Permalänk
Medlem

Amd system strul

Tjennare... sitter o plockar ihop en 1 st

Antec SONATA II Piano Black SmartPower 2.0 450W
Asus A8R-MVP
AMD Athlon64 X2 Dual-Core "Toledo" 90nm 4400+ 2.2GHz 1Mb+1Mb Boxed
A-DATA 1024Mb/1Gb DDR PC3200/DDR400 400MHz 184pin CL3
Western Digital Caviar WD2500JS 250Gb 7200rpm 8Mb SATA2
Connect 3D Radeon X1900XTX 512Mb DDR3

och får inte skiten att boota.. men ja får power led´en att lysa..

nån som har några förslag om va det är som strular???

Permalänk
Medlem

Har du ens satt de där små pin kontakterna från chassit till moderkortet rätt... Läs på de små kontakterna, borde stå powerled(pled) etc... kolla sen i moderkortets manual hur de ska vara intryckta... har för mig att asus korten har färgkodade kontakter och borde därför vara omöjliga att koppla fel..

Edit: Ditt X1900XT kort suger rätt gott om ström, men den det borde inte vara något problem tror jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Har du ens satt de där små pin kontakterna från chassit till moderkortet rätt... Läs på de små kontakterna, borde stå powerled(pled) etc... kolla sen i moderkortets manual hur de ska vara intryckta... har för mig att asus korten har färgkodade kontakter och borde därför vara omöjliga att koppla fel..

Edit: Ditt X1900XT kort suger rätt gott om ström, men den det borde inte vara något problem tror jag...

Nejdå dom har ja satt dit.. ja har testat att bootat utan graffat.. fortfarande samma.. har till och med testat att sätta jumper på stiften på mobot.. till power switchen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _SnApPy_
Nejdå dom har ja satt dit.. ja har testat att bootat utan graffat.. fortfarande samma.. har till och med testat att sätta jumper på stiften på mobot.. till power switchen

Har du ett annat moderkort med pcie som du kan testa med? låter jävligt suspekt atm....
Har du en jävla otur så är moderkortet defekt. Tror inte psu på antec chassit är defekt, de har rätt hög standard, aldrig hört om ett som inte startar...

Enda andra alternativet är att någon kontakt inte är korrekt inkopplad.

Antar att du själv har gjort en checklista.. om inte annat så är dessa några förslag

Kolla att 24-pin kontakten är i...

Kolla 12v kontakten är i...

Vet inte hur det är med ditt moderkort, mitt vill ha en extra 4-pin ikopplad för ström till PCIe portarna... annars bootar inte ens min..

Kolla verkligen en gång till ifall fronkontakterna är korrekt ikopplad(låter tjatigt, dock många som göra missar på de punkten)... HLED, RST, SLED, PWR, PLED, SPKR

Sista åtgärden är en hammare.. fast det gör du inte på min inrådan

Edit: pröva nollställa cmos... var tydligen ett krav på mitt kn8-sli

Permalänk

Fixa kopplings schemmat? :S

Visa signatur

| - Phenom II x2 550 3,1ghz - 2 x 2gb Corsair XMS2 - Sapphire Radeon HD3870 @ 785/1286 - 320 GB samsung Spintpoin unt 1 tb samsung spinpoint - Lian li PC-K56

Permalänk
Medlem

Hmm Cmos´en har ja iof inte prova att nollställa..

Dessutom spelar inte I/O panelen någon roll.. ja har testat att plocka ur det ur chassi...

Permalänk
Medlem

Distanserna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Distanserna?

Jag har testat utan att ha mobot isatt i chassit.. och det är samma sak där..

Permalänk

prova att dra med en skruvmejsel eller någonting annat ledande över frontpanelspinnarna på mobot

Permalänk
Medlem

Oxå gjort.. "kortslöt" powerswitch pinnarna.. det är väll det enda som ska räcka för att den ska hoppa igång eller hur?!