Permalänk

nytt minne till min dell ?

kollade upp vilket minne jag har i min dell 4550 snart 3 år gammal.. tänkte köpa ett till likadan t för att få lite mer kraft.. går det eller har dell sina egna minnen i just denna burk?

kan inget om minne/prollar/modekort/graffe..

bara att ju mer man har destor bättre

hänger annars mkt på modifikations forumet...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vanligt PC3200 ska funka.

Permalänk

kanske är jag som är trög men du sa ett PC3200

men av cpu-z att dömma så har jag vella ett pc2700..alltså så kommer de inte gå likafort ... eller är det ändåsamma minne?... vet som sagt inte mkt om detta men. man ska ju ha 2 likadana eller med samma spec för annars så går datorn efter den slöaste minnet ...?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Du har ett PC2700 nu ja men PC3200 kostar lika mycket om inte mindre och är fullt bakåtkompatibla. Det är moderkortet som säger åt minnet i vilken frekvens det ska gå, det kommer alltså gå lika fort som det du redan har i datorn.

Permalänk

okey... men kanske man ska sattsa på helt nya minnen då eller? 2 sr pc3200?? för 2 platser finns de.. bara de rullar på för ibland går den segt som fan...

sen är inte alla minnen bakåtkompotabla?... eller finns de "smarta" minnen som om man har 128 och sen 256 i och så delar de upp så att 128 minnet får 1/3 eller något...

sen kanske man ska sattsa på 1 gb ram i 1 sticka eller 2 st 512?... farsan köper loss dator om typ 2månader så...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Crucial® Minneskonfigurator

Att välja rätt minne till servers,stationära eller bärbara datorer, kan ibland omfatta en del tidsödande efterforskning. Eftersom vi vill att du skall vara nöjd med ditt köp har vi tillsammans med våra partners på Crucial® Technology utvecklat en mycket praktisk och lättnavigerad konfigurator. Det är inte svårare än att förse oss med nödvändig information i rullmenyerna för att vi sedan skall kunna presentera kompatibla minnesuppgraderingar.

Att använda Crucial® Memory Selector är snabbt och enkelt och garanterar att du väljer en minnesmodul som är 100% kompatibel med din PC, server eller laptop. Alla Crucial® minnen kommer med en begränsad livstidsgaranti för att du skall känna dig helt trygg med ditt köp.

www.komplett.se/k/kc.asp?bn=10232

Tänk på att du kör dual-channel.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless