Permalänk
Avstängd

Ta bort CPU från..

hej..

Skulle ta bort en processor från en Kylfläns har ståt i några månader men men... den sitter stenhårt iallafall och har inte tillgång att starta datorn heller hur kan man göra för att den ska låsna. ?

Permalänk
Medlem

...

hårtork

Permalänk
Medlem

Som sagt, värm flänsen med en hårtork och försök bända bort den med ett plastkort eller något.

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda en vanlig platt skruvmejsel utav lite större slag för att ta bort p4:or och athlon64:or som sitter fast i kylflänsen. Bruk räcka med att sätta in skruvmejseln i springan mellan kylflänsen och processorn och försöktigt vrida och hjälper det inte på en sida så provar jag bara på någon utav de andra sidorna. Förr eller senare så släpper den garanterat.... såvida man inte har användt epoxy-kylpasta

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Jag brukar använda en vanlig platt skruvmejsel utav lite större slag för att ta bort p4:or och athlon64:or som sitter fast i kylflänsen. Bruk räcka med att sätta in skruvmejseln i springan mellan kylflänsen och processorn och försöktigt vrida och hjälper det inte på en sida så provar jag bara på någon utav de andra sidorna. Förr eller senare så släpper den garanterat.... såvida man inte har användt epoxy-kylpasta

Gör exakt likadant, var försiktig bara...

OffT:

Svara på mobilen Pitr-!

Permalänk
Avstängd

hehe.. jo blev litte arg i går så ajg sket i villket körde in kylflänsen och prollen i ungnen ;P 150 greder. sen gick det bra och allt funkade effteråt ;P

Permalänk
Medlem

hahahahaha ... fyfan , hade betalat för att sett det där ligga och steka i ugnen.

Permalänk
Medlem

haha, 150 grader var väl endå att ta i?

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk

150 grader låter overkill.. ^^

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT