Microsoft OneCare i juni

Permalänk
Melding Plague

Microsoft OneCare i juni

<font style="font-size: 10pt"><b>Microsoft OneCare i juni</b></font> <small class="small">torsdag 9 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
OneCare är Microsofts egenutvecklade antivirus/antispyware-mjukvara. Den kommer att säljas som en prenumerationstjänst för $50 USD per år och skall enligt <a href="http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2470" target="_blank">Trusted Reviews</a> släppas i juni i år. Men är man ivrig kan man gå till <a href="http://www.windowsonecare.com/" target="_blank">OneCares hemsida</a> och registrera sig för beta-test, eller läsa mer om mjukvaran.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det där är nog en rätt bra idé. Vanligt folk har ingen koll på brandväggar, antivirus och att man måste uppdatera Windows. Då kan det vara bra med en automatisk tjänst som gör det åt en.

Fast man måste ju ifrågasätta om det är vettigt att ett operativsystem kräver så mycket underhåll att det behövs sådana här program.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Åh vad bra då kan jag avinstallera zonealarm, avg free edition och ad-aware, man kan aldrig få nog av microsofts produkter *zZz...zz.snark* Varför gratis när man kan betala bill, eller pay bill's som man säger andra sidan atlanten?

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk

"Your computer's operating system language is not supported by Windows OneCare" (svenska)

Visa signatur

P4 - 3,2 gHz || 1024 Mb ram @ 400x2 Mhz || 120 Gb S-ATA barracuda x2 || 19' CRT || PowerColor x800pro VIVO|| Chaintech 9CJS ZENITH ||

Permalänk
Medlem

thanks, but no thanks....skulle inte ens tanka ner en olaglig version av detta

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Discokungen

Heter det OneCare eller OnCare? Tycker för övrigt att idén i sig inte är dålig men det kommer från fel företag

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

LOL, dom kan inte ens ge ut det gratis
gg micromjuk

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
LOL, dom kan inte ens ge ut det gratis
gg micromjuk

Känns inte riktigt som att Microsoft släpper det här för att tjäna pengar, de skulle lika gärna kunna släppa det gratis. Det handlar nog om att man inte får släppa det gratis på grund av konkurrensen.
Ungefär liknande scenario när EU tvingade Microsoft att ta bort Windows Media Player ur Windows XP.

Permalänk
Medlem

Det kan ju inte gärna vara förbjudet att släppa gratisprogram. Det som är förbjudet är att inkludera dem i operativsystemet på ett sådant sätt som snedvrider konkurrensen.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av broderick
Åh vad bra då kan jag avinstallera zonealarm, avg free edition och ad-aware, man kan aldrig få nog av microsofts produkter *zZz...zz.snark* Varför gratis när man kan betala bill, eller pay bill's som man säger andra sidan atlanten?

Ja, zonealarm vill man ju mycket hellre ha än Microsofts produkter.... not.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på Zonealarm nu då?

Permalänk

Förklara dig nu? Eller hade du inga argument?

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem

Varför skulle MS vara kompetenta att köpa in, underhålla och säkra en sådan produkt när de inte kan det med operativet, som produkten är avsedd för, till att börja med.

Känns lite som om volvo skulle sälja en stöldsäker bil och som, på grund av bristande stöldsäkerhet, tillbehör hade dörrlås för minskad stöldrisk...

Men jag har väl fattat fel som vanligt

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Vad är det för fel på Zonealarm nu då?

http://www.google.se/search?hl=sv&q=zonealarm+bluescreen&meta...
75.600 träffar...
http://www.google.se/search?q=zonealarm+vulnerability&hl=sv&l...
215.000 träffar...

Ok, självklart hittas massa skräp som inte har med saken att göra, men Zone Alarm brukar rent allmännt få väldigt mycket kritik.

Permalänk
Medlem

Råder er som tänkt testa programmet att ha backup på mailen er
OneCare tyckte tydligen inte om min inbox (outloook express) och satte den i quarantine fast jag inte har virus där. Helt rakt av utan att jag svarat ja eller nej på någon fråga. Så jag avinstallerade skiten. Dock är jag possitiv till OneCare, Microsoft brukar ha bra produkter. Sen att vissa alltid skall klaga på microsoft förstår jag inte. För mig har alltid Microsoft:s produkter funkat perfekt. Alltid haft problem med Linux exempelvis. Så jag påstår att i 90% av fallena så är det användaren det är fel på.

Visa signatur

Asus P5ND2-SLI DELUXE, Pentium 4 3,46Ghz EE ES, 2 x 512 DDR2, Nvidia 6600 256mb, 2x80Gb Seagate raid 0. LG L2010P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Varför skulle MS vara kompetenta att köpa in, underhålla och säkra en sådan produkt när de inte kan det med operativet, som produkten är avsedd för, till att börja med.

Känns lite som om volvo skulle sälja en stöldsäker bil och som, på grund av bristande stöldsäkerhet, tillbehör hade dörrlås för minskad stöldrisk...

Men jag har väl fattat fel som vanligt

Tja, fast Windows XP är ju inget virusprogram och har väl inte utgett sig för att vara det. Virus och annat skit evolverar mycket snabbare än operativsystem så det är bra att de ger ut ett program som är byggt för uppgiften. Som sagt skulle virusprogrammet kunna integreras i opertivsystemet men det får de nog inte göra.

För övrigt tycker jag att det är ett jäkla gnäll på microsoft. I nästan alla fall på jobbet när någon gnäller på fel på datorn beror det på att personen inte vet ett skvatt om programmet/operativsystemet. Allt oväntat måste vara ett virus... Sist en tjej på kontoret hade ett "virus" på sin dator som skrev ut massa z:an på skärmen visade det sig att hon glömt sin pärm på tangentbordet...

Visa signatur

MSI K8T Neo2 FIR, AMD 3500+ s939, Corsair Value S. PC3200 2x512MB, Inno3d GF 6800 GT @ Ultra, Western Digital Raptor 74GB, Seagate 200GB, Creative SB Audigy 2 ZS, NEC ND-3500A, Acousticase 6607A, Creative Gigaworks S750