Permalänk
Medlem

uppgraderingspaket

Hejsan.
Skulle vilja ha lite hjälp med vad för grejer jag ska köpa till mitt uppgraderingspaket. Det ska innehålla; modekort, processor, minne + graffe(pcie, helst). Ska inte gå över 4500. Jag är en liten gamer så det som är bäst för spel vore att föredra.

tack på förhand ;>

Permalänk
Permalänk

Till ditt pris, socket 754

AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz Socket 754, 512KB, BOXED m/fläkt

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

ECS NFORCE4-A754, nForce4-4x,Socket-754, GbLAN, ATX, SATA, Ljud, Raid, PCI-Ex16

Sapphire Radeon X1600PRO 512MB DDRII, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail

Pris på komplett för följande paket är 4460:-

Jag har val socket 754 för att det är ända sättet att få ner priset på processor och moderkort tillräckligt för att du ska få ett bra grafikkortet också.

En 3000+ räcker till alla spel idag och till alla spel som kommer inom rimlig tid.

1024 mb ram räcker också mycket bra.

Moderkortet har allt som man behöver inkl. nforce4 vilket jag tycker är mkt bra.

Grafikkortet stöder alla nya tekniker. Det är hyffsat snabbt och har så mycket minne att det bör klara spel som COD2 bra. På just detta spel kan faktiskt det stora minnet vara ett bättre val än att köpa ett snabbare klockat kort. ATI är också bäst på video.

Permalänk
Medlem

okej.. tack. Är inte 6600gt något att satsa på eller? ligger på samma pris nivå det med.

Permalänk
Medlem

Nej satsa på radeon x700 billigt och bra funkar med dom flesta spelen.

Permalänk

Jo GF 6600GT kan vara något att satsa på eftersom det också stöder alla funktioner. Det kostar lika mycket men har bara 128 mb minne. Det graffet som jag föreslog har hela 512 och det är ju lite bättre. Tror annars att de presterar ganska lika....du kan ju kolla efter tester. X1600pro kanske är sämre med äldre spel men mängden minne gör nog att det växer med spelen. Dessutom är ATI bättre på kantutjämning, som inte drar ner prestanarn lika mycket.

Ser nu att ett X1600XT som är lite snabbare får 5342 p i 3Dmark05 med en FX57:a. GF 6600GT ligger runt 3500 och eftersom X1300Pro ligger på 2865 så borde X1600Pro ligga på minst 4000 poäng tycker jag. Det kan ju inte ligga närmare ett X1300 pro än ett X1600XT. Då skulle jag bil förvånad.

Vad gäller förslaget om X700 så håller jag inte med Egatsho. Det är betydligt långsammaret än 6600GT och stöder heller inte alla nya funktioner. DÅLIGT VAL!

En förklaring också till varför jag valde Twinmos istället för Corsair. De är CL 2,5 istället för 3 vilket ger ca 2% prestandaökning för endast ett par tior.

Permalänk
Medlem

okej, tack för alla svar! har hjälpt mkt