Permalänk
Medlem

Lurad på SHG.biz??

Hej...

När jag tittar på mitt Kolli-nummer på posten.se så står det att paketet väger 1.9kg. Jag har beställt en 3700+ UTAN fläkt+kylfläns. På Komplett.se så står det att AMD MED fläkt+fläns väger 0.54KG. Skumt.. Har posten/shg.biz glömt att ändra vikten eller har jag blivit lurad? Ska hämta paketet snart som jag köpt med postförskott.

Permalänk
Medlem

Dom brukar packa lite konstigt. Kartongen väger nog över 1kg. Men döp om tråden. Va då lurad, utan att veta nått...

Permalänk

Lurad har du väl knappast blivit. Sen spelar det väl ingen roll hur mkt oaketet väger då SHG har enhetsfrakt. Om du skulle få något annat än vad du beställt så reklamerar du.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Dom brukar packa lite konstigt. Kartongen väger nog över 1kg. Men döp om tråden. Va då lurad, utan att veta nått...

Jag skrev ju frågetecken efteråt.

Kan de packa så konstigt att det blir 2kg?? CPU:n väger max 0.2KG förmodligen. Kan de ha lagt in 1.5KG+ dämpande material???

Permalänk
Medlem

Vänta tills du hämtat paketet, då lär du ju även få svar på frågan som ingen här kan svara på!

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

1,5kg stötdämpande material?
Självklart kan de gjort det.

Har själv jobbat med packning på företag och man har i så mycket papper som behövs inte
så lite som möjligt för att kunden ska slippa betala för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anderna
Vänta tills du hämtat paketet, då lär du ju även få svar på frågan som ingen här kan svara på!

Men någon kanske haft en liknande erfarenhet.

Citat:

[b]1,5kg stötdämpande material?
Självklart kan de gjort det.

Har själv jobbat med packning på företag och man har i så mycket papper som behövs inte
så lite som möjligt för att kunden ska slippa betala för mycket.

[/b]

1,5 är väl att ta i??

Permalänk
Medlem

shg lägger i så jävla mycket dämpande material så när jag öpnade mitt paket så flög det upp!!

Permalänk
Medlem

Sen kan man nog knappast säga att du blivit blåst om du råkat 2-3 extra prollar i packetet. Utan att priset gått upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Men någon kanske haft en liknande erfarenhet.

1,5 är väl att ta i?? [/B]

Det enda man skall tänka på när man packar ömtåliga prylar är att det inte ska bli skadat i transporten.

Det ska komma helt fram till slutkund, annars åker ju företaget på onödiga utgifter och suran kunder.

Ganska logiskt.

1,5kg...japp...pad pak som är det vanligaste stötdämpningsmaterialet tillsammans med bubbelplast väger en hel del..
De företag som snålar köper in "ful-well" som man "strimlar" och sedan lägger ner i emballage.

Permalänk

Påverkar det dig på nåt sätt att packetet är tyngre? Jag fatta liksom inte varför man ska skappa en tråd om en sådan sak. Har man inget bättre för sig?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

beställde ett chassi en gång, det vägde 1kg, men de var posten som skrev fel, de ändrade senare.

Permalänk
Medlem

Märklig tråd. På vilket sätt skulle du kunna bli lurad? Du har ju betalat enhetsfrakt.
Är väl bara positivt om det är välpaketerat, eller hur?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

jag har undrat flera gånger jag med vid olika beställningar, men det är bara helt enkelt så att det inte alltid stämmer när man kollar paketets kolli nummer på postens hemsida,så det är inget att oroa sej för:)

Visa signatur

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Permalänk

om nån ville lura dig skulle dom nog bara lägga i mer packmaterial än vanligt så det vägde samma. förstår inte hur folk kan vara så paranoida när dom beställer från seriösa företag, större risk att man hämtar ut en tegelsten på posten om man handlar privat med PF.

Permalänk
Medlem

Håller med va glad att du fick en massa extra packmatrial... bra att ha omrking ofast om man själv ska skicka iväg något eller returnera

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Postens viktsystem brukar aldrig stämma, tror inte en enda sak jag beställt varit rätt, mitt 5.1 hemmabio system vägde bara 5kg tex enligt postens kolli grejjs hemsida hehe

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Om du misstänker att shg.biz har lurat dig, varför kontaktar du dem inte då?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||