Permalänk
Melding Plague

Bygg en spellaptop

<font style="font-size: 10pt"><b>Bygg en spellaptop</b></font> <small class="small">måndag 6 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.laptopgamers.com/content/view/242/26/" target="_blank">Laptop Gamers</a> har skrivit en artikel hur man bäst bygger en laptop till för datorspelande. Artikeln är ganska grundläggande och går igenom sådant som aspektratio, grafikkort, skärmstorlek, processor och minnesmängd. Kan kanske vara användbar information om man vill konfiguera en bärbar dators hårdvara själv.
<br />
<br /><i>Without getting into specific models since they change all the time, the key is that the graphics card not share resources with the computer. A gaming laptop video card must have its own memory on board. Generally speaking, standard off-the-shelf laptops will not have this feature. The two current makers of laptop video cards are nVIDIA and ATI.</i>
<br />
<br />Läs artikeln hos <a href="http://www.laptopgamers.com/content/view/242/26/" target="_blank">Laptop Gamers</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm, själva idén med en spellaptop känns fel för mig, eftersom det oftast kräver att man sumpar hela idén med en laptop, att den skall vara liten, smidig, lätt och strömsnål.

Permalänk
Avstängd

Och det fungerar i svenska butiker? Dell räknas inte med

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

bra artikel.. 'ta det bästa av allt'

Permalänk
Discokungen

Tycker det är dåligt att man inte kan plocka ihop en bärbar dator själv. Vill ju ha modulärt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

det är smidigt att dra med sig om man inte känner för att släpa hela atx-chassit med skärm.. men jag skulle aldrig haft en laptop som primär speldator

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Hmm... vanliga laptops blir varma som as. Min speldator blir varm som ett as.
Hur fan blir det inte då med en spellaptop?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

meningen kanske är att man ska lana på ms-röj.. och kanske ta steget ut att köra harpan också. vågat! billigt och smidigt för det är ju endå bärdart

Visa signatur

[quote]Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag är själv inte speciellt förtjust i Unix, tycker att det är ett jävla hippieoperativ.
Det är framförallt dess CLI som jag retar mig på.
[/quote]