Permalänk

Dual Core vs SLI

Vad är viktigast vid köp av en speldator som ska klara framtidens spel samt vara snabb i explorer också?

Permalänk
Medlem

Spel: SLI, program: Dual Core, kommer nog få lite klag på det svaret men det är så som jag anser det.

Permalänk
Medlem

håller med

Permalänk
Avstängd

jag tror nog SLI kommer klå Dual-core även i framtiden.
vad jag tänker på främst när jag säger det här är att forntidens spel (:p) behövde mer cpu kraft än dom behöver nu. titta t.ex på 3dmark01. där beror poängen man får väldigt myckte på cpu-kraften man har.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maez
jag tror nog SLI kommer klå Dual-core även i framtiden.
vad jag tänker på främst när jag säger det här är att forntidens spel (:p) behövde mer cpu kraft än dom behöver nu. titta t.ex på 3dmark01. där beror poängen man får väldigt myckte på cpu-kraften man har.

SLI ger inte ens 25% ökning(enligt tester och inte fanboys) medans DualCore ger nog en hel del mera(26% kanske ), men grafiken kommer att bli mer avancerat i kostnad av vettig A.I i spelen.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

jorå 25%+ ger SLI nog. Men då på mycket högre upplösningar med full AA och AF.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maez
jorå 25%+ ger SLI nog. Men då på mycket högre upplösningar med full AA och AF.

Kan hända, men jag glömmer alltid bort att SLI i princip garanterar stadiga FPS.

Men annars är jag lite besviken på att det inte är åtminstånde 50% ökning, visst några spel men inte alla fast priset är 100% högre.

SLI hör hemma i Voodoo2 tiden tycker jag, antingen högre prestanda (mer än 50%?) eller högre upplösning (800x640->1024x768).

Kanske tekniken behöver mogna till lite först

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Mest prisvärda idag är ju dual core, eftersom sli är så dyrt, både moderkorten och ett extra kort.. Men men, som sagt i framtiden får man hoppas att detta ändras