Permalänk

Grön när det gäller ramminne?

Jag har en Amd+3400 o 3x512 pc3200 och kör everst benchemark test
Det testet säger att jag har minnen som är pc2600?? aldrig sett den varianten 2100 o 2700 vet jag vad kan detta bero på allt är standard på mobot.Förutom att på minnen står det 2,6 v o standard 2,5 isf kan det göra så mycket??Kan man ändra detta utan att minnen tar skada??Tacksam för ett snabbt svar...

Visa signatur

JWT

Permalänk

om du är säker på att det är pc3200 så går du in i BIOS och ändrar till pc3200.

Permalänk

Hur?

sa att jag va grön när det gäller har provat men visar ändå pc2600 haft en sempron på innan.
Bara en fråga till behöver man nollställa c-mos eller vad gör man?

Visa signatur

JWT

Permalänk

det är olika för olika moderkort/bios. Konsultera din manual för att se hur du ändrar frekvens på just ditt kort. CMOS finns ingen anledning att nollställa. Orsaken till att den klockar ned sig är väl för att Sempron går på en lägre buss? tror det iallafall. F.ö. föreslår jag att du läser FAQ:en som finns här på forumet, innan du skapar en tråd nästa gång. Den ger dig grundläggande information som krävs för att vi ska kunna hjälpa dig.

Permalänk

Grön

har läst FAQn.Men det står inget om klockning o varför deär så.för det andra så är instruktionsboken på engelska o jag är skitkass på fackengelska.Men jag tackar för hjälpen.

Visa signatur

JWT