DFI NF4 Ultra-D vs SLI-D (snabba svar tack!)

Permalänk
Medlem

DFI NF4 Ultra-D vs SLI-D (snabba svar tack!)

Hej,

Vad är skillnaden mellan dessa kort egentligen förutom SLI-prylen?
SLI-D har 8 sata kontakter mot ultras 4 vet jag men finns det fler skillnader.

Jag ska beställa kortet ikväll men kan inte bestämma mig!?
Jag kommer köra med ett singel grafikkort (7800GT).

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett Ultra-D utan sli. Det spelar egentligen ingen roll, om man inte ska ha fler än 4 st hårddiskar. SLI kan man fixa genom den nyaste bios updateringen har jag läst.

Visa signatur

You can run, but you will only die tired.
Lite computer specs:
Amd64,3500+,DFI Lanparty UT Ultra-D (icke-Sli version)1.5 gig ddr Twinmos , 120 gig maxtor (of d0000m) x1800XT 512mb

Permalänk
Medlem

Det är inga fler skillnader än så.. du kan tom modda ditt ultra-d till sli-d på ett mycket enkelt sätt.

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=10736&highli...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

skiljer ju bara 300kr och den moden kostar närmare 200kr så är ju enklare att köpa en sli-d bara

Permalänk
Medlem

Eftersom jag ska köra singelkort verkar Ultra-D vara ett bra val!

Tack för svaren...

Permalänk
Medlem

tänk på att sli-d är jäävligt kännslig vilka minne man har .. blä
skulle jag veta hade jag inte köpt det.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
tänk på att sli-d är jäävligt kännslig vilka minne man har .. blä
skulle jag veta hade jag inte köpt det.

vilka ska man ha då?

Permalänk
Medlem

OCZ Gold typ...

OCZ överhuvudtaget..

dfi-street.com de har en guide om minnen.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
tänk på att sli-d är jäävligt kännslig vilka minne man har .. blä
skulle jag veta hade jag inte köpt det.

Va? Mitt SLI-DR klarar alla minnen jag provat, krävs bara lite extra volt på corsairminnen för att de ska fungera bra.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

mitt SLI-DR har också klarat alla minnen jag pulat i det, men som Flamso sa värkar de som corsair behöver lite mer volt än andra minnen

Visa signatur

Huvuddator: | Gigabyte X58A-UD3R | Core i7 930@4GHz | 6GB (3x2) Corsair XMS3 | Zotac GTX570 |
Backupdator: | DFI DK P45-T2RS Plus | Core 2 Duo E6750@3.2GHz | 4GB (2x2) Corsair Dominator PC8500 | XFX 8800GTS XT 640MB |

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av €rik
mitt SLI-DR har också klarat alla minnen jag pulat i det, men som Flamso sa värkar de som corsair behöver lite mer volt än andra minnen

Jo, det kan bli lite oförutsedda problem. Tänkte RMA 2st stickor för att det inte fungerade men orkade inte och höjde volten till 2,9v bara för skojs skull. Fungerade perfekt efter det

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld