Permalänk
Medlem

Opteron eller athlon X2 ?

Jag har hört att AMD Opteron ska var väldigt bra (speciellt för överklockning). Men nu är det så att jag kan inte överklocka. Är Opteron bra i alla fall eller borde jag köpa AMD Athlon X2 istället ?

Permalänk
Medlem

Om du inte kan eller har tänkt lära dig överklockning så är det en AMD X2 du skall köpa.

Permalänk
Medlem

Köp den som är billigast helt enkelt då processorerna är närmast identiska. 3800+ versionen är väldigt prisvärd och bra, eller Opteron 165, 200MHz lägre, fast 1Mb cache per kärna, så ska du inte klocka är nog 3800+ bättre, även om vissa säger att mer cache ger bättre spelprestanda...

Om du har pengar köp en 4400+ som har 3.2GHz klocka och 1Mb cache per kärna.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Geeks
SweClockers

Korspostning är inte tillåtet. Läs reglerna.
Genom att bryta mot reglerna och korsposta har du förlorat möjligheten att få svar på din fråga.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015