Permalänk
Avstängd

kan inte bestämma mig=P

JEpp vilka av dessa Cpu'er. Alt NR 1:AMD Opteron 146, 2.0GHz kommer det att klocka bra, är den snabb? 'Menar att spela med' Alt NR 2:AMD Athlon 64 3700+ med SD kärnan' samma frågor som cpu' altenativ nr1. Båda cpu'erna kostar lika mycket, men 3700+ har en högre clockfreqvense på 2,4ghz medans Opteron 146:an har 2,0Ghz och vilket mobo rekomenderar ni till clockningen:) OBS: jag har AGP. Båda cpu'erna kommer att kylas med en zalman-CNPS7700.

MVH:Peter_86

Permalänk
Medlem

jag hadde valt en opt 146 den klockar bra

men det blir svårt att hitta en om du ska ha en ny

lycka till

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Opty 146 kan du glömma de närmaste åren...kör på 3700+, den klockar finemang den med. Angående mobo, DFI äger. Men den här är typ lika bra. På vissa punkter har den till och med slagit vissa DFI brädor.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

kan du få tag på en opteron så tveka inte utan välj den.. klockar som en gud.

moderkortet håller jag med Arzei till 100% Jag har själv det moderkortet och jag hade ett DFI Lanparty UT nF4 SLi-D moderkort innan men detta är bättre. Asus har även fixat en del på deras problem dom tidigare hade med detta moderkortet, såsom att man inte kan ge minnena eller processorn så mycket kräm men jag tror man kan ge runt 3,3 volt till minnena när de va typ 2,8 max tidigare (inte säker så rätta mig om jag har fel).

Det är även bra med den passiva kylning på nord o sydbryggan och vad gäller kontakter o sånt för usb-portar på moderkortet sitter dom på bra ställen och är tydligt markerade. Moderkortet i sig är så snyggt att man inte vill montera in det i datorn utan spika upp det på väggen

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd

Jo jag kan få tag i en Opteron 146' kommer in 060310 för 2295kr. Så om det är lönt å vänta tills dess eller ska ja köpa en 3700+ nu ?. Men finns det inga clock vänliga moderkort till AGP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Jo jag kan få tag i en Opteron 146' kommer in 060310 för 2295kr.

Bra att det fortfarande finns naiva människor

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Bra att det fortfarande finns naiva människor

...Jag ser att du har en Opteron 146:a ...Har du clockat din något? isf hur mycket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Opty 146 kan du glömma de närmaste åren...kör på 3700+, den klockar finemang den med. Angående mobo, DFI äger. Men den här är typ lika bra. På vissa punkter har den till och med slagit vissa DFI brädor.

På vilka pungter slår den ett DFI Mobo då?

Tvivlar att du kan volta 4v+ på minnena med den. Tvivlar att du kan volta cpun lite över 2v med det mobot.

Skall man överklocka så måste man ju ha möjligheterna att volta ordentligt.

Jag säger inte att det är dåligt, men för OCing så är det ingen höjdare.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Köp ett DFI mobo och en san diego 3700+. Kolla bara PytonOrms senaste cpu, nämligen en San diego 3700+ @ 3000mhz på orginal volten. Dom klockar väldigt bra och går fint på orginalklocken med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
...Jag ser att du har en Opteron 146:a ...Har du clockat din något? isf hur mycket?

Det är en Cabye 0540 FPMW. Aldrig klockat den av den anledningen att jag väntar på mitt Mobo. Men killen jag köpte den av hade den i 3.0GHz i 1.5 volt så jag ska satsa på 3.1 - 3.2GHz i 1.6 volt.

Eftersom att alla de andra inte läst att du vill ha agp och ger dig förslag på PCI-E baserade mobos så rekommenderar jag dig att köpa detta moderkort.
http://www.overclockers.se/ItemInfo?itemId=51249286

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Det är en Cabye 0540 FPMW. Aldrig klockat den av den anledningen att jag väntar på mitt Mobo. Men killen jag köpte den av hade den i 3.0GHz i 1.5 volt så jag ska satsa på 3.1 - 3.2GHz i 1.6 volt.

Eftersom att alla de andra inte läst att du vill ha agp och ger dig förslag på PCI-E baserade mobos så rekommenderar jag dig att köpa detta moderkort.
http://www.overclockers.se/ItemInfo?itemId=51249286

Jösses vad grymt om du får upp din prolle i 3,2GHz 'lycka till med clockningen. Moderkortet som du recomenderar ser med bra ut (kommer att beställa det imorn:)....Tackar för alla svaren

MVH:Peter_86

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Jösses vad grymt om du får upp din prolle i 3,2GHz 'lycka till med clockningen. Moderkortet som du recomenderar ser med bra ut (kommer att beställa det imorn:)....Tackar för alla svaren

MVH:Peter_86

Tackar så mycket. Jag hade den brädan innan jag böt till PCI-E och den är väldigt klockvänlig. Men jag hoppas på 3,2 men 3,1 är nog inga problem.