Permalänk

haha! vad snackar denna kille om?

jag lade nyligen ut en annons för 2st 1GB-stickor PC3200. Under "specifikation" skrev jag bl.a:

- PC3200 (400MHz DDR)

Detta mail fick jag från en kille:

"Hej jag är intresserad av din 400 mhz ddr=(800
Mhz)funkar den på en compaq presario 5000 isåfall
skulle jag nog sätta 200 kr-400kr för jag
igentligen behöver 1.2gigaherz och över så jag
kanske köper den om jag kan"

Är det bara jag eller låter det som om han snackar om en processor? 200-400kr låter iaf mer rimligt för en 800MHz processor, än för 2 gig ram

Permalänk
Medlem

Hmm. Han hade en skum fråga där. Men jag tror att han kanske har börjat svara på din annons, sedan helst plötsligt svarat på en annan

Permalänk
Medlem

När det gäller Compaq så säg att dom inte passar. Hur ska man kunna garantera att någon hårdvara passa compaq, inte skulle jag det allefall.
Vad han sen snackar om 1.2Ghz verkar vara en annan gåta.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Re: haha! vad snackar denna kille om?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
jag lade nyligen ut en annons för 2st 1GB-stickor PC3200. Under "specifikation" skrev jag bl.a:

- PC3200 (400MHz DDR)

Detta mail fick jag från en kille:

"Hej jag är intresserad av din 400 mhz ddr=(800
Mhz)funkar den på en compaq presario 5000 isåfall
skulle jag nog sätta 200 kr-400kr för jag
igentligen behöver 1.2gigaherz och över så jag
kanske köper den om jag kan"

Är det bara jag eller låter det som om han snackar om en processor? 200-400kr låter iaf mer rimligt för en 800MHz processor, än för 2 gig ram

Varför inte bara fråga honom vad han menar?
..för övrigt så förstår man inte mycket av det han skrivit......

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Re: haha! vad snackar denna kille om?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
jag lade nyligen ut en annons för 2st 1GB-stickor PC3200. Under "specifikation" skrev jag bl.a:

- PC3200 (400MHz DDR)

Detta mail fick jag från en kille:

"Hej jag är intresserad av din 400 mhz ddr=(800
Mhz)funkar den på en compaq presario 5000 isåfall
skulle jag nog sätta 200 kr-400kr för jag
igentligen behöver 1.2gigaherz och över så jag
kanske köper den om jag kan"

Är det bara jag eller låter det som om han snackar om en processor? 200-400kr låter iaf mer rimligt för en 800MHz processor, än för 2 gig ram

Va snäll med killen, det är tyligt att han bara använt datorn till patians och word PC3200 trodde han nog va en cpu eller dator Ganska tydligt att han kan ha tagit fel där Han har ju trots allt en Compaq Presario 5000 eller CP5000 Hehe

Permalänk
Medlem

Eller är han helt enkelt så grymt jävla påläst att ingen av oss en kan greppa hans komplexa tankeverksamhet i ämnet.

Tyckte jag var påväg där men jag tappar alltid tråden när han börjar blanda in compaq. Hmmm...

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Medlem

Han har inte förväxlat dina minnen med Rambus som är 800mhz?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

hehe, här kommer fortsättningen:

Jag: Är det en processor du söker? För du vet 400MHz DDR är hastigheten på RAM-minnena jag säljer.

Han: jag söker en sån pryl jag tror det liger nära datorns fläkt som kallas för mhz och inte ram minne bara mhz jag har lite ont om pengar det är bara det så därför fösröker jag samla pengar till en 1,2 ghz eller mer MVH ****

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
hehe, här kommer fortsättningen:

Jag: Är det en processor du söker? För du vet 400MHz DDR är hastigheten på RAM-minnena jag säljer.

Han: jag söker en sån pryl jag tror det liger nära datorns fläkt som kallas för mhz och inte ram minne bara mhz jag har lite ont om pengar det är bara det så därför fösröker jag samla pengar till en 1,2 ghz eller mer MVH ****

Han verkar inte ha koll alls, sälj den till någon annan så slipper du problem om du säljer det til honom och han inte får det att funka...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

haha, nej jag ska inte sälja till honom. Försöker ge honom en A-B-C kurs i datorer men jag får nog ge upp

Permalänk
Medlem

Han är ju helt klart ute efter en processor

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk

hehe, ska han byta nått i en compaq får han nog sätta vinkelslipen i den först!
och då är det ändå inte säkert nått går att byta,,
Inte att leka med de dära compaq datorerna.!

mvh

Visa signatur

Opteron 144 @ 1800MHz | ASRock s939 Dual-SataII | 2x 1024MB G.Skill PC4000 | GeForce6600GT Gold Edition | AC Freezer 64PRO | Silverstone SJ02 | WD SATA 120G |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
haha, nej jag ska inte sälja till honom. Försöker ge honom en A-B-C kurs i datorer men jag får nog ge upp

Hahah Säg åt han att gå till en datorbutik så att han inte förstör sin dator

Permalänk
Medlem

Har läst det flera gånger nu, men jag får inte in innebörden i skallebollen. Frågetecken?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Har läst det flera gånger nu, men jag får inte in innebörden i skallebollen. Frågetecken?

Läs hela tråden så förstår du ^^

Permalänk
Medlem

catchmeifucan, jag väntar på svar om du har moderkortet kvar... / Tomas.

Permalänk

klart han missförstått de hela med att PC3200 kan ju förknippas med persenal computer/compaq. o sen 3.2ghz....

hmm skulle behöva något minne sj te min dell..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

hahaha rolig grabb

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
hehe, här kommer fortsättningen:

Jag: Är det en processor du söker? För du vet 400MHz DDR är hastigheten på RAM-minnena jag säljer.

Han: jag söker en sån pryl jag tror det liger nära datorns fläkt som kallas för mhz och inte ram minne bara mhz jag har lite ont om pengar det är bara det så därför fösröker jag samla pengar till en 1,2 ghz eller mer MVH ****

Grabben verkar ju ha noll koll, men det är uppenbart att han vill ha en processor
...Tänk om han visste om den här tråden
Jag tycker du ska försöka ge honom den där a-b-c-kursen du snackade om, det kan han behöva...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
Grabben verkar ju ha noll koll, men det är uppenbart att han vill ha en processor
...Tänk om han visste om den här tråden
Jag tycker du ska försöka ge honom den där a-b-c-kursen du snackade om, det kan han behöva...

Gör det lätt för han..

Ta en bild på en VANLIG dator invändigt och skicka till han.. ta inte och skicka en bild på en dator som är väldigt bra undanstädad = kabeldragning på hög nivå, för då börjar han undra över var de finns och hur man gör så, och då måste du förklara mer..

Utan skicka en bild där det ser ut som normalt och be han sen öppna bilden i paint och sen göra en ring eller nått runt de han vill ha..

Och sen om du vill så kan du ju förklara för han vad de olika delarna heter och vad de gör, som typ:

Hårddisk, kallas utav "datornördar" hdd. Denna sak är den som du sparar dina saker på.. Dina dokument, dina spel..

Permalänk
Medlem

Han verkar ju onekligen helt lost.Känns som att han är en "nysvensk" som dom så fint kallar det för ;P

Visa signatur

Asus G1s

Permalänk
Medlem

Eller någon som inte var på svenskalektionerna i skolan.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
catchmeifucan, jag väntar på svar om du har moderkortet kvar... / Tomas.

Samma här, han kanske har sålt det:(

Visa signatur

3700+ CABGE 0522XPBW
DFI Lanparty nf4 SLI-DR

Permalänk

Hej!
Ang. moderkortet så PM:a mig eller nått. Har haft mycket att göra och inte hunnit svara på alla mail (har även sålt minnen och prolle så haft många mail att läsa). Moderkortet finns kvar.

On topic: jag mailade killen och gav en snabbkurs. Vet inte om han fatta för jag har inte fått nått svar

Permalänk
Medlem

jag tycker det är kul med folk som tror att chassit heter hårddisken...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polack
jag tycker det är kul med folk som tror att chassit heter hårddisken...

T ex IKEA.. Första gången jag läste om deras datorbord med inbyggd "hårddiskhållare" började jag verkligen undra

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Avstängd

HAHA Inbyggd hårddiskhållare det var det värsta :D:D

Permalänk

men på vårt gymnasium hade de flera gånger brutit sig in och stulit hårddiskarna...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Han uppfattade väl DDR som 'Dual DR' och dom låg ju på 400Mhz och han trodde det var Dual så han fick det till 800Mhz... sjukt.

Visa signatur