Permalänk
Medlem

Det är väl knappast så att Ipod har 1200 bit/s seriellt interface och / eller engångsminne.
Det går ju på en handvändning att slänga över den musik man behöver under dagen.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnOlsson
min syster hade år 2004 80gb metal låtar (plus lite andra skitlåtar genom msn hehe)
nu har hon över 200gb, enbart metal, så 60gb skulle jag inte vilja påstå är för "mycket".

Om hon skulle ha alla låtar på en iPod så skulle hon få lyssna på hälften i graven Jag har ca 10gb musik på datorn just nu och jag lyssnar inte på alla låtar.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

okeey, det låter som sjukt mycket musik, sjukt onödigt mycket musik..men aja, ska inte säga mer, och en syster som lyssnar på metal?

struntsamma

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Om hon skulle ha alla låtar på en iPod så skulle hon få lyssna på hälften i graven Jag har ca 10gb musik på datorn just nu och jag lyssnar inte på alla låtar.

Hur räknade du?

200gb/60/24 = 132 dagar musik

eller ~3333.3 timmar

om vi säger att 1 mb ~= 1 min musik

~= <-- (ungefär lika med)

bara nyfiken..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Det handlar om hur man själv lyssnar. Har man en hdd-spelare så lägger man alla låtar man har (Och ni med ens över 60GB MP3 får ta det som ni gillar mest; det lär knappast bli något problem) och spelar de låtar man är sugna på för stunden. Bara för att man har alla låtar så betyder det inte att man måste lyssna på alla, men det betyder inte heller att det är dåligt att lägga in mer än vad man lyssnar på. Vill man helt plötsligt lyssna på en låt man inte spelat på två år, så måste man med en flashspelare förmodligen komma till sin dator för att byta ut den. Med en hårddiskspelare så är det bara att söka efter låten och spela upp den!

Är det något fel i att ha en skivsamling på 1000 skivor, även om man bara lyssnar en timme om dagen?!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

random-person slog hövvet på spiken.
jag har ett 50tal album, orginal ;D enbart metal hehe,
sedan ligger det lite trance/dance som skrotar i vardera hörn.

enbart hemma lyssnar jag på 2-300låtar per dag.
medans jag spelar,äter,sover hehe det går dygnet runt

men som ovanstående talare nämde, bara för man har mycket musik behöver man inte lyssna på allt, jag har för tillfället enbart 10-20gb musik på datorn, resten är inte rippat för tillfället.

ok lite mer onT, är ipod verkligen bra kvalité gentemot iRiver?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
okeey, det låter som sjukt mycket musik, sjukt onödigt mycket musik..men aja, ska inte säga mer, och en syster som lyssnar på metal?

struntsamma

Hur räknade du?

200gb/60/24 = 132 dagar musik

eller ~3333.3 timmar

om vi säger att 1 mb ~= 1 min musik

~= <-- (ungefär lika med)

bara nyfiken..

Finns nånting som heter skämt. Sen vet du ju inte heller hur gammal hans syster är? Hon kanske är 90år?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
okeey, det låter som sjukt mycket musik, sjukt onödigt mycket musik..men aja, ska inte säga mer, och en syster som lyssnar på metal?

struntsamma

Hur räknade du?

200gb/60/24 = 132 dagar musik

eller ~3333.3 timmar

om vi säger att 1 mb ~= 1 min musik

~= <-- (ungefär lika med)

bara nyfiken..

Citerade du fel? I sådana fall, här är min uträkning: (200*1024^2*8)/(128*60*60*24)~=150 dygn

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Tvärtom säger jag. Min iPod nr 2 i ordningen blev en 60GB G5 iPod med video.
Vad är roligaste, kolla på seinfeld i väntrummet eller lyssna på musik? Jag har slängt in massa serier som är underbart att ha när man åker buss eller väntar på någon.
Fast det är ju bara min åsikt. Att det är roligare att titta på serier, tv-avsnitt än att lyssna på musik/radio.

Jag värderar serier högt, en bra serie har sin höjdpunkt på kvällen. Då vill jag också ha ut maximalt av den. Däremot fungerar det att se på avsnitt man redan sett (då kan gärnan (GÄRNAN?!?! hur **' kunde jag stava så illa till hjärnan...) interpolera filmen också ) men då är nästan musik lika bra och med musik så kan du göra annat samtidigt också. Men förstås, en smaksak.

Dokumentärer kan jag dock tänka mig att se. Problemet är bara att jag normalt inte ser dem regelbundet utan kan se dem om de dyker upp när jag ser på TV (och om de är bra förstås ).

Sen har visserligen nya ipoden mycket högre upplösning än iAudio X5 så kan hända att det är trevligare där (även om det känns som om upplösning är det jag stör mig minst på, efter ljudet).

Permalänk
Avstängd

tja, jag tycker väl att det låter som ett bra pris. Ljudkvaliteten måste väl vara bra också, annars skulleden ju knappast sälja. Att köpa en stor 60gb variant är för mig otänkbart. Fyller jag den med musik så skulle jag aldrig lyssna på en tredjedel. Som vi alla vet, storleken har inte betydelse utan var och en får hitta den versionen som passar bäst. Min w800i med 512mb minne rymmer 70 låtar, för mig är det svårt att välja ut 70 riktigt bra låtar att lyssna på. Men jag skulle absolut bygga ut det om det fanns 2gb minneskort till vettiga priser.

Permalänk

krut, hon är 17år...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnOlsson
krut, hon är 17år...

Så, lyssnar hon i ungefär 2,19 minuter om dagen så har hon några låtar kvar att lyssna på i graven om hon dör när hon är 90 ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

hur är kvalitén på ipod mot iRiver?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnOlsson
hur är kvaliten på ipod mot iRiver?

Jag har en iriver H10 och den är väl rätt så lik iPod Nano, både med finesser och ljud. Men jag vill inte ha likadana produkter som mina vänner så därför blev de en H10

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Ingen som har testat JOS nya MP-500? Skulle vara en intressant jämförelse mellan den och Nanon.

Permalänk

Hm..har någon en aning vart man kan köpa den?

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1