Permalänk
Medlem

Vilket moderkort är detta

sitter i en hempc men jag har inte fått datorn ännu jag har frågat dom vilket märke mm men dom hadde ingen mer info om det så då frågar jag här om det är någon som kan veta vilket det är?

Moderkort: MB ATX nVidia nForce 4 ULTRA miljöanpassat Dual Core AMD
Athlon™ 64X2/Sempron 939-Pin PCIe
NVIDIA nForce4 ULTRA, Cool’n’Quiet, Dual Channel DDR400 (4st, 4 GB), USB, 1Gbit LAN, 1394, SATA II support, RAID: 0 - 1, 8-kanals 7.1 ljud

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Hedersmedlem

Specarna passar in på nästan vilket nForce4-kort som helst. Omöjligt att säga något om tillverkaren baserat på generella specar för nForce4-chippet.

Kan hända att de inte vill ange tillverkaren för att senare kunna ta in flera olika kort med liknande specar. Som med minnen på grafikkort t.ex; tillverkaren sätter vilka minnen som helst på korten, bara de klarar specarna.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Specarna passar in på nästan vilket nForce4-kort som helst. Omöjligt att säga något om tillverkaren baserat på generella specar för nForce4-chippet.

Kan hända att de inte vill ange tillverkaren för att senare kunna ta in flera olika kort med liknande specar. Som med minnen på grafikkort t.ex; tillverkaren sätter vilka minnen som helst på korten, bara de klarar specarna.

ok

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem

Det låter som ett MSI K8N neo4 FI. Det är det enda förutom Platinum som har Ultra chipset vad jag vet.

Det är ett bra kort, har funderat på att köpa ett själv.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

^Abit har ULTRA, abit KN8-ultra.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

skulle tro att de är datortillverkarens egna moderkort.. du kan kolla med everest home edition tror jag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emiiil
skulle tro att de är datortillverkarens egna moderkort.. du kan kolla med everest home edition tror jag..

??

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem

Det är ett MSI K8N Neo4 Platinium
Om det är en hempc från nicator (scaleo X)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtermni
Det är ett MSI K8N Neo4 Platinium
Om det är en hempc från nicator (scaleo X)

japp det är en hempc från nicator scaleo x med stöder detta mb amd 64 x2 då

Xtermni har du en sådan hempc?

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fireball
japp det är en hempc från nicator scaleo x med stöder detta mb amd 64 x2 då

Alla S939-kort gör det vad jag vet, och definitivt alla nForce4-kort.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Alla S939-kort gör det vad jag vet, och definitivt alla nForce4-kort.

ok jag kollade lite snabbt på msi sida om kortet med kunde inte hitta något om det

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fireball
japp det är en hempc från nicator scaleo x med stöder detta mb amd 64 x2 då

Xtermni har du en sådan hempc?

Har en sådan ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtermni
Har en sådan ja.

ok hur mycket låter burken då?? vilken tog du någon skärm till datorn isåfall vilken

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem

Låter inte mkt alls. Verkar dock vara underklockad med siemes egna bios samt att alla fläktar mer eller mindre går med noll fart. Uppdaterade bioset till msi:s egna och då började den låta Gick dock att få den tyst i vilket fall. Har beställt en big typhoon som ska in istället för den usla arctic cooling fläkten + en passiv fläns till nb. Annars är den helt ok, mkt snyggt chassi.

Tog diboss 30" lcdtv som skärm och använder den som sovrums-tv

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan ett Neo4 platinum och ett Neo4-FI är att platinum har två Gigabit LAN portar och annan mjukvara för S-ATA RAID. Annars är de identiska.

Så har du två Gb lan portar= platinum, 1=FI

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtermni
Låter inte mkt alls. Verkar dock vara underklockad med siemes egna bios samt att alla fläktar mer eller mindre går med noll fart. Uppdaterade bioset till msi:s egna och då började den låta Gick dock att få den tyst i vilket fall. Har beställt en big typhoon som ska in istället för den usla arctic cooling fläkten + en passiv fläns till nb. Annars är den helt ok, mkt snyggt chassi.

Tog diboss 30" lcdtv som skärm och använder den som sovrums-tv

ok har du lust att ta lite bilder på hur den serut på utsidan och insidan.

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo