Nvidia marknadsför sig själva på forum?

Permalänk
Melding Plague

Nvidia marknadsför sig själva på forum?

<font style="font-size: 10pt"><b>Nvidia marknadsför sig själva på forum?</b></font> <small class="small">tisdag 7 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Det har ryktats om att Nvidia har hyrt personer för att marknadsföra sina produkter på forum på nätet. Anledningen till misstankarna är Nvidias samarbete med Arbuthnot Entertainment Group (AEG) som bland annat utför tjänster som ”messageboard monitoring and response” och ”strategic seeding viral assets to ensure they are spread far and wide”. Detta rapporterar <a href="http://techreport.com/onearticle.x/9350" target="_blank">Tech Report</a> efter att The Consumerist <a href="http://www.consumerist.com/consumer/evil/did-nvidia-hire-onli..." target="_blank">publicerat en artikel i ärendet</a>. Nvidia <a href="http://www.consumerist.com/consumer/evil/nvidias-derek-perez-..." target="_blank">svarade</a> och hävdar bestämt att så inte är fallet:<br /><br /><i>”AEG helps us to manage the online community - we engage with some NV fans to help educate people on the web.<br /><br />They are NOT hired actors!<br /><br />They are NOT “shils”!”</i><br /><br />När Tech Report sedan ringde upp Nvidia för att få en vidare förklaring, svarade Derek Perez med att Nvidia använder erfarna Nvidia-fans för att svara på frågor på forum, för att kunna kommunicera direkt med entusiasterna. Han förnekar att de får betalt för detta, även om de får nya kort emellanåt – detta skall dock vara för att testa nya drivrutiner.<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Alla företag sysslar med viral marketing.

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om ATI gjorde en liknnade grej. Alla borde dock vara uppmärksamma på det och vara lite mer kritiska till informationen på nätet.

Permalänk

nvidia e bra ! köp deras kort !

*yes nu får ja ett 7800GTX*

: )

Nemen det e väl inget med det.. skulle jag med gjort.

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem

inte direkt förvånande. gäller bara att vara källkritisk till allt man läser..

Permalänk
Medlem

Fint... proffesionella fanboys mao :-/

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Nvidia stanford universitu of propagana making..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Han förnekar att de får betalt för detta, även om de får nya kort emellanåt – detta skall dock vara för att testa nya drivrutiner.
jahaja... hej, om jag ger dig den här prylen värd X antal tusen istället för pengar och säger att det är för testsyften, går det bra?
Lön? oh nej, ungefär lika lite som att pengar är lön för ett arbete man utfört... eller vänta nu, det är ju lön... hum...

knappast någon nyhet att företag gör såhär, men de behöver ju inte låta så insnöade på att det skulle vara en hemlighet... för det är det ju knappast...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Precis vad vi behöver, ekonomisk kompensation för fanboys.

På tal om nyheter, visste redaktionen att Olof Palme har blivit skjuten? Den här historien uppdagades ungefär samtidigt

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Precis vad vi behöver, ekonomisk kompensation för fanboys.

På tal om nyheter, visste redaktionen att Olof Palme har blivit skjuten? Den här historien uppdagades ungefär samtidigt

Fastän man förstår att detta funnits länge så är det jobbigt. Inte nog med att detta forum har problem med många medlemmar under 15år, man vill ju inte dessutom behöva föra någon diskussion med en professionell och betald fanboy direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
Fastän man förstår att detta funnits länge så är det jobbigt. Inte nog med att detta forum har problem med många medlemmar under 15år, man vill ju inte dessutom behöva föra någon diskussion med en professionell och betald fanboy direkt

Eller med medlemmar som är helt off-topic i trådar

Permalänk
Medlem

Haha

Sledgehammer och MrTT var nog med på AMDs och Intels lönelista.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Haha

Sledgehammer och MrTT var nog med på AMDs och Intels lönelista.

Glöm inte deras andra alias: AlphaCPU och allt vad de hette.

Permalänk

DiAMONDBlacK: och du är på razers? nämen nu får det vara nog med OT

Inte direkt förvånande

Permalänk
Medlem

Intressant, hur ansöker man?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Skulle inte förvåna mig om ATI gjorde en liknnade grej. Alla borde dock vara uppmärksamma på det och vara lite mer kritiska till informationen på nätet.

Hehe här har vi ju ett typexempel, det känns som vad som än sägs om Nvidia/AMD i dagsläget ska också stämma för ATi/Intel, öhhmmm lol, inse att Nvidia också kan göra misstag och att de inte är världsbäst, nyheten handlar ju om nvidia och inte ati.

Självklart är jag inget fan av något av märkena, skulle inte tacka nej till en AMD om den erbjöds men är även nöjd med mina nuvarande prylar

Synd att företagen håller på såhär!

Permalänk
Medlem

Nvidia använder sig av 32pipes x2 speed (som 64 pipes) och sen har de nya högteknologiska som anpassar sig efter varje spel för att ge maximal prestanda, tackvare det så blir spelen mkt snyggare alltså snyggare IQ(image quality).

Källa:
http://tuffing.info.se

Väntar på kort

Ibland undrar jag hur jag orkar.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe

Synd att företagen håller på såhär!

Nej, nej, det som är synd är att jag inte har fått nått nytt grafikkort.

PS. Kontakta mig för uppgifter om var kortet skall skickas. DS

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Skulle inte förvåna mig om ATI gjorde en liknnade grej. Alla borde dock vara uppmärksamma på det och vara lite mer kritiska till informationen på nätet.

ATI har redan flera anställda som skriver på diverse forum (huvudsakligen Beyond3D). Det handlar dock inte om några betalda fanboys utan om drivrutinsutvecklare och andra inom företaget som skriver där av ren fri vilja ("OpenGL_guy", "Catalyst_maker","SirEric" och SweClockersmeddlemen "Hummus/Humus" för att nämna några).

De är ju inte bara experter på sina produkter utan även väldigt kunniga inom 3D området överlag och brukar komma med intressanta inlägg i diskusioner.

Detta är en stor anledning till att jag gillar ATI som företag. Uppskatta verkligen när spel eller hårdvaruutvecklare tar sig tid och kommunicerar med "communityn".

Tycker nVidia bör ge sina utvecklare pengarna istället och uppmuntra dom till att medverka i forum diskusioner.

Permalänk

Skulle inte förespråka för nVidia även om jag fick pengar för det.

Nä men om det är sannt är det ganska fult...

Citat:

Skulle inte förvåna mig om ATI gjorde en liknnade grej. Alla borde dock vara uppmärksamma på det och vara lite mer kritiska till informationen på nätet.

Skulle det vara mer okej att nVidia gör såhär bara för att ATI kanske gör så också?

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk

Det vore väl bättre om det inte skedde i skymundan. För att dessa aktioner inte ska verka helskumma så borde ju nvidia och andra företag pusha sina betalda fanboys att berätta att de samarbetar med företaget.

Som någon nämnt ovan så kan ju även en köpt forummedlem vara till stor hjälp och komma med bra inlägg. Det är ju det här smygandet och manipulerandet som är vidrigt.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Detta är ett riktigt hett ämne på hårdvaruforum runt om nu, av någon anleding inte här dock.

Än så länge så har tre "kända" (för de som läser de stora hårdvaruforumen) forumpostare "kommit ur garderoben". Rollo, ChrisRay och Chalnot. Den jag känner till mest är Chalnot (postar på Beyond3D) och låt mig säga så här, jag är inte det minsta förvånad Fast till hans försvar så brukar han komma med vettiga inlägg, det handlar inte om någon okunnig "fanboy" direkt.

Xbit har skrivit en artikel om detta och om folk i hårdvaruforum i allmänhet. Måste citera ett stycke som jag tycker var lite roligt, en känga till nVidia och AMD fans

Citat:

[B]Those who admire products by Advanced Micro Devices and Nvidia Corp. are a way more aggressive in the forums and against the journalists compared to those who prefer products by ATI Technologies and Intel Corp. This is an observation that has been made in several years.

[/B]Här finns hela artikeln att läsa: http://www.xbitlabs.com/articles/editorial/display/nvda-accus...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Detta är ett riktigt hett ämne på hårdvaruforum runt om nu, av någon anleding inte här dock.

Än så länge så har tre "kända" (för de som läser de stora hårdvaruforumen) forumpostare "kommit ur garderoben". Rollo, ChrisRay och Chalnot. Den jag känner till mest är Chalnot (postar på Beyond3D) och låt mig säga så här, jag är inte det minsta förvånad Fast till hans försvar så brukar han komma med vettiga inlägg, det handlar inte om någon okunnig "fanboy" direkt.

Xbit har skrivit en artikel om detta och om folk i hårdvaruforum i allmänhet. Måste citera ett stycke som jag tycker var lite roligt, en känga till nVidia och AMD fans

Här finns hela artikeln att läsa: http://www.xbitlabs.com/articles/editorial/display/nvda-accus... [/B]

I just den här saken så vill ju jag gärna veta vad artikelförfattaren har för prylar innan jag okritiskt tar till mig hans åsikt

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730