Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quasili
Vissa har inget val...

Hahahaaaa underbart!
Tog ett par sekunder innan man fattade.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem

jag funderar på hur det kommer fungera med ala dessa schyssta skydd som finns till ipod. kommer de att fungera med en touchscreen... jag ställer mig tveksam... men om det funkar, är jag den första som köper en här på forumet!

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

äsch..

Går ni verkligen på detta? Ett rykte som i sig självt är orimligt och mycket osannolikt.

Denna bild har tom släppts, och folk har köpt det!:

nej, detta är bara påhittade grejer...

(visar det sig dock att jag har fel kommer jag dock naturligtvis sälja min G5 och inhandla videopoden! )

Visa signatur

DFI LP Nf4 - 2048MiB - 850GiB - 2x17" Syncmaster - 7800GT --- MacBook 2.16ghz

Permalänk
Medlem

Re: äsch..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ePeng
Går ni verkligen på detta? Ett rykte som i sig självt är orimligt och mycket osannolikt.

Denna bild har tom släppts, och folk har köpt det!:

http://media.99mac.se/se/2006/02/ipodvideofejk.jpg
nej, detta är bara påhittade grejer...

(visar det sig dock att jag har fel kommer jag dock naturligtvis sälja min G5 och inhandla videopoden! )

Jag är rätt säker på att apple sagt att ipod 5g inte är ipod video och antytt att en kommer.
Och varför skulle det inte komma en?

I april är förövrigt de 30år sedan apple grundades.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Nej, apple har inte sagt något sådant.

Visa signatur

DFI LP Nf4 - 2048MiB - 850GiB - 2x17" Syncmaster - 7800GT --- MacBook 2.16ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Vem fan vill se på video på en 3,5" skärm?

Håller med. Bärbara är inte ämnade för film. Ska man se film ska man ha en fet TV!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Vad är det som iPoden behöver bli bättre på i musikväg?
Bättre ljud eller hur menar du?

Stöd för fler format.
Bättre ljud (vore kul med mer kräm också). (iaudio 5g iof bra ljud)
Bättre och fler inställningar för ljudet.

Sen sånt som gör mp3 spelaren bättre och lättare att lyssna på:
Stöd för mappbaserade musikstruktur (gärna hand i hand med ID3).
Sen vet jag inte om det kom ut nyligen, men en fjärr med skärm är ett krav.
Att kunna byta batteri snabbt vore trevligt (men det är apple inte ensamma om så inget specifikt som är dåligt med ipoden).
Möjlighet att kopiera musiken fritt (vet att det finns program för det men varför göra det krångligt? när det borde vara busenkelt, som på de flesta andra mp3-spelare).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
iTunes+iPod är underbart, enda anledningen att skrota iTunes vore för att man måste installera det på alla datorer där man vill lägga över musik till iPoden. Finns ju andra OS om man inte vill ha iTunes.

Alla tycker inte det och att försöka låsa dem till itunes är katastrofalt kasst.

Gör som 'alla' andra, USB Mass storage device. Man skulle fortfarande kunna använda itunes om man ville. Men det är klart, om man inte tvingade folk att använde itunes skulle inte itunes fått någon vidare spridning.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tycker det borde finnas manuell equalizer i iPoden. Det har jag stört mig på, man kan bara ändra det i iTunes.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Re: äsch..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ePeng
Går ni verkligen på detta? Ett rykte som i sig självt är orimligt och mycket osannolikt.

Denna bild har tom släppts, och folk har köpt det!:

http://media.99mac.se/se/2006/02/ipodvideofejk.jpg
nej, detta är bara påhittade grejer...

(visar det sig dock att jag har fel kommer jag dock naturligtvis sälja min G5 och inhandla videopoden! )

ja, att apple skulel lansera 4 Gb flashminnesspelare för 2500 kr var ju oxå rätt osannolikt, kolla vad som händer. ordet osannolikt går inte riktigt ihop med apple, man vet aldrig vad de hittar på

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Discokungen

Re: Re: äsch..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Jag är rätt säker på att apple sagt att ipod 5g inte är ipod video och antytt att en kommer.
Och varför skulle det inte komma en?

I april är förövrigt de 30år sedan apple grundades.

Den förste för övrigt, vilket skämt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snowrider
Vem fan vill gå runt med en 15" i fickan?

Haha bästa idag

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snowrider
Vem fan vill gå runt med en 15" i fickan?

Jag. Bildyta är shitten. Dessutom kommer det väl i vikbart format?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

håller med sunnis . lite synd om oss som har en ipod G4 "photo" utan video funktion .. först fick man gå gräma sig 3 månader över att man inte väntade på ipod "video" sen så ska dom spotta ut nått ännu häftigare .. borde bara få spotta ut en generation per år så det känns som att man får lite valuta för pengarna .. i alla fall ett år eller så ..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
äh, gammalt teknik som tagit lite tid att hitta till iPod

Väljer en PPC istället, säkert samma pris och minne är inga problem heller.

Har en billigt iPAQ rz1710 som klarar mer än "nyheten", lirar Quake2, Tomb Raider(fungerande A.I), kollar DVD (10st filmer på 2GB SD), GPS, E-mail, Mp3 i bilen, bla bla... viserligen klarar batteriet bara 4 tim med filmer och annars 8 tim med vanligt användade.. dock så är man smart och bygger egen batteri, 20tim med ljusstyrkan på max vid film tittande (dryga 2kg för batteriet, och ligger i ryggsäcken, dock så är man inte någon anoretiskt 08)

Ehm, man kan inte titta på DVD med ett minneskort. DVD är en teknik, inte en synonym för "film"... Du kan däremot lägga in FILMER och se, däremot kan du inte lägga in DVDer.

echo - Väldigt få spelare är oberoende av program?!
Att låsa in någon är såklart dåligt. Fast iTunes är åtminstone förmodligen det bästa programmet, bortsett från plug'n'play såklart. Inte allt för segt, datorn blir inte fylld av spyware och det är andvändarvänligt.

Däremot, håller med om att jag gärna ser fler ljudformat. Så oerhört störande att det inte verkar finnas en enda bärbar (inte bärbara datorer-) pryl som klarar av att spela upp chipmusik!

Mappbaserad struktur är förhållandevis onödigt, sådant passar bara för folk som sitter och tankar skit på KaaZaa som inte har några ID3-taggar. Importerar man själv skivorna/annat så fixas allt automatiskt, utan att man behöver ändra något.

Dessutom, fjärr med skärm? Förstår ingen hur dyrt skärmar är?! Skulle höja priset med minst 500:- om en sådan följde med gratis. Och då får man den ändå inte trådlös...

Ang. "iPad"; det är rätt stor skillnad på att ha lite smågrejer inbyggda, än att göra ett mer eller mindre helt nytt operativsystem för handdatorer! Dessutom kostar WiFi och annat ganska mycket, vem vill köpa en iPod för över 5-6k?!
Dessutom så lär batteritiden för mp3-uppspelning bli rejält mycket kortare om man var tvungen att göra det från ett operativsystem istället för att låta det vara maskinens huvuduppgift.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snowrider
Vem fan vill gå runt med en 15" i fickan?

HAHAHAHA

Visa signatur

Peter Naame

Permalänk
Medlem

Kanske...

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quack
http://media.macfeber.se/2006/7g_04_b.jpg

Kanske...

Hoppas det blir någontig liknande! Ohh, det är så fräckt med en skärm som täcker hela apparaten. Ser den sådan ut så blir det till att byta ut min gamla JOS MP-110 128 MB tror jag.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Helt onödigt imo. Bara en till onödig pryl...vem vill se filmer/klipp på en 3,5 tums skärm`?

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robzzi
Helt onödigt imo. Bara en till onödig pryl...vem vill se filmer/klipp på en 3,5 tums skärm`?

De som reser väldigt mycket kanske?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quack
http://media.macfeber.se/2006/7g_04_b.jpg

Kanske...

Den var heeeet Verkar dock lite tunn

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis

Varför får jag sånt enormt köpsug efter en ipod varje gång apple släpper en ny? Nån som känner likadant ?

Jag

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Jag

Det gäller att inte ge efter

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
De som reser väldigt mycket kanske?

dom som reser mycket brukar vällha en bärbar dator? Ne men jag tycker att det iaf är onödigt! puss

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem

Fyller år i april, blir väl att önska sig en sådan...

Vad jag inte förstår är varför alla är så anti-touchscreen? Själv tycker jag att det är grymt bekvämt, klart att den autentiska "iPod-känslan" försvinner lite. Men det får man väl leva med...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte vad folk har emot skärmar i den här storleksgraden i portabla spelare; de upptar en lika stor del av synfältet som en storbilds-TV gör på ett par meters avstånd. Det vore görlyxigt att ha något liknande Macfebers bild ovan i fickan närsomhelst, kunna använda dötid på tunnelbana etc till att titta på serier, med ett par hörlurar från den övre prisklassen är det ju i princip en portabel hemmabio utan strulet med skivor, förutom mörkläggningen förstås...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ehm, man kan inte titta på DVD med ett minneskort. DVD är en teknik, inte en synonym för "film"... Du kan däremot lägga in FILMER och se, däremot kan du inte lägga in DVDer.

Stämmer bra, glömde skriva att filmerna är krympta från DVD till AVI formaten som hamnar på 320x240 och runt 200MB stora..
Ibland missar jag en heldel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
echo - Väldigt få spelare är oberoende av program?!
Att låsa in någon är såklart dåligt. Fast iTunes är åtminstone förmodligen det bästa programmet, bortsett från plug'n'play såklart. Inte allt för segt, datorn blir inte fylld av spyware och det är andvändarvänligt.

Håller inte med, men det är ju förstås en smaksak, synd bara att man inte får välja...
Varför inte låta kunden välja istället för tvinga kunden att hitta specialanpassade alternativ? Går ju hyffsat till ipoden jusst därför att ipoden är så populär, men det är ingen ursäkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Mappbaserad struktur är förhållandevis onödigt, sådant passar bara för folk som sitter och tankar skit på KaaZaa som inte har några ID3-taggar. Importerar man själv skivorna/annat så fixas allt automatiskt, utan att man behöver ändra något.

Återigen en smaksak. Spelar ingen roll om man har allt i perfekta ID3 taggar, måste jag välja väljer jag ändå mappbaserad över ID3 vilken dag som helst. Däremot ser jag gärna möjlighet till att använda båda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Dessutom, fjärr med skärm? Förstår ingen hur dyrt skärmar är?! Skulle höja priset med minst 500:- om en sådan följde med gratis. Och då får man den ändå inte trådlös...

Vill du ha en fjärr utan skärm?
Skitkul att sitta på 10 000 låtar och komma ihåg hur man trycker för att komma till jusst det albumet...
Sen behöver den inte vara inkluderad, men den ska finnas att köpa. Och 500 kr är att ta i...
Särskilt om den ska vara inkluderad. Det är ju normalt ganska fina överpriser på tillbehören eftersom marginalerna på själva mp3-spelaren inte är så jättestor och de flesta tittar bara på priset på basenheten och inte på priset för mp3-spelare, hörlurar, fjärr, dockstation + extra sladd m.m. Som det lätt kan bli till slut.

Det är där de lättförtjänta pengarna ligger (titta bara på tillbehörsfloran till ipoden så förstår du vad jag menar, finns ju lika många tillbehör till ipoden som det finns USB produkter ).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quack
http://media.macfeber.se/2006/7g_04_b.jpg

Kanske...

Den vore nice, dock är det troligen självklart att den ej kommer komma.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
echo - Väldigt få spelare är oberoende av program?!
Att låsa in någon är såklart dåligt. Fast iTunes är åtminstone förmodligen det bästa programmet, bortsett från plug'n'play såklart. Inte allt för segt, datorn blir inte fylld av spyware och det är andvändarvänligt.

Jo, det är många seriösa företag som skickar med spyware i sina "drivrutiner" (om spelaren är låst till den så fungerar det ju i princip som en drivrutin).

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)