DIMM1 o DIMM2 eller?

Mvh/ADDE

Permalänk

dimm 3 och 4, har ej provat 1 och 2

Permalänk
Inaktiv

skall prova en sista gång då 3,4:)

hoppas hoppas

Permalänk

Dum fråga kanske? man har du provat att ställa ner processorhastigheten till standard, kanske den integrerade minneskontrollern belastas hårdare av mera minne. ja vet jag?
Lycka till!

Permalänk
Medlem

jag tycker ni ska klocka ned cpu:erna när ni testar, till orginal klock. kanske funkar sedan.

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Inaktiv

Klart jag inte testar mina stickor med full oc kör standard men det går inte ändå:(

jaja blir RMA