Permalänk

är detta ett ram minne?

låt bilderna tala för sig sj

det lilla kretskortet hittade jag i en compaq och de 2 andra 32mb minnerna
är detta ett ram minne och skulle de passa i en bärbar dator? skulle behöva det där i isf..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Det borde vara grafikminne.

Tittar man på moderkortet så sitter det två minnen direkt under och ganska nära så sitter grafikkretsen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Snabb googling på artikelnumret som står så fint på etiketten ger att det är 16MB SGRAM, dvs ett grafikminne.
Edit: Böffla OSkar, inte skriva så snabbt

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

okey.. men det är bara skit då? inget o ha? för jag har en liknande kontakt i minbärbaradator just därför jag trode de var ett minne? men då kanske man kan stoppa i det ändå fast till grafiken?

sen så har jag en styrenhet till en cdpark (7st cd´s) o där finns det uttag för 2 liknande anslutningar.. få länka upp bilder till er imorgon så kaske ni förstår

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

SGRAM (som står för Synchronous Graphic Random Access Memory) skulle vara en ersättare för sdram som satt på grafikkorten, tyvärr blev det ingen hit då det var dyrare att tillverka och märkbart snabbare (ddr vs rdram någon?) och sen när väl ddr minnet kom blev sgram'et omsprunget.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

p-nilz du som hänger med i kurvorna.. kan du ger några tids åldrar då de komm och gick? har en bärbardator från 98-00 något som de kanske passar i och en mkt äldre styrenhet.. får kolla det imorgon och se..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli lite avdankad, har för mycket plugg men jag vet att sgram satt på en del maxtor kort runt 97-98 och compaq körde det på sina s.k. "hem-pc", SGRAM blev aldrig något stort men jag har inte läst så mycket om det, det skulle likväl ha samma funktion som ett sdram, jag kan försöka hitta lita information om det.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade en liten snutt om det här: http://en.wikipedia.org/wiki/SGRAM#Synchronous_Graphics_RAM_....

Förresten P-NILZ Maxtor har aldrig gjort grafikkort, Matrox däremot.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Oj, där ser du vad man säger när man är trött. Men som sagt är skillnaden alldeles för stor för att man vill offra en bärbar dator, chansen att det funkar är nästan 0 skulle jag säga.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

kollade på styrenheten och i den bärbara datorn..

i dn bärbara så passade det inte och i styrenheten inte häller.. men man kan ju spara skiten o se om man får en burk som saknar det någon gång..
ajja låt tråden dö nu.. o ska kolla in länken nu

Visa signatur

I am Extrazz.