Permalänk
Medlem

usb trasig?

Så här ligger det till.
Jag hade en razer mus och den lade bara av trodde det var glapp eller liknande, alltså den kopplades ur och in igen.. så jag knallade ner till teknikmagasinet och inhandlade en Trust Predator (1600 dpi) och musen är faktiskt ruskigt bra.
Men nu till problemet.
Den här har samma problem som min razer. det låter "pling plong"
som ni vet när man kopplar ur usb minne och lägger in det igen.
Och musen lägger av för någon sekund.
Och då blir man fundersam. så jag lånade grannens mus och det blir likadant med den.
och ibland slocknar mössen totalt och man måste manuelt koppla in och ur dom själv.
Då undrar jag vad skall jag kunna göra för att fixa detta?
Jag har "klockat" mina usb portar till 500hz. kan det vara ett problem?
jag kan dock inte klocka ner dom igen till 125hz. så är det någon som vet en länk till filen som är orginal (usbport.sys tror jag den heter).

MVH

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem! Mina USB-tillbehör (minnen, kamera osv) fungerar inte när man kopplar in dem, datorn verkar inte alla känna av att någonting sitter i USB-porten. Försöker jag sedan igen en dag senare så kan allt fungera perfekt. Vad tusan är det för fel?
/jag.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Skapade du inte en orginalkopia av filen innan du ändrade då?

Visa signatur

Palatial Regalia