Permalänk
Medlem

Hjälp med 939dual-sata2

Jag fick idag hem nya saker till datorn bla ett Asrock 939dual-sata2.

Nu är det så att när jag har satt i alla sakerna och skall starta så går det hur bra som hälst den hittar allt som är inkopplat och jag kan gå in i bios om jag vill, men sen när den börjar att ladda Windows så blir det blåskärm och den startar om.

har provat med bara ett minne.

jag behöver hjälp.

CPU: opteron 165
Moderkort: 939dual-sata2
minne. 2st 1GB kingston value ram
Grafikkort: x850xt PE agp
Nätagreggat: tagan easyconnect 430w
Hårddisk: hitachi ide 160 GB (vet inte hela namnet)

Tack

Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | Intel Core-i7 3770K@4500MHz | Asus P8Z77-V Deluxe | Corsair 16GB 1866MHz@2133MHz | Corsait H100 | Asus HD7970 DC2@1050MHz | Asus Xonar DX | Corsair HX620W | Intel G2 160GB
|

Permalänk
Medlem

du måste installera om windows för att få det att fungera. det framgår inte om du gjort det eller om du körpå en gammal install,,

Permalänk
Medlem

Ställ in minnen på auto om du inte gjort det.

Permalänk
Medlem

det hjälpte inte att sätta det på auto.
man tack.

Går det att instalera om windows utan att man förlorar sin musik och och sina program.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | Intel Core-i7 3770K@4500MHz | Asus P8Z77-V Deluxe | Corsair 16GB 1866MHz@2133MHz | Corsait H100 | Asus HD7970 DC2@1050MHz | Asus Xonar DX | Corsair HX620W | Intel G2 160GB
|

Permalänk
Medlem

ja, man gör backup? det är praxis att man installerar om windows vid systembyte.. särskilt viktigt med moderkortet ifråga som ofta inte startar på äldre installationer pga den specialla kombinationen av agp/pcie

Permalänk
Medlem

Lånar din tråd lite nu..
Jag har windows på en gammal rutten hårddisk som låter och segar ner mitt system overall.
Funderar på att ta ut den och installera windows på min SataII men frågan är kan jag göra detta utan att windows tror att jag piratkopierat eller nåt?
För jag har ju redan aktiverat den cd-keyen liksom..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtee
Lånar din tråd lite nu..
Jag har windows på en gammal rutten hårddisk som låter och segar ner mitt system overall.
Funderar på att ta ut den och installera windows på min SataII men frågan är kan jag göra detta utan att windows tror att jag piratkopierat eller nåt?
För jag har ju redan aktiverat den cd-keyen liksom..

Klart du kan. Det är ingen engångsnyckel...hade varit patetiskt ju