Permalänk
Avstängd

Ang Celeron Processorer

Tjena!

Man har ju snackat med många hit och dit och några säger att det inte går alls att spela några som helst spel som Counter-Strike, Battlefield m.m på en Celeron Processor!? Och andra säger att det ska funka och spela? Så nu är jag grymt osäker om det funkar eller inte? Så nu frågar jag er, Går det att spela Counter-Strike, Battlefield exempel och kolla på bra filmer och lite andra saker osv med en Celeron?

Svara så ärligt som möjligt.

Mvh

Permalänk

Kanske cs & film, men inte det andra.

Permalänk
Medlem

Kan svara angående CeleronD. Har en som körs på frekvens 3,3Ghz (2,4Ghz org, väldigt lättklockade) och den fungerar utmärkt inom samtliga områden. Detta kombinerat med ett 9800Pro och 1GB Ram.

Lånat ut den till syrran och hon använder den som film och speldator till BF2 och Call of duty2, fungerar fint med allt på omkring medium i 1024x768.

Celeronen har fått dåligt rykte mycket baserandes på tidigare modeller, som Northwood baserade versionen. Prescotten är alltså mycket bättre och antar att det är den du menar, men som sagt du sa inte vilken version:)

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Avstängd

Tack så mycket! Precis det jag behövde veta ^^, .. Mjo jag menar de nya modellerna!

Permalänk
Medlem

Själv så har jag en Celeron D 2.66 Ghz, 512 mb ram, ATI 9800 pro

Funkar perfekt med CS,CSS,BF2 m.m så jag är nöjd med det och jag trodde inte den skulle vara så snabb

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jäkla nötter här hemma som säger att celeron processorn är dålig då ^^,