Nvidia analyserar lanseringen av X1900

Permalänk
Melding Plague

Nvidia analyserar lanseringen av X1900

<font style="font-size: 10pt"><b>Nvidia analyserar lanseringen av X1900</b></font> <small class="small">måndag 13 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Tech Power Up har kommit över ett dokument som förefaller vara en intern presentation gjord av Nvidia. Att det verkligen är Nvidia som har gjort presentationen är svårt att veta, då inga vattenmärken, texter, eller ens datum finns. Presentationen går i princip ut på att visa hur bra Geforce 7800GTX 512 och SLI är jämfört med ATI:s X1900 och Crossfire-lösning. Intressant notis är att presentationen slutar med orden ”New flagship GPU + Quad SLI coming soon!”. Vad det handlar om förtäljer dock inte historien.<br /><br />Se själva hos <a href="http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/X1900LaunchAnalysis..." target="_blank">Tech Power Up</a>.<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är det inte Dells datorsystem som de syftar på? Kanske..

Permalänk

Nu är det bara att vänta tills flamewar börjar...

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Man visar ju bara bilder där Nvidia är snabbare, alla bilder är plockade från andra sidor som bl,a Anandtech. Visst kan man få ett system att verka snabbare om man bara plockar med dom bilderna där Nvidia är snabbare.

Bilder är tagna från detta test:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2679

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

men snälla, den där persitationen liknar den som ATI gjorde där dom jämförde 7800GTX med X1800XT, bara massa bluff och båg.

Permalänk
Medlem

nVidia borde ju veta vid det här laget att sånt här läcks ut till folk, och det får bara folk att bli negativa mot deras fulknep. Just därför tror jag inte att nVidia (och ATI) är så dumma att de faktiskt är de som gör de här slidesen. Det är säkert nån liten fjortonårig forumanhängare som vill ha uppmärksamhet men samtidigt inte vill synas.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

SLI och Crossfire är fortfarande ointressant då den prestandaökningen man får i förhållande till priset är löjlig..
Nä, det lutar åt ett X1900 med 512Mb nästa uppgradering, även om 7-serien är intressant.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Discokungen

Lite kul X1900XT kostar 5300kr och 7800GTX 512 kostar 7000kr. Ja, jag väljer nog GTX512 för att det är äldre och dyrare

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

”New flagship GPU Quad SLI coming soon!”

Det är ju inte ens engelska. Ödslar inte energi på att kolla på länken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Nu är det bara att vänta tills flamewar börjar...

Är det allt du har att säga? Inget, "åh vad lågt av dem"...nä just det det är bara när ATI gör så här

Samma gamla skitsnack som vanligt på dessa "interna" slides, om det nu är riktigt och inte fake. Ta några lösrykta citat och några benchmark som ser bra ut för ens egna kort och vips har man en presentation som gör att ens egna kort ser strålande ut i jämförelse med konkurrenten.

Inget att bry sig om helt enkelt.

Permalänk
Medlem

varför ska sweclockers lägga upp en sånt nyhet när dom inte riktigt vet om det är nvidia som har skrivit det?

den ör ingen nytta med andra ord

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
”New flagship GPU Quad SLI coming soon!”

Det är ju inte ens engelska. Ödslar inte energi på att kolla på länken.

Det skall vara ett +-tecken (+) mellan GPU och Quad, men Coranto (nyhetsmjukvaran) äter upp dem Nu är det dock fixat.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Är det allt du har att säga? Inget, "åh vad lågt av dem"...nä just det det är bara när ATI gör så här

Varför skulle jag göra det för? Ta inte mig för nån fanboy du, jag är smartare än så.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Varför skulle jag göra det för? Ta inte mig för nån fanboy du, jag är smartare än så.

Ni ska vi inte ta till personangrepp eller avsäga sig titlar som man så fint satt på sig själv

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Är det allt du har att säga? Inget, "åh vad lågt av dem"...

AEG låter honom inte säga så

(Det där kommer jag få fan för)

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

hehe ja =P

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Den dar presentationen ar INTE gjord av nvidia.

Visa signatur

Strategery!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
AEG låter honom inte säga så

(Det där kommer jag få fan för)

Tar det som en komplemang. Kanske jag är anställd av AEG och nVidia. Kanske jag har igentligen två GTX 512mb i min burk med en FX60 och det i min sign är bara en cover. Men kanske inte. We will never know....

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Tar det som en komplemang. Kanske jag är anställd av AEG och nVidia. Kanske jag har igentligen två GTX 512mb i min burk med en FX60 och det i min sign är bara en cover. Men kanske inte. We will never know....

Är det ironi jag ser? Skämt åsido, jag tror du jobbar ideellt. nVidia är nog inte speciellt intresserade av den svenska marknaden.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Lite kul X1900XT kostar 5300kr och 7800GTX 512 kostar 7000kr. Ja, jag väljer nog GTX512 för att det är äldre och dyrare

kan bero på för att ATI har floppat 2005, gick inge vidare för dom det året, därför kan nvidia fortfarande hålla 7800GTX 512 till det priset och belive me, fortfarande folk som köper dom, undra varför ?:D

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
kan bero på för att ATI har floppat 2005, gick inge vidare för dom det året, därför kan nvidia fortfarande hålla 7800GTX 512 till det priset och belive me, fortfarande folk som köper dom, undra varför ?:D

Folksjukdom?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
kan bero på för att ATI har floppat 2005, gick inge vidare för dom det året, därför kan nvidia fortfarande hålla 7800GTX 512 till det priset och belive me, fortfarande folk som köper dom, undra varför ?:D

Finns tre möjliga anledningar till att folk skulle köpa ett GTX 512Mb enligt mig.

* Linuxanvändare (den enda vettiga anledningen, nVidia har fortfarande bättre linuxdrivrutiner)

* Okunnighet (eller dummhet kanske man skall kalla det om man köper ett kort i denna prisnivå utan att först kolla upp alternativen).

* Fanboy ( behöver väl inte säga mer)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Finns tre möjliga anledningar till att folk skulle köpa ett GTX 512Mb enligt mig.

* Linuxanvändare (den enda vettiga anledningen, nVidia har fortfarande bättre linuxdrivrutiner)

* Okunnighet (eller dummhet kanske man skall kalla det om man köper ett kort i denna prisnivå utan att först kolla upp alternativen).

* Fanboy ( behöver väl inte säga mer)

japp, håller med dig =), men det är fortfarande många som köper kortet

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.