Permalänk
Medlem

Angående ljud på nytt moderkort!?

Jo det är så att ja fick min nya dator idag, Amd athlon 3700+ san diego bla bla, Asus A8R-MVP Moderkort och detta kort har Soundmax inbyggt, problemet är att ja får knappt ut ngn som helst Bas eller tryck i ljudet överhuvudtaget, vilket jag hade innan ;S? Någon som vet vad detta kan bero på , tacksam för svar då de känns onödigt att sitta med dyra Hi-Fi lurar och lyssna på ett sletet Göfab ljud ! :/

Permalänk
Medlem

Re: Angående ljud på nytt moderkort!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bgN
Jo det är så att ja fick min nya dator idag, Amd athlon 3700+ san diego bla bla, Asus A8R-MVP Moderkort och detta kort har Soundmax inbyggt, problemet är att ja får knappt ut ngn som helst Bas eller tryck i ljudet överhuvudtaget, vilket jag hade innan ;S? Någon som vet vad detta kan bero på , tacksam för svar då de känns onödigt att sitta med dyra Hi-Fi lurar och lyssna på ett sletet Göfab ljud ! :/

Varför installerar du inte om ljud drivisarna

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Köp ett X-fi ljudkort så blir du nöjd. De integrerade ljudmodulerna i moderkorten duger inte

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Som sagt, ska man ha bra ljud så får man invenstera i ett ljudkort. Creative Soundblaster X-Fi rekomenderas.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB