SIS har chipset till AM2

Permalänk
Melding Plague

SIS har chipset till AM2

<font style="font-size: 10pt"><b>SIS har chipset till AM2</b></font> <small class="small">torsdag 9 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Chipsettillverkaren SIS säger till <a href="http://www.theinquirer.net/?article=29602" target="_blank">The Inquirer</a> att de kommer ha en komplett uppsättning chipset med stöd för AMD:s kommande AM2-processorer. För stationära datorer kommer två nya chipsets, 756 och 761GX och för bärbara kommer fyra stycken nya chipsets. SIS sade också att AM2 kommer andra kvartalet, skriver The Inquirer.
<br />
<br /><i>”The 761GX will use Mirage 1 integrated graphics, as will the 761GX. The 760 and the 760GX support Mirage 2. All apart from the 760 have PCI Express X16 support. All support AMD's Hyperscreaming tech, and SIS' own Mutiol 1G”</i>
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt, SiS gör bra presterande, superstabila och väldigt prisvärda chipset.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Discokungen

Chipset utan stöd för PCI-Express 16x-platser?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Trevligt, SiS gör bra presterande, superstabila och väldigt prisvärda chipset.

Hehe. Kul sagt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Chipset utan stöd för PCI-Express 16x-platser?

Rätt smart faktiskt. Eftersom det inte finns något användningsområde för 16x (platsen kan ju vara 16x men räcker med att den stödjer 8x).

Så kan även budgetkorten ha 2x och 4x platser så att vi någon gång blir av med 1x platserna. Ingen vågar ju släppa nåt som kräver mer än 1x eftersom bara 2% av marknaden kan använda dem.

Permalänk
Medlem

Dundermuppen, har du nånsin använt eller byggt en maskin med SiS chipset? Du vet att det finns annan prestanda än att peta ut trianglar på en skärm?

Flamso, chipsetet har inbyggd grafik.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Dundermuppen, har du nånsin använt eller byggt en maskin med SiS chipset? Du vet att det finns annan prestanda än att peta ut trianglar på en skärm?

Min herre är ute på djupt vatten, men för att svara på din fråga så är det riktigt att jag vet det.
Av just den anledningen kör jag uteslutande chipset från intel och Amd.

Permalänk
Medlem

Får man fråga när du sist använda sådana moderkort?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Hyperscreaming tech

det låter som något batman skulle kunna ha i sin batcave...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Dundermuppen, har du nånsin använt eller byggt en maskin med SiS chipset? Du vet att det finns annan prestanda än att peta ut trianglar på en skärm?

Flamso, chipsetet har inbyggd grafik.

Självklart förstod jag att korten hade inbyggd grafiik, mirage om jag inte missminner mig?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Trevligt, SiS gör bra presterande, superstabila och väldigt prisvärda chipset.

Håller med då jag bytt ut ett moderkort här pga svällda kondensatorer och som jag även var rädd för trasigt grafikkort iom att Arctic Coolingsystemet var helt igendammat mot ett moderkort med inbyggd grafik och då det bara kostade 50:- mer så tyckte jag det var värt det så grabben åtminstone skulle kunna surfa och messa. Men grafikkortet funkade (9700 Pro) så det gör tjänst än och moderkortet är så tråkigt så då det envisas med att bara gå och gå utan uppmuntrande blåskärm ifrån M$ så håller med om att SiS gör stabila chipset som kanske går 1-2% långsammare än dom något ostabilare konkurenterna men vad gör det?