Dell XPS Mobile Concept

Permalänk
Melding Plague

Dell XPS Mobile Concept

<font style="font-size: 10pt"><b>Dell XPS Mobile Concept</b></font> <small class="small">måndag 20 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
CNET Asia har tagit foton på en konceptdator från Dell kallad XPS Mobile Concept, som visar hur Dell tänker sig framtidens dator – mer en mobil dator än en bärbar dator. Skärmen är en 20,1" widescreen skärm som sitter fast i själva "huvudenheten" med ett par rejäla gångjärn, som även fungerar som ett handtag när datorn är hopvikt. Tangentbordet är ett fullstort sådant, och ansluts med hjälp av Bluetooth. En trådlös optisk mus och en avancerad fjärrkontroll finns också. Ingen närmare information om datorn, som specifikationer eller när vi får se liknande datorer i handeln finns.
<br />
<br />Se bilderna hos <a href="http://asia.cnet.com/reviews/photo_gallery/0,39034081,3931121..." target="_blank">CNET Asia</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

HAHAHA.

Måste ju vara en jävla prestanda i en sådan maskin..

Permalänk

världens snabbaste bärbara?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig använda en sån till att ha som en bärbar dator, möjligtvis som en liten stationär dator

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem

Pga 20.1" skärmen gissar jag på att det är en ersättare till stationära datorer
Och då kommer den säkert kosta som 2 överbra stationära

Permalänk
Avstängd

Kommer aldrig köpa en bärbar förräns jag hittar en med ordentlig knappsats. Trot eller ej. Men den där bärbara är den enda som uppfyller mina kriterier hittils. Vad spelar det för roll om den är lite större? Man har den i en väska ändå.

Permalänk
Medlem

Skulle inte ens villja kalla den bärbar...

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Kommer aldrig köpa en bärbar förräns jag hittar en med ordentlig knappsats. Trot eller ej. Men den där bärbara är den enda som uppfyller mina kriterier hittils. Vad spelar det för roll om den är lite större? Man har den i en väska ändå.

Instämmer. Tangentborden på bärbara är förfärliga! Satt hos en polare häromdagen och skulle logga in på fotosidan. Tog mig ca 5-6 försök för och ca 5min att logga in för att jag skrev fel konstant.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Gillar faktist denna.
även om man inte använder den på samma sett som en vanlig laptop.
en vanlig laptop kan man sitta på en bänk och skriva och ligga i sängen och slö surfa.
denna är mer en sak man kanske har som familjedator som åker runt mellan rummen.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Trevligt, påminner om en gammal Amiga på nått sätt. Inte direkt till utsendet kanske men storleks mäsigt. Skulle ju vara bra om dom lyckades göra en kraftfull PC i det formatet som man slipper alla stora fula burkar (fan datorer var bättre förr ).

Permalänk
Medlem

Umm är det så svårt att ha med ett tangentbord man är nöjd med till sin bärbara? Specielt om man kör med väska/rygga?

Mus/trackball med för den delen.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

jävligt nice hoppas dom får ut den tills hyffsat pris så har dom en köpare här iaf

och BRA garanti för jag tror den kommer få fina problem med värmen

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

humm.. bärbar.. jo vist går en att bära.. det går ju att bära en vanligt santionär dator också.. å 20 tum.. = stört = perfekt LANdator

Visa signatur

|| DFI LanParty UT nForce3 250 Gb || AMD Sempron64 3400+ 2.0 Ghz@4400+ 2.60 Ghz || OCZ EL Dual Channel Gold 2x512Mb PC-3200 || GeForce Ti 4200 Agp 4x 250@444 300@580 || Nätag Q-Tec 500w BigFan || 5x120 Gb Raid 0 = 560 Gb HDD ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Kommer aldrig köpa en bärbar förräns jag hittar en med ordentlig knappsats. Trot eller ej. Men den där bärbara är den enda som uppfyller mina kriterier hittils. Vad spelar det för roll om den är lite större? Man har den i en väska ändå.

Vad menar du med ordentlig knappsats? Det finns bärbara med tex numbad till höger. Jag tillhör dem som gärna vill ha ett laptoptangentbord till min stationära. De som är i bra kvalitet är en fröjd att skriva på! Låga tangenter så man inte behöver lyfta fingrarna så mycket och tangenterna sitter också tajtare vilket gör att man når dem snabbare. Och tryckkänslan i de med schysst kvalitet är grymm. Ett keytronic tangentbord, som var mitt favorit tangentbord innan jag fick min första bärbara känns lika förhistoriskt som tangentbordet på commodore64 nu =).

Permalänk
Medlem

Tja, varför inte. Men som ersättning till den stationära då, inte den bärbara. En bärbar ska väga väga max 2 kg (helst betydligt mindre), annars kommer man ofta skita i att ta den med sig och därför inte ha den tillgänglig när den behövs.

Ni som tycker tangentborden på bärbara suger, prova IBMs thinkpads. De har erkännt bra tangentbord. Tänk också på att man vänjer sig vid att tangentborden är mindre ganska snabbt när man väl köper en, själv har jag stora händer men ett litet tangentbord (lika långt som en 12"-skärm).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
Vad menar du med ordentlig knappsats? Det finns bärbara med tex numbad till höger. Jag tillhör dem som gärna vill ha ett laptoptangentbord till min stationära. De som är i bra kvalitet är en fröjd att skriva på! Låga tangenter så man inte behöver lyfta fingrarna så mycket och tangenterna sitter också tajtare vilket gör att man når dem snabbare. Och tryckkänslan i de med schysst kvalitet är grymm. Ett keytronic tangentbord, som var mitt favorit tangentbord innan jag fick min första bärbara känns lika förhistoriskt som tangentbordet på commodore64 nu =).

Det är just det där som är problemet. Har man små kvinnohänder kanske man gillar minitangenter.
Jag vill gärna ha tangenter som fingrarna får plats på, och lite utrymme så att inte fingrarna går ihop när man skriver. Dessutom så känns höga tangenter mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Det är just det där som är problemet. Har man små kvinnohänder kanske man gillar minitangenter.
Jag vill gärna ha tangenter som fingrarna får plats på, och lite utrymme så att inte fingrarna går ihop när man skriver. Dessutom så känns höga tangenter mycket bättre.

*haha* Nu tror alla du är en skogshuggare och att jag är en tjej på 12år.

Nu har jag inte så värst små fingrar... dock vet jag att jag och mina polare skriver lite annorlunda. Jag använder ju inte alla fingrarna utan kanske 6-7st primärt och ett par till i nödfall bara. Det med höga tangenter var en vanesak för mig. Jag gillade ju som sagt keytronic tidigare som har väldigt höga knappar. Men efter att jag varit tvungen att jobba vid laptop mycket så fick man en ny favorit.

Permalänk
Medlem

Ett bra alt. om mn inte vill släpa med sig sitt Fulltower och externa vatten kylning plus sin 40" skärm på lan

Verkar helt OK.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
*haha* Nu tror alla du är en skogshuggare och att jag är en tjej på 12år.

Nu har jag inte så värst små fingrar... dock vet jag att jag och mina polare skriver lite annorlunda. Jag använder ju inte alla fingrarna utan kanske 6-7st primärt och ett par till i nödfall bara. Det med höga tangenter var en vanesak för mig. Jag gillade ju som sagt keytronic tidigare som har väldigt höga knappar. Men efter att jag varit tvungen att jobba vid laptop mycket så fick man en ny favorit.

Hehe...jag instämmer, jag har stora fingrar men trivs med tangenterna på bärbara. Första veckan man bytte från upphöjda tangenter så gick det lite långsammare att skriva då man var ovan men nu efter nått halvår med nedsänkta tangenter så känner jag tvärt om, varje gång jag sätter mig vid en annan dator så har dom oftast vanligt tangentbord och då känns det inte lika lätt att skriva då man inte kan flytta runt fingrarna lika snabbt utan att dom tar i nån tangent på vägen.

Fick tom byta tangentbord när jag köpte min nya stationära eftersom jag inte kunde skriva lika bra på upphöjda tangenter....så jag tror bara det handlar om vana.

Permalänk

Vadå bärbar?! Jag tycker då det mer är en desktop-dator man monterat en skärm på. Ungefär så nyskapande som dell kan bli. :/

Jag håller själv på med ett projekt där jag ska bygga en dator med skärmen inbyggd i samma låda, men mitt mål är att slippa behöva släpa med så många sladdar när man ska flytta den. Skulle knappast kalla det för en bärbar dator. Ungefär lika bärbar som en I-Mac...

Vad det gäller tangentbord så är tunna sådanna 100034748.5ggr skönare att skriva på. Det går mycket fortare dessutom. Ivf när man väl vant sig vid dem. Nått jag däremot inte gillar är hur alla olika tillverkare (och ofta samma dessutom) kör med helt olika layout på deras tangentbord. Det är ju asjobbigt att skriva på en del där man trycker shift eller ' så fort man vill trycka ett enter. Visst att man ibland måste ha små tangentbord och att man då måste spara på platsen, men kunde man inte ha gjort någon standard för layouten? En del tillverkare verkar heller inte förstå att folk använder Insert, Home, Page Up, Page Down och End -knapparna utan spritt ut dem helt över hela tangentbordet. Aja, de tangentbord som sitter på bärbara datorer modell större, med en mer normal tangentbordslayout är helt klart de skönaste tangentborden.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Kan inte hjälpa det, men jag tycker Dell-maskinen är gräsligt ful och klumpig. Även om den inte är gjord för att konkurrera med bärbara så behöver de väl inte göra den riktigt så grovhuggen? Frågan är också hur stor marknad det egentligen finns för sådana här maskiner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Det är just det där som är problemet. Har man små kvinnohänder kanske man gillar minitangenter.
Jag vill gärna ha tangenter som fingrarna får plats på, och lite utrymme så att inte fingrarna går ihop när man skriver. Dessutom så känns höga tangenter mycket bättre.

Vad menar du med minitangenter? En normal bärbar har exakt lika stora tangenter, på exakt samma avstånd sinsemellan, som ett vanligt "full-size"-tangentbord. Min Asus W3N har tangenter med exakt samma dimensioner som ett "klassiskt" Keytronic-tangentbord. Enda skillnaden mellan laptoptangentbordet och Keytronic är höjden på knapparna och hur långt de kan tryckas ner. Jag älskade tidigare mitt Keytronic och kunde inte för mitt liv skriva snabbt (eller korrekt) på ett laptoptangentbord. Efter ett par dagars träning skriver man dock precis lika fort på båda typerna, då hur det kan hindra en från att köpa bärbar tycker jag är högst märkligt.

Permalänk

Eller så köper man en iMac istället och slipper kräkas varje gång man ser datorn.

Permalänk
Medlem

*Tappar hakan i bordet och dräglar lite*
Det här är precis vad jag skulle vara intresserad av att köpa. Har alltid velat över om jag vill ha prestandan i en stationär eller mobiliteten av en bärbar. Dells nya XPS är ju en riktigt bra kompromiss! Kanske inget man drar upp på en tåg resa eller i bilen, så den kanske inte är den optimala "jobb" datorn. Men för en gamer eller någon som jobbar med krävande program, och kanske behöver kunna ha med den till Lan, skolan eller var man nu behöver den. Väntar med spänning på mer information om pris och prestanda, men att döma av dess eleganta utseende kan man nog vänta sig ett pris som matchar det.

Permalänk
Medlem

Första Dell-datorn jag velat ha

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Får en känsla av att denna är tänkt att konkurera med Sonys kompakt-Vaio....

Snyggare var den med....enligt mig.....

Permalänk
Medlem

Öhh.. Dell visade ju upp den förut tillsammans med XPS 600 renadge och 30 " skärmen.. Nyhet? Nä..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seda
Skulle inte ens villja kalla den bärbar...

Nä, men det gör inte ens Dell.. dom kallar den rörlig (mobile)....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

tycker faktiskt den såg jäkligt nice ut, en sån skaffar man nog om den kommer:)
men blir nog dyrt....

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

geeee mig !

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
Vad menar du med ordentlig knappsats? Det finns bärbara med tex numbad till höger. Jag tillhör dem som gärna vill ha ett laptoptangentbord till min stationära. De som är i bra kvalitet är en fröjd att skriva på! Låga tangenter så man inte behöver lyfta fingrarna så mycket och tangenterna sitter också tajtare vilket gör att man når dem snabbare. Och tryckkänslan i de med schysst kvalitet är grymm. Ett keytronic tangentbord, som var mitt favorit tangentbord innan jag fick min första bärbara känns lika förhistoriskt som tangentbordet på commodore64 nu =).

Håller med, finns säkert undantag, men bärbara med bra tangentbord är riktigt sköna att skriva på.

Du vet säkert om det men om inte så rekommenderar jag Logitech Ultra X. Ett tangentbord med liknande känsla som bärbara. Och som är billigt (till skillnad från svindyra DiNovo).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Instämmer. Tangentborden på bärbara är förfärliga! Satt hos en polare häromdagen och skulle logga in på fotosidan. Tog mig ca 5-6 försök för och ca 5min att logga in för att jag skrev fel konstant.

Så det tog dig ca. 1 minut per försök?
Antingen så gick det vääldigt långsamt eller så har du ett väldigt långt lösenord

Seriöst, det krävs självklart lite vana för att man ska kunna använda bärbara tangentbord obehindrat. Men har man en egen bärbar som man spenderar lite tid framför så går det fort och sen sitter det kvar i fingrarna.

Eller hade du förväntat dig att du skulle kunna byta tangentbordslayout och skriva som om inget hänt?