Fem saker du inte visste om dual-core processorer

Permalänk
Melding Plague

Fem saker du inte visste om dual-core processorer

<font style="font-size: 10pt"><b>Fem saker du inte visste om dual-core processorer</b></font> <small class="small">måndag 20 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Eller visste du redan detta? TechWeb har skrivit en artikel om dual-core processorer, som är ett aktuellt ämne idag. Artikeln tar upp fem saker du kanske inte kände till om dual-core processorer.
<br />
<br /><i>”Both AMD and Intel have posted Web pages in which they extol the virtues of their respective dual-core devices. That makes timely sense, since most industry watchers agree that 2006 is the year dual-core will become ascendant.
<br />However, hidden in the such venues, and among numerous news stories on the subject, are some surprising and uncommon facts. Accordingly, we bring you five things you probably didn't know about dual core. ”</i>
<br />
<br />Läs artikeln hos <a href="http://www.techweb.com/wire/hardware/180203859" target="_blank">TechWeb</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men gud vad usel, rena självklarheter och trams...

Permalänk
Medlem

"On the mobile front, IBM is also technically winner of the race to market, with low-power versions of its PowerPC 970FX"

Den är ju inte direkt low-powered. Yonah spöar den i low-power usage ganska rejält.
Om inte hade det inte varit lika självklart för Apple att byta från just 970FX som är Dualcore G5.

Permalänk

Håller med, inte fan var det något som man inte visste där. Och då kan jag verkligen inte särskilt mycket om Dual Cores.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Självklara påståenden som man redan visste.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk

Jag kan ju inte påstå att jag redan visste påståendena men särksilt matnyttig info var det väl kanske inte heller.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Jag är mållös

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk

efter att ha läst igenom alla 5 sidor så känner jag mig lurad av denna tråds artikel namn ... 5 saker som man inte behöver veta om dualcores vore mer passande , iofs för dem som inte vet ngt om dualcores så var det ialla fall bra skrivet . fast det finns väl en hel del info som de oxo bör få reda på

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
efter att ha läst igenom alla 5 sidor så känner jag mig lurad av denna tråds artikel namn ... 5 saker som man inte behöver veta om dualcores vore mer passande , iofs för dem som inte vet ngt om dualcores så var det ialla fall bra skrivet . fast det finns väl en hel del info som de oxo bör få reda på

varför ska de lära sig saker som de inte behöver veta?

Permalänk
Medlem

Räknas inte PS3:s Cellprocessor som dual-core? Antar att den inte gör det eftersom man (jag) kan säga att den bara har ett par "hjälp processorer".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
varför ska de lära sig saker som de inte behöver veta?

True knowledge exists in knowing that you know nothing /Socrates

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem

Kan någon översätta dom sakerna
Jag är kass på Engelska och orkar värkligen inte läsa så många sidor.

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Medlem

"Five facts you did know"

Permalänk
Medlem

Nivån på artiklen beskrivs ganska tydligt när de klargör att:

Citat:

Nearly three years after AMD announced its Opteron, 48 percent of PC users are clueless about just what a dual core processor is,

Jag har iofs svårt att se varför just Opteron skulle vara synonymt med dual core, men grundsynen är klar, är det någon här som inte vet vad en dual core cpu är?

Säkert en bra artikel för farsan, och styvmor min, om de får för sig att de ska till onoff/ siba och köpa ny dator.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Sluta klaga tycker det var riktigt intressant. Mer sånna här nyheter, lol

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Deras rubriker beskriver hela artikeln.

Summering:

"Intel and AMD weren't the first to ship dual-core processors. "

Sedan lite utfyllnad om vem och när.

"Dual-core was forced on the industry by technical challenges, not proactively embraced"

- However, that wasn't feasible, because as clock speeds headed north of 3 GHz, single-core processors began to consume too much power.

"Dual-core won't necessarily make your computer's clock speed faster, but it will boost your PC's throughout."

De som känner till Dual-Core känner troligen till detta också.

"Almost half of all PC users are still clueless about dual core."

Nej, är man inte intresserad av datorer så bryr man sig inte. Hur mycket kan vi datornördar vad som är det senaste på bilfronten?

"Dual-core isn't the last word on cutting-edge computing."

Well DUH! Vi är i ständig utveckling på datorfronten.

Slut.

Ingen givande artikel. Hoppas jag sparade er några minuter

Edit: Missade ett ord eller två.

Permalänk
Medlem

Gjorde precis så jag också, läste bara rubrikerna.

Även om jag blev förvarnad av introductionen så kände man ju lixom att, fan det kan ändå vara något intressant här. Som tur var så var den bra upplagd med en sak på varje sida så var det bara att stega igenom den och sen känna lycka över att man slapp läsa den och ändå kände att man inte missat nåt

De borde ha en annan titel på artikeln dock. Om artikeln var publicerad i Aftonbladet så OK men när de publicerar den på en sida som heter TechWeb så gör de ju bara bort sig och förolämpar sina läsare.

Permalänk
Medlem

Det mesta var inget nytt, som att göra en fågel av en fjäder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
[...]förolämpar sina läsare.

...och sig själva.