Använd inte nya Google Desktop, säger EFF

Permalänk
Melding Plague

Använd inte nya Google Desktop, säger EFF

<font style="font-size: 10pt"><b>Använd inte nya Google Desktop, säger EFF</b></font> <small class="small">fredag 10 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
EFF (Electronic Frontier Foundation) är oroade över Googles nya programvara Google Desktop, och rekommenderar att man inte använder programmet. Google har nämligen lagt till en funktion kallad "Search Across Computers", när man använder den funktionen kommer programmet att spara en kopia av ens Word-dokument, PDF-filer, kalkylblad med mera på Googles egna servrar. Detta är för att göra filerna sökbara på användarens andra datorer.
<br />
<br />EFF rekommenderar därför inte att man använder denna nya funktion, eftersom som den gör ens privata filer mer lättillgängliga för myndigheter, eller hackare som kommit över ens Google-lösenord.
<br />
<br /><i>”Coming on the heels of serious consumer concern about government snooping into Google's search logs, it's shocking that Google expects its users to now trust it with the contents of their personal computers”</i>, säger Kevin Bankston på EFF.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.eff.org/news/archives/2006_02.php#004400" target="_blank">EFF</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

är det inte det här en vanlig hacker vill göra? sno personlig information ifrån folk.. och google gör det helt öppet. värre än idioter som använder DC fel. google gör bara mer och mer för att kontrollera och hålla koll på folk

Visa signatur

[quote]Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag är själv inte speciellt förtjust i Unix, tycker att det är ett jävla hippieoperativ.
Det är framförallt dess CLI som jag retar mig på.
[/quote]

Permalänk
Discokungen

Adware i dess värsta form? Usch, google droppade hårt i min aktningslista.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tycker att det lät som en smidig lösning men det är klart att det finns risker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Adware i dess värsta form? Usch, google droppade hårt i min aktningslista.

på vilket sätt är det adware om jag får fråga?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
på vilket sätt är det adware om jag får fråga?

Förlåt, spyware. Det letar igenom hårddisken på dokument och lägger sen upp dem på en server för bättre direktreklam.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Att rekommendera att inte använda programmet är väl ändå att ta i en smula?
Det är inte svårare än att inte använda sig av den funktionen, till och med Google själva varnar för det här.
Värt att notera är också att funktionen är avstängd från början.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Förlåt, spyware. Det letar igenom hårddisken på dokument och lägger sen upp dem på en server för bättre direktreklam.

Shesh, inte fan är det spyware!

Snarare en säkerhetsrisk.

Stor skillnad på detta och exempelvis Star-Force, som installeras utan att andvändaren informeras.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Förlåt, spyware. Det letar igenom hårddisken på dokument och lägger sen upp dem på en server för bättre direktreklam.

Känns som att du missförstått allt.

Läs vad armis skrev.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Avstängd

Vem sparar lösenord i datorn? eller känsligt skit överhuvudtaget?

Visst finns det ungar som tror dom är balla när dom filmar sig själva när dom runkar i webcam, men det är bara bra att någon psykolog kanske ser dom och bokar tid... för det behöver dom

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Nog ett CP till psykolog om han kommer i kontakt med det matrialet

Visa signatur

Epox8rda+ 2200+ 512mb Radeon9700pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Vem sparar lösenord i datorn? eller känsligt skit överhuvudtaget?

Visst finns det ungar som tror dom är balla när dom filmar sig själva när dom runkar i webcam, men det är bara bra att någon psykolog kanske ser dom och bokar tid... för det behöver dom

Så du menar seriöst att personer som sparar hemlig data på sina datorer är psykiskt störda?
får väll isf säga till mina föräldrar att sköta sin bokföring på papper.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Hur är bokföring känsligt?... iofs kanske om man "fifflar" lite

Nä... lösenord osv hör inte hemma på ens "vardags-pc"... om man behöver spara det digitalt så gör man det på skiva eller något annat flyttbar medium. Något som inte alls har kontakt med omvärlden förutom din egen hand (nej, inte penisar era sjuka jävlar).

Permalänk
Medlem

Tack för backuplösningen google, slipper jag bränna ut skivor stup i kvarten.
Varför så negativa? Tror nog google får go skit om de skulle lämna ut nån information till nån löjlig myndighet.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Som jag länge misstänkt. Microsoft kommer inte ta över världen, det är Google som kommer göra. Fasiken att man inte handla massa aktier när de introducerades...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojje_c1
Så du menar seriöst att personer som sparar hemlig data på sina datorer är psykiskt störda?
får väll isf säga till mina föräldrar att sköta sin bokföring på papper.

läs när du är vaken så kanske du förstår mitt inlägg, något angående ungar som smiskar apa? inget om några bokföringar, det är ju värdelöst information för en utomstående person

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.