Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig under press.

Hallåj, jag har en rätt ny dator som det inte borde vara några problem med (men det är det såklart eftersom jag frågar om hjälp).
Då jag har igång för många krävande program samtidigt hänger den sig så att man måste starta om den. Jag kan t.ex. inte ha igång VLC-mediaplayer och DC samtidigt o.s.v...
Datorn är en 4000+, 1gb minne, gf6800 så det borde ju inte vara något problem. Då tänker jag genast "hårdvaruproblem". Ush, jag är så jääääävla lat med att lämna in datorn så ni förstår det inte ens.

Permalänk
Medlem

Hänger sig? Alltså låser sig datorn eller får du blåskärm mm?

Vad kör du med för agg? minnen? mm.
Har du inställlt volten i BIOS på auto eller har du ställt in den själv och isåfall vad står den på?
Samma med timingsarna tilll minnena?

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem

Jag har inte ändrat någon endaste inställning Hänger här på swec för spelforumet så det där med klockning och sånt är inget jag har pillat med.
Den bara hänger sig, det blir ett sånt tinnitusljud i högtalaren och den låser sig helt. Man kan inte göra något alls annat än att hålla in knappen tills den startas om.

Permalänk
Medlem

Har du inte haft dessa problemen tidigare?

Det är väldigt svårt att göra en kvalificerad gissning när jag inte själv sitter framför datorn men om du ger lite mera information så kan jag fösöka att ge dig lite råd iallafall.

Vad kör du med för agg, minnen, moderkort, mm?
Är det skärmbilden som låser sig, alltså blir den svart eller låser den sig?
Händer detta oavsett vilka program du kör med eller är det under några speciella omständigheter som den låser sig?
Om det inte hänt tidigare när började den att låsa sig, alltså vad gjorde du och hade du gjort nått specielllt innan den låste sig första gången?

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk

Värme problem? Ladda ner CPU Cool och ta en titt på dina Temps! Sen jobbar du dig neråt på listan över problem. KOlla om du får BSOD eller den bara dör. Dör den bara kan det vara ditt ljudkort som inte vill eller ditt GFX!

Särskilda program
Om den spelar upp ett speciellt ljud
Spelar upp film
Om den inte gillar nätverks jobb
Om det är 3d saker som gör det