dfi infinity+ corsair TWINX1024 4000 PRO= katastrof?

Permalänk
Medlem

dfi infinity+ corsair TWINX1024 4000 PRO= katastrof?

jag har ett dfi infinity nforce 4 sli hemma, väntar på mina Corsair TWINX1024 4000 PRO minnen nu, har ett par 2gb som ja har beställt också för ja kunde inte bestämma mig vilka minnen jag skulle ha, 1gb bra minnen eller 2gb vanliga value minnen, så ja ska sälja något av paren men jag vet inte vilka, och sen har jag sett att dfi moderkort har problem med corsair minnen, men ja är riktigt sugen på att köra med dom för dom har fått bra betyg på recensioner och verkar snabba och allt, och jag behöver inte 2gb typ.
men om inte corsair minnena funkar till dfi brädan måste ja ju sälja nåt av dom, så vilket par ska jag ha kvar?
alltså funkar corsair minnena till dfi?

edit: om någon undrar varför jag har beställt 2 par minnen så var det så att först beställde jag 2gb minnena, sen ändrade jag mig och tänkte att jag skulle skicka tillbaka 2gb och köpa minnen som överklockar bättre, såg på ett test att dom kunde köra corsair minnena i 290fsb med 2-3-3-5 timing= bra!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem

DFi brädor har inga som helst problem med Crosair minnen, det är bara rappakalja. Jag vet mänder med fok som har DFi och crosair. Ta mig t.ex läs även här om du nu är orolig: http://www.dfi-street.com/

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
DFi brädor har inga som helst problem med Crosair minnen, det är bara rappakalja. Jag vet mänder med fok som har DFi och crosair. Ta mig t.ex läs även här om du nu är orolig: http://www.dfi-street.com/

tack
men tror du jag tjänar på att köra corsair minnena mot twinmos value?

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem

Tror inte du känar något alls om det inte skiljer något i timings på dom.....

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Tror inte du känar något alls om det inte skiljer något i timings på dom.....

nee skiljer inget i timings, men jag tror jag nästan kör på corsair endå eftersom dom har presterat bra på tester!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk

DFI sägs ha problem med Corsair. har själv vart en som trott att det varit en omöjlig kombo och också en av dem som inte fått det att fungera MEN som senare läst på och insett att det mest varit fel på mina egna inställningar. DFI LP kort har detta handlat om och de har en hel del krångliga inställningar att hålla reda på....

Permalänk
Discokungen

Mina Corsairs med leds är lite kinkiga med mitt SLI-DR. Ordnar sig dock om man drar upp volten till 2,9v till minnena

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld