Mariah Carey gör reklam för Intel

Permalänk
Melding Plague

Mariah Carey gör reklam för Intel

<font style="font-size: 10pt"><b>Mariah Carey gör reklam för Intel</b></font> <small class="small">onsdag 8 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Under Grammy-galan idag kommer Intel ha två stycken 30-sekunders reklamfilmer med Mariah Carey, rapporterar <a href="http://www.brandweek.com/bw/news/recent_display.jsp?vnu_conte..." target="_blank">Brandweek</a>. I reklamen, som blir hennes reklamfilmsdebut, gör hon reklam för Intels Centrino Duo-plattform.<br /><br /><i>In the spot, a man is working on his laptop wearing headphones. Carey appears on his lap. ”Making a playlist for your girl?” she purrs. ”Yeah, my, uh, our favorite songs, ” he meekly replies. ”Like this one? ” Carey launches into song. Voiceover says: ”With the new Centrino Duo, your digital entertainment really comes to life.”</i><br /> <br />Dailytech har en bild på <a href="http://images.dailytech.com/nimage/425_large_mariah.jpg" target="_blank">spektaklet</a>. Enligt Brandweek har Intel sagt att de även skall lägga upp Carey-filmen på deras hemsida.<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hade väntat mej mindre kläder på henne efter hennes senaste musikvideo

Visa signatur

AMD Athlon X2 4200+ GeForce 7600GS, Kingston DDR2 1gb 750mhz, 250gb Seagate + 250gb Samsung.

Permalänk
Medlem

hahaha efter detta lär ju intel verkligen gå till HE..

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

Det här var ju värkligen lågt gjort... oh ja miraya carey på reklamen.. jag måstre köpa intel relaterade prylar!

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Musikälskare

haha

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

vadå får man bruden på köpet haha:D

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Lågt av Intel. Till och med lägre än Glocalnet!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
vadå får man bruden på köpet haha:D

Det du spelar får du i knät tydligen.

Man får se till att man inte lirar Slipknot eller något sånt bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Det du spelar får du i knät tydligen.

Man får se till att man inte lirar Slipknot eller något sånt bara

Michael Jackson ^^

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Michael Jackson ^^

haha klockren
Fat Joe eller va 17 den där rapparen heter skulle väl inte heller vara spec rolig

Visa signatur

AMD Athlon X2 4200+ GeForce 7600GS, Kingston DDR2 1gb 750mhz, 250gb Seagate + 250gb Samsung.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Michael Jackson ^^

Ush galning !!! ;P precis smart teknik Intel De lär ju funka... *tummen ner* ^^

Permalänk
Medlem

Är det nånmer än jag som tycker att det där INTE ser ut som Mariah Carey?

Hon på bilden har ett helt annat smajl tycker jag, meen jag vet inte.. smink å sån´t skit ni vet. Men dimentionerna på resten av kroppen verkar stämma iaf

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem

Det är en redig dam dendär Maria Carey.

Permalänk
Medlem

Jisses... Jag fattar inte riktigt hur detta kan katalysera fler sålda Intelprodukter. Det måste ju helt klart fungera. En sådan där kampanj är ju så pass dyr så att den är planerad ända ner på molekylnivå. Men jag begriper inte hur. Prestandatester finner jag betydligt mer övertygande än Mariah Carey iförd en aftonklänning när det gäller hårdvara.

Har vi någon reklamanalytiker här?

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrigTSD
Jisses... Jag fattar inte riktigt hur detta kan katalysera fler sålda Intelprodukter. Det måste ju helt klart fungera. En sådan där kampanj är ju så pass dyr så att den är planerad ända ner på molekylnivå. Men jag begriper inte hur. Prestandatester finner jag betydligt mer övertygande än Mariah Carey iförd en aftonklänning när det gäller hårdvara.

Har vi någon reklamanalytiker här?

Jag gissar på att de flesta här inte stämmer in på den målgruppen som reklamen riktar sig till. Sedan får man inte fokusera så mycket på Mariah Carey utan man får ta det i kombination med texten och då blir reklamen faktiskt ganska så schysst.

"Now entertainment really comes to life in you lap".

Permalänk
Medlem

Är det för att kompensera för att íntels nya processorer inte utvecklar lika mycket värme?

Permalänk

får väl jag göra reklam åt amd då kanske synd att jag inte var en tjej ba eftersom 98% här inne är killar

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det går utför för Intel... Eller går det utför för Mariah Carey...? Jag tycker de båda passar varandra rätt bra.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Hoppas att ni alla dissar alla asiatiska moderkortstillverkare då de oftast har mycket lättklädda damer som presenterar deras produkter.

Visserligen sjunger dom inte (antar att de inte har samma musikaliska talang som fröken Carey).

Men å andra sidan så är ju detta återigen Sweclockers ....

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Ja nu har Intel verkligen nått det kommersiella bottenträsket. Men folk köper ju vilken skit som helst, tycker vi att detta är riktigt illa lutar det åt allmännheten köper konceptet rakt av.

Inom någon vecka kommer butikerna krylla av förvirrade män som dreglandes sneglar på Intel loggan i starka behov av något som aldrig kommer tillfredsställas...

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk

snacka om

missriktat. iallafall för alla utanför hjärndöda staterna.

Permalänk
Medlem

hahaha så lamt... typiskt Intel, så hade aldrig AMD gjort

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
hahaha så lamt... typiskt Intel, så hade aldrig AMD gjort

så _har_ Aldrig AMD gjort heter det.

vad som händer får vi se

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Jag maste saga att jag tycker det ar en ganska bra reklam. Som nagon tidigare sa "Now entertainment really comes to life in your lap" ar ju faktiskt ganska fyndigt... Sen att de hade kunnat anvanda Celine Dion (stavas?) eller nagon annan artist ar en helt annan femma, froken Carey har ju helt klart mer "volym" vilket gor henne intressantare
Nar AMD har vuxit sig lite storre an en simpel garageverksamhet sa kommer de ocksa att hyra in nagon kandis med stor byst.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Impact
Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz
EVGA GeForce GTX 1080 SC Gaming ACX 3.0
Kingston HyperX Predator DDR4 PC26600/3333MHz CL16 2x8GB
Intel 730 Series 2.5" SSD 480GB

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att någon här är ett stort fan av Maria Carey, men de finns allt människor som gillar hennes musik och för dom kan det kännas lockande tror jag.

Dessutom så är det ju alltid bra att förknippa sin produkt med en kändis.

Permalänk
Medlem

Men att inte AMD klämmer till fullt ut då. Många som gillar den trevliga tjejen Jenna Jameson.

"AMDX2, när du vill titta på dina pörrrullar samtidigt som du bränner dem!"

Och så en bild där Jenna viker ut sig över en 24" LCD skärm och en dreglandes tonåring alternativt medelåldersman beroende på anonnsplats. Är det bra eller vad...varför ska vi dra några gränser...

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
hahaha så lamt... typiskt Intel, så hade aldrig AMD gjort

Nej, de skulle inte haft råd. Skulle nog få se Babben Larsson där med hörlurar istället

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
Nej, de skulle inte haft råd. Skulle nog få se Babben Larsson där med hörlurar istället

Villket bara hadde varit skittufft

Permalänk
Medlem

Visst hon Mariah Carey är ju minst sagt fräsch, men om hon är bra på att sjunga vetefan. Men asså hur onödigt känns inte detta då? Det finns ju ganska mkt bättre sätt att göra reklam för deras prollar än detta liksom. Det kändes lite som att dom inte hade ngn bättre ide o tog denna. Killar i "vår" ålder lär ju sitta klistrade vid tvn när dom sparkar igång denna reklamen Men jag tror knappast detta kommer ge intel bättre försäljningssiffror.

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd

Intel inside... not outside

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.