Permalänk
Medlem

märkte en lite skum sak(dfi moderkort)

satt och läste manualen, och då såg jag att det stod att moderkortet stödjer amd sempron, men dom finns ju inte än? är inte det skumt, ja menar det står inget om att den stödjer opteron men sempron, så dom borde väl komma snart? nån som vet något om det?

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem

ehm, jag kanske inte förstår frågan, men sempron har väl funnits ett jäkla tag, sitter i varenda budgetdator?

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Vad fan snackar du om??

Permalänk

han kanske menar till s939?? dem finns väl bara till s745 ?? intelfanboy

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

vad snackar ni om egentligen?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Sempron finns till socker 939 men bara i OEM datorer. Om man söker på Ebay kan man hitta några som säljer dem.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Om du har ett Dfi lanparty kort så förstår jag inte varför du skulle vilja ha en budget cpu till den :).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Sempron finns till socker 939 men bara i OEM datorer. Om man söker på Ebay kan man hitta några som säljer dem.

tack för den enda personen som kunde ge mig ett svar!
det var bara en vanlig jävla fråga jag trodde nån kunde svara på, alltså om det fanns sempron till 939,men tydligen fanns det bara en person över 12 år här inne!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hock
tack för den enda personen som kunde ge mig ett svar!
det var bara en vanlig jävla fråga jag trodde nån kunde svara på, alltså om det fanns sempron till 939,men tydligen fanns det bara en person över 12 år här inne!

tur att du hade en tydlig frågeställning iaf

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Om du har ett Dfi lanparty kort så förstår jag inte varför du skulle vilja ha en budget cpu till den :).

Jag håller med, och Hock, varför tror du att sempron inte har kommit ut?

Permalänk
Medlem

Vet inte om alla är såhär tröga? eller om ni bara ska spela roliga?

tom jag fattade att det var s939 han menade..

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Jag fattade inte att han menade s939.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hock
tack för den enda personen som kunde ge mig ett svar!
det var bara en vanlig jävla fråga jag trodde nån kunde svara på, alltså om det fanns sempron till 939,men tydligen fanns det bara en person över 12 år här inne!

jag vet vissa klarar inte av att svara eller ignorera trådar artigt ,,,

eller hur ni som stör er på en tråd skriv då inget .

ni som måste skriva . skriv artigt & moget tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: märkte en lite skum sak(dfi moderkort)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hock
stödjer amd sempron, men dom finns ju inte än?

Vem här är över 12 egentligen?

Permalänk
Medlem

Re: Re: märkte en lite skum sak(dfi moderkort)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Vem här är över 12 egentligen?

Har väl mycket väl framkommit nu at han syftade på s939 plattformen.. Ingen idé att spinna vidare på uttjatat missförstånd.

Och sempron finns inte för s939 i dagsläget (inte vad jag sett iaf).

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: märkte en lite skum sak(dfi moderkort)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Har väl mycket väl framkommit nu at han syftade på s939 plattformen.. Ingen idé att spinna vidare på uttjatat missförstånd.

Och sempron finns inte för s939 i dagsläget (inte vad jag sett iaf).

Om du hade läst tråden hade du sett att det finns i OEM-datorer, och som Gambit_2K säger, det finns några på eBay.

Förresten sa trådäger aldrig om han skulle ha en eller inte.