Permalänk
Medlem

Case i MBM5 ??

i MotherBoardMonitor5 är "CASE" grafikkortet där?
har 77grader och det tjuter alaram.....

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

I MBM har man ett gäng MBM sensors 1, 2, 3 osv som man kan tilldela en board sensor. Sen kan man döpa om namnet på MBM-sensorn från t.ex. Sensor 1 till CPU (kan vara passande ifall man tilldelar den sensorn den board sensor som rapporterar temperaturen på CPUn).

Ifall man låter MBM konfigurera sig själv beroende på vilket moderkort man har så sker det där automatiskt, dock har jag själv aldrig gjort så. Så vad CASE är i ditt fall vet jag inte. Troligen inte grafikkortet eftersom MBM inte har stöd för grafikkort (dock kan man få indirekt stöd med t.ex. ATITool). Skulle gissa att CASE i ditt fall är mosfets eller liknande, temperaturen tyder på det och om så är fallet är 77C ingen större fara.

*tråd flyttad*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

(tråden gäller grafikkortets temperatur)

okej Vicotnik, men MBM piper och ger ett alarm för att "case" är 77grader... och hur menar du ATItool? jag ser inte tempen på gkortet i ATiTool....

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Stäng av alarmet då, eller flytta gränsen för alarmet till över 77C.

Du ser som sagt inte grafikkortets temperatur i MBM. Det är inte grafikkortet som är 77C utan något annat. Man kan via andra program (t.ex. ATITool om man har ett ATI-kort med tempsensor) skicka temperaturen till en MBM-sensor. Man kan även se temperaturen direkt i ATITool ifall man vill det. Det finns även liknande program för nVidias kort, men de har jag ingen personlig erfarenhet av.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Stäng av alarmet då, eller flytta gränsen för alarmet till över 77C.

Du ser som sagt inte grafikkortets temperatur i MBM. Det är inte grafikkortet som är 77C utan något annat. Man kan via andra program (t.ex. ATITool om man har ett ATI-kort med tempsensor) skicka temperaturen till en MBM-sensor. Man kan även se temperaturen direkt i ATITool ifall man vill det. Det finns även liknande program för nVidias kort, men de har jag ingen personlig erfarenhet av.

på tal om ati tool, installerade det för att ha lite koll på tempen i tray.

skulle hitta max core, uppe i 522 på 60 grader load. alltså massor av gula artifakter på den här "show 3d". men den stoppade inte liksom, no errors står de. vf e de ?. nån stackare som inte kan nåt om de hade ju fortsatt kanske och pajat sitt Gkort ?.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.