Permalänk

Distanser på Asus A8NE

Tjena
Plockat ihop mina nya delar till burken nu och på det MSI kort jag hade innan så satt det endast 6 distanser på det, men på detta nya Asus kort är det 9 distanser. Ska jag montera till tre stycken till distanser på burken och fästa på moderkortet elelr kommer det funka med de 6 jag redan har skruvat dit?

Det är de tre yttersta distanserna på höger sida av moderkortet(det hållet som är mot diskarna) som inte är ditmonterade

MVH

micke

Permalänk
Medlem

det blir vansligt att köra utan dessa distanser då moderkortet sviktar rätt mycket när man trycker i minnen och så

Permalänk

hmm men vissa skriver ju "för många distanser på moderkort" och då verkar det blir problemos...så det blir lite dubbelt där hur jag ska göra :/

Permalänk
Medlem

Du ska givetvis sätta dit distanser där det ska vara distanser

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiasko1983
hmm men vissa skriver ju "för många distanser på moderkort" och då verkar det blir problemos...så det blir lite dubbelt där hur jag ska göra :/

För det mesta brukar det vara då det finns distanser monterade för det gamla moderkortet som det inte finns hål för på det nya moderkortet, vilket leder till att distansen hamnar på komponenter, med kortis som följd.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

ok..tack för svaren..det förklarar saken då trycker jag dit de tre sista distanserna